کلاس گپ طبقه بالا!

[ad_1]

آرمانملی: بازار مسکن از ابتدای سال با نوسانات شدیدی روبه‌رو شد که قیمت مسکن را در سراسر کشور افزایش داد. قیمت هایی فراتر از ظرفیت خانواده متوسط ​​و متوسط ​​رو به پایین.

قیمت ها در 10 سال گذشته بی سابقه بوده و همچنان در حال افزایش هستند. به نظر می رسد در حال حاضر بازار مسکن در حال آرام شدن است، اما قیمت ها در حال افزایش است، هرچند برخی کارشناسان راه و شهرسازی معتقدند بازار در هفته های اخیر به ثبات رسیده و معاملات ملکی کاهش یافته است.

منطقه خرید و فروش ممکن است کاهش یافته باشد، اما منطقه اجاره به طور چشمگیری افزایش یافته است و صاحبان ملک برای تامین هزینه های خود به مستاجران مراجعه کرده اند. بر اساس گزارش های رسمی، مستاجران، حداقل 40 درصد از جمعیت کشور، در سراسر کشور با مشکلات متعددی مواجه هستند. همه این 40 درصد جمعیت کشور از نظر مالی در وضعیت خوبی نیستند و برخی از آنها به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها مجبور به ترک مراکز شهر و حومه شهر هستند.

این مشکلات در زمانی به وجود آمده است که ارقام نجومی اجاره بها پایین آمده، اجاره هایی که زمانی درآمد یا حتی هزینه خرید خانه بودند، اکنون از جیب ثروتمندان به جیب دیگر می روند! این نشان دهنده میزان شکاف طبقاتی در کشور است!

با توجه به اینکه برخی از خانواده های ایرانی به خصوص در شهرهایی مانند تهران قادر به اجاره ماهانه 130 میلیون تومان هستند، حداقل درآمد این خانواده هزاران نفر است، البته اکثریت افراد یکسان هستند. قادر به پرداخت سی میلیون اجاره. حتی تومن هم نیستن.

تجمل گرایی و قرار گرفتن آن در فضای رسانه های مجازی توسط برخی افراد ثروتمند، موضوع دیگری است که در سایه بحرانی که گریبانگیر آنها شده، شهروندان متوسط ​​و متوسط ​​رو به پایین را بیش از پیش ناامید می کند. وضعیت فعلی شهروندان ایران بر عهده مسئولانی است که تمام تلاش خود را برای کاهش شکاف طبقاتی و همچنین توسعه امکانات و توزیع برابر از جنوب به شمال و از شرق به غرب شهرها انجام نداده اند.

هیچ یک از پروژه های مختلف مسکن ملی، کارگری، اجتماعی، نیازمندان، 25 متری و … به سرانجام قطعی نرسیده است و این به معنای افزایش بی عدالتی اجتماعی و همچنین نابرابری اقتصادی در بین مردم کشور است.

عجیب اما واقعی

به گفته برخی کارشناسان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بازار مسکن در رکود به سر می برد، اما برخی از مردم آنقدر پول خود را افزایش داده اند که میلیاردها تومان تنها برای اجاره خانه در یک منطقه مسکونی هزینه می کنند. از تهران. شاید درست باشد که هرکس تا آنجا که می تواند به اقتصاد کمک می کند، اما امروزه همه مردم فرصت یکسانی برای کسب ثروت ندارند.

در بسیاری از نقاط کشور به دلیل رانت، فساد و سوء استفاده از روابط، حقوق مردم پایمال شده است. ، عجیب و تامل برانگیز.

امروزه صاحبخانه ها هر چقدر هم که تلاش می کنند اجاره می گیرند و حاضر نیستند به کسی رحم کنند. افزایش اجاره بها باعث افزایش قیمت ملک طبیعی شده است، اما امروزه افراد کمی قادر به خرید آن هستند. از آنجایی که مجموعه اقتصادی کشور در هفت سال گذشته هیچ اقدام موثری برای کنترل این بازار انجام نداده است، انتظار نمی رود در ماه های آینده برنامه ای در این زمینه داشته باشند!

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما