کلیباف: اگر اقتصاد شما متزلزل است، اما نه فقط به خاطر محدودیت ها

[ad_1]

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ساختار اداری و مدیریت دولتی کشور گفت: امروز اگر اقتصاد ما راکد و بحران زده است باید به این نکته توجه کنیم که قبل از تحریم ها مشکل دولتی داریم.

به گزارش ایسنا، محمد باکر با گرامیداشت هفته پژوهش با تقدیر از کلیباف و پژوهشگران برتر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گفت: پژوهشگاه یکی از مراکز مهم تصمیم گیری در جمهوری اسلامی است. مدیریت موثر است.

وی تاکید کرد: پژوهش اهداف متعددی را دنبال می کند و می تواند در توسعه علمی تولید علم، حقوق علمی و سایر زمینه ها نقش داشته باشد. مسئله. اینجا یک کشور است و باید از تحقیق برای حل مشکلات استفاده کنیم. اگر به بودجه های سالانه از سال 1950 تا به امروز نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این برنامه ها حتی در تحقیقات تقریباً مشابه یکدیگر هستند و ما همیشه به یک مسیر عادت کرده ایم.

کلیباف گفت: متأسفانه هم در اجرا و هم در تصمیم گیری مشکل داریم و در هیچ کدام از این بودجه ها به نقطه موفقیت نرسیده ایم چرا تغییر مسیر نمی دهیم؟

وی افزود: مشخص است که در حوزه حل مسئله و شناسایی مشکلات چالش هایی داریم و فکر می کنم مرکز تحقیقات باید در این مشکل ورود کند.

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: باید اذعان کنیم که حتی بدون تحریم هم اقتصاد نفتی هیچ یک از مشکلات امروز ما را حل نمی کند و درآمدهای نفتی جوابگوی نیازهای ما نیست و مشخص است که مسیر بودجه نفتی نیست. راه درست برای ما.» مسیر درست مبتنی بر علم، فناوری و دانش است.

قالیباف با ابراز نگرانی از مشکل زاد و ولد در 20 سال آینده گفت: باید از این فرصت استفاده کرد، امروز در اوج ظرفیت نیروی انسانی و در جوان ترین و باسوادترین جایگاه قرار داریم اما می توانیم این کار را انجام دهیم. لحظه را هدر ندهید و ما از وضعیت جمعیتی 20 سال آینده ناراحتیم.

وی افزود: امروز هم باید از ظرفیت عظیم جوانان خلاق استفاده کنیم که می توانند برای ما ثروت آفرینی کنند و متأسفانه وقتی برای حل مشکل فروش نفت وقت می گذاریم، نیروی انسانی را که ابتدایی ترین توانایی ماست، صرف نمی کنیم. برای خلق ثروت».

کلیباف در قسمت دوم سخنان خود با بیان اینکه باید به فکر آینده تک تک مردم و ایران عزیزمان و انقلاب باشیم و برای پایان بهتر این آینده از همه وجودمان بگذریم چرا پروژه ها را برنامه ریزی کنیم و این مدیریت شهری را تحت فشار و مسئولیت قرار می دهد و آیا قبلاً کسی از شما انتقاد کرده است که اینطور نبوده است؟اما معتقدم شما نباید به این حرف ها گوش دهید و اگر به مردم خدمت می کنید و به ایران اسلامی خود افتخار می کنید نگران نباشید چه کسی چه می گوید. .

رئیس قوه مقننه کشور گفت: مجلس و مراکز پژوهشی نقطه عطفی در حل مشکلات و بازگشت به مسیر هستند، البته مجلس و مراکز پژوهشی نقش بسیار منحصر به فرد و پتانسیل بالایی دارند اما متاسفانه در زندگی روزمره هستیم. ” و این را خواندم

نتیجه بررسی 10 دوره اخیر مجلس این است که ما روزی شده ایم، گفت: مرکز پژوهش ها نه تنها برای مجلس بلکه برای کل کشور منطق است. و این پتانسیل عظیمی است که باید از آن برای پایان دادن به این زندگی روزمره استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصالت در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان و پژوهشگاه است، نمایندگان مجلس و همه اقشار باید بدانند اصالت متعلق به نمایندگان و اهمیت آن است. مرکز تحقیقات برای ایجاد یک درک مشترک وجود دارد. نقش مهمی در اهداف و استراتژی ها دارد.

کلیباف در ادامه گفت: نقش این مرکز منحصر به درک حکمرانی خوب و حکمرانی توسعه یافته است و نمی توانیم به درک کلی از سیاست و اهداف دولت و اولویت های کشور و جامعه امروز برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم را برای دوستان جوان و نمایندگان و همکارانم در مجلس مقننه در اولویت قرار داده ام و از همه آنها دعوت می کنم که این موضوع را که اولویت اصلی است به چالش علمی و تحقیق و بررسی کنند. امروز. این کشور سه مشکل دارد: آب، جمعیت، یعنی تولد، اختلاف طبقاتی، مهاجرت و اقتصاد. من معتقدم که مسئله اقتصاد پرسش کوتاه مدت و میان مدت ماست و آب و جمعیت پرسش بلندمدت ما. – مشکل تمدن اصطلاحی. بیشتر بودن؛ در این زمینه معتقدم مراکز تحقیقاتی می توانند در ایجاد تفاهم مشترک در سیاست گذاری برای اجرای اولویت ها و برنامه ها نقش داشته باشند.

وی گفت: یکی از مشکلات امروز ما تدوین قوانینی است که قابل اجرا نیستند. اگر این اتفاق می افتاد بدتر از مجریان قانون بود و سایر قوا آن را اجرا نمی کردند، بنابراین این به مرکز تحقیقات بستگی داشت. به تنظیم قوانین لازم الاجرا کمک کنید و من بستری را برای محققان و کارشناسان مرکز تحقیقات فراهم کرده ام.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چهار رویکرد تحول آفرین شفافیت، محبوبیت، هوشمندی و کارآمدی در قوه مقننه، گفت: من به مدیریت خود ایمان دارم، حاکمان و مردم ما در همه امور با مردم بیگانه هستند یعنی در همه امور بیگانه هستند. اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و مسائل سیاسی و اگر در مسائل سیاسی با مردم باشیم، در زمان انتخابات فقط با آنها هستیم و بعد مردم حذف می شوند و نتیجه نمی شود.

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: بخش مهمی از حکومت که ارتباط حاکم و مردم است مغفول مانده است در حالی که فلسفه نظام اسلامی بر این موضوع تاکید داشته و از وظایف ماست.

کلیباف در ادامه گفت: تمام اعتقادات ما نسبت به قرآن و فرهنگ اهل بیت، تجربه ای که از اول انقلاب و قبل از آن از 15 خرداد 63 تا 22 بهمن داشتیم، می بینیم که این افراد بازی کردند. نقش مهمی در انقلاب دارد و به نظر من یکی از اینهاست.» این ایده که یک مرکز تحقیقاتی می تواند کارفرمای آینده باشد، ایجاد ارتباط بین دولت و مردم است، به عبارت دیگر، مرکز تحقیقات باید چرخ دنده ای بین آنها باشد. مردم و دولت، و اگر این چرخ دنده فعال شود، چشم انداز محبوبیت تغییر خواهد کرد. اینطور شد که بلند شدیم.

وی با انتقاد از ساختار اداری و مدیریت دولتی کشور گفت: باید به این نکته توجه داشت که اگر امروز اقتصاد ما رکود و بحران زده است، قبل از تحریم ها مشکل دولتی داشتیم و شرکتی مثل ایران را می بینیم. مدیران را دولت منصوب می کند و چون مدیران منصوب دولت هستند بدهی های کلانی دارد و بر اساس صحبت های وزیر صمت می گویم بدهی این شرکت به 85 هزار میلیارد تومان رسیده است و تحلیل دیگر به 185 هزار میلیارد رسیده است. تومان.از جیب خرج نمی کند و فقط مدیریت می کند!در خزانه بدهی ایجاد می کند.

وی در آخرین قسمت سخنان خود با اشاره به هفته پژوهش و اهمیت پژوهش در ساختار مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس و مجلس از شما حمایت می کنم و شما را مرکز می دانم. تحول اندیشه و مجلس. انجام دادن.

کلیباف تاکید کرد: می بینیم که بسیاری از تبصره های بودجه در سال 1400 اجرا نشد و با وجود اینکه به سال 90 نگاه می کنید این مشکل دوباره تکرار شده و بسیاری از احکام بودجه اجرایی نشده است، آیا نباید در این مسیر تجدید نظر کرد و مسیر درست را طی کرد؟ “انجام دادن؟ و اگر راه را درست برویم پشت آن می ایستیم و اجرا می کنیم؟ انجام این تغییر بر عهده مرکز تحقیقات است و شما یک نهاد اداری نیستید و باید توجه داشته باشید که بسیاری از جهت‌گیری‌ها و تغییرات در دست شماست، پس قدر جایگاه خود را بدانید و اگر غیر از این رفتار کردید باید رفتار کنید. مسئول

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما