کمیسیون انرژی به شدت با طرح توزیع مجدد یارانه بنزین مخالفت کرده است

[ad_1]

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکثریت اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اجرای طرح بازتوزیع یارانه بنزین را مناسب نمی دانند و باید این طرح مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرد. تعامل و اجماع.

مصطفی نخعی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس مشورتی انرژی گفت: هدف از این جلسه این بود که مشخص شود دولت دقیقا چه چیزی را دنبال می کند.

وی در ادامه گفت: وزیر نفت در این خصوص به اعضای کمیسیون توضیحاتی ارائه کرد. به گفته وی، برای هر ایرانی یک سهمیه در نظر گرفته می شود. این سهمیه 15 لیتر یا 20 لیتر خواهد بود. هنوز در مورد میزان سهمیه به نتیجه نرسیده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بر اساس این طرح به جای اینکه خودروها سهمیه بنزین بدهند، این سهمیه بین همه افراد جامعه توزیع می شود. این یک اتفاق عادی است. نمایندگان همچنین سوالات و نگرانی های خود را در مورد این طرح بیان کردند. ایراد اصلی این طرح اول از همه زمان بندی طرح است. اکثریت اعضای کمیسیون به دلیل سوختن در اقتصاد کشور زمان اجرای چنین طرحی را نمی دانند. به ویژه موضوع حذف ارز 4200 تومانی نیز در بودجه است.

وی افزود: در عین حال این برنامه ها باعث نگرانی جامعه شده است. زمانی برای اجرای چنین طرحی وجود ندارد. از دیگر انتقادات نمایندگان مجلس می توان به قاچاق گسترده سوخت از مرزها، تورم ناشی از پرداخت این یارانه ها و ایجاد بازار سیاه برای خرید و فروش بنزین اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: اجرای این گونه پروژه ها مستلزم گفت وگو و همفکری همه بخش ها و موضوعی چندوجهی است. این تنها دولت نیست که چنین تصمیماتی می گیرد و آنها را اجرا می کند. اجرای این طرح نیازمند موافقت تمامی مناطق کشور است. این طرح باید مشارکت اقتصادی و اجتماعی را نشان دهد. محل اجرای پروژه در کشم و جزیره کیش از دیگر دغدغه ها بود. نماینده منطقه گفت این دو جزیره تمایلی به اجرای چنین طرحی ندارند و باید در مورد آن تجدید نظر شود.

وی در پایان گفت: در مجموع با توجه به شبهات فراوانی که در مورد این طرح وجود دارد، کمیسیون انرژی از دولت خواسته است تا طرح بازتوزیع یارانه بنزین را از نزدیک بررسی کند. اقدام عجولانه نباید مشکلات جدی تری در کشور ایجاد کند. وزیر نفت گفت: این طرح به صورت پایلوت در مناطق اعلام شده اجرا شده و مشخص نیست که آیا در سراسر کشور اجرا می شود یا خیر. در نتیجه بعید است که این پروژه در میدان آزمایشی اجرا شود. این طرح به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت بنزین نیست.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما