کاهش بی وقفه سقوط بورس تهران

[ad_1]

در رفتن کارشناسان بورس بر این باورند که این روزها بازار سرمایه به دلیل عوامل بنیادی و اقتصادی از جمله تداوم تحریم ها، ابهام شرایط و احیای مجدد آن، نحوه تامین کسری بودجه دولت و فروش اوراق بهادار سرمایه ای حال و روز خوبی ندارد. با افزایش بیش از 20 درصدی تامین مالی دولتی، فروش بالای اوراق قرضه و نرخ بهره بین بانکی، بازار سهام به کاهش خود ادامه داد. از سوی دیگر، علاوه بر این کاهش، حجم معاملات بورس به کمترین میزان خود در 6 ماه گذشته رسیده است.

به گزارش فرارو، این یک واقعیت است که قیمت ها در بورس بسیار ارزشمند است، چرا که بسیاری از بورس ها و تابلوهای فرابورس در سال گذشته بسیار فراتر از سقف قیمتی خود رفته اند اما تا زمانی که ریسک بازار و نقدینگی در بازار وجود داشته باشد. بازار. تماشاگر باشید، بورس به روند خود ادامه می دهد و نباید انتظار روند صعودی داشت.

بدبینی شدید یکی از دلایل اصلی سقوط بازار سهام است
حمید میر معینی کارشناس بورس گفتگوی فرعون وی با اشاره به اینکه خریداران با وجود همه جذابیت های این روزهای بورس تمایلی به ورود به بازار ندارند، گفت: ترجیح دهید وارد بازار نشوید.

وی افزود: به عبارت دیگر، بسیاری از مردم ترجیح می دهند سالم به بازار بازگردند، زیرا در صورت عدم توافق، عواقب این اختلال بسیار زیاد خواهد بود و ممکن است بازارهای مالی به میزان قابل توجهی سقوط کنند، بنابراین بسیاری از مردم چیزی را از دست خواهند داد. بازار بیش از انجام این کار در یک محیط سودآور، اما ریسک گریز است.

میرمعینی با اشاره به اینکه برخی از صنایع بورسی بر اساس توافقنامه برجام پتانسیل رشد بسیار خوبی دارند، افزود: صنایع می توانند از بورژوازی و سرمایه گذاران در بورس سود ببرند. در میان این گروه ها

وی گفت: در چند سال گذشته، نقدینگی ما در بازار تمام شده است. تقاضایی برای آن وجود ندارد بنابراین این فشار فروش منجر به کاهش شاخص کل و قیمت بسیاری از سهام بورسی و فرابورس شده است.

وی افزود: فروشندگان دو گروه هستند، دسته اول کسانی هستند که به دلیل زیان هایی که دیده اند می خواهند بورس را ترک کنند، اما دسته دوم که متوجه روند نزولی شده اند، دوباره سهام خود را به بورس می فروشند. نقطه.به اصطلاح امن است.

میر معینی افزود: در حال حاضر تمامی عوامل کلیدی که می تواند تاثیر منفی بر بورس داشته باشد تحت الشعاع افزایش نرخ سود بانکی، مشکلات بودجه ای، نرخ های جهانی، بحث فروش اوراق برای تامین کسری بودجه دولت و کاهش ارزش قرار گرفته است. دلار.” آنها خود را در رکود بورس قرار داده اند و تنها دلیل ریزش این روزهای بورسی، بدبینی نسبت به از سرگیری توافق هسته ای است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مصوبه 10 ماده ای وزیر دارایی در خصوص حمایت از بورس اجرا می شد، امروز شرایط بازار بهتر از گذشته بود، تاکید کرد: با این حساب نمی توان منتظر رشد بازار بود تا این نقدینگی وارد بازار سرمایه شود. .

میر معینی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز بسیاری از مردم خرید سهام را خطرناک می دانند، زیرا در زیر علائم به اصطلاح خلأ وجود دارد و اگر امروز سهام بخرد می تواند ضرر فوری داشته باشد، بنابراین ترجیح می دهند الان تماشاگر باشند. تا زمانی که شرایط مشخص باشد رخ ندهد و ابهامات از بین نرود.

وی با اشاره به اینکه احیای برجام می تواند سهم قابل توجهی در رشد بورس داشته باشد، گفت: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است، در وهله اول کارایی برخی صنایع بورسی است، ممکن است اعمال شود. دوم، تجدید حیات بورژوازی، بازارهای سرمایه را در یک رکود بلندمدت 1.5 تا 2 ساله فرو می برد و باعث می شود نقدینگی از این بازارها خارج شود و به بازار سهام سرازیر شود. سرریز خواهد شد که در نهایت به نفع بازار سهام خواهد بود.

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما