کیهان برای دفاع از رئیسی به رادیو فردا!

[ad_1]

روزنامه کیهان نوشت: با عملیات روانی غرب و غرب برای تضعیف موقعیت ایران در مذاکرات، این مقام سیا اذعان کرد که افزایش درآمدهای صادراتی به ایران اطمینان بیشتری داده است.

سایت رادیو فردا در تحلیلی می نویسد: «دیپلمات های ایران در وین این روزها در هتل های پنج ستاره موضع سختی اتخاذ می کنند، در حالی که همکارانشان در تهران به سرعت در حال گسترش برنامه هسته ای خود هستند.» درآمد صادرات غیرنفتی ایران افزایش یافته است. تا چند ماه دیگر، مقامات غربی نگرانند که جمهوری اسلامی در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای قرار گیرد.

سعید قاسمین زاد، ضدانقلاب فراری و حامی علنی تحریم ها علیه ایران در این تحلیل می نویسد: بخشی از اعتماد به مذاکرات جمهوری اسلامی نتیجه بهبود وضعیت خزانه اصلی دولت است. به عنوان مثال، رسانه های ایرانی به نقل از مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند که در هفت ماهه اول سال 1400، صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی به 2727 میلیارد رسیده که نسبت به سال قبل 47 درصد افزایش داشته است.

درآمدهای صادراتی ایران، مانند هر درآمد دیگری، محصول کمیت (حجمی یا وزنی) و قیمتی است. جمهوری اسلامی از سال ۲۰۱۹ از انتشار منظم و دقیق جزئیات اطلاعات گمرکی خودداری می‌کند، اما هر از چند گاهی سازمان‌ها و رسانه‌ها جزئیات خاصی از این داده‌ها را منتشر می‌کنند. نگاهی به اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت نشان می دهد که علیرغم افزایش صادرات و قیمت در گروه های اصلی صادراتی، افزایش زیاد درآمد حاصل از افزایش قیمت است.

نویسنده بی سواد این تحلیل در ادامه می گوید: نکته قابل توجه در مورد صادرات غیرنفتی این است که علیرغم نامش همچنان وابستگی شدیدی به نفت و قیمت آن دارد. محصولات پتروشیمی بخش مهمی از صادرات غیرنفتی جمهوری اسلامی است که قیمت آن با توجه به قیمت نفت متفاوت است.

این گزارش نشان می دهد که در هفت ماهه نخست صادرات محصولات پتروشیمی و میعانات گازی جمهوری اسلامی حدود 14.7 میلیارد لیر یا حدود 54 درصد از کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است. در سال 1400 درآمد ایران از محصولات پتروشیمی و میعانات گازی نسبت به سال قبل 50 درصد افزایش داشته است در حالی که وزن این محصولات تنها 16 درصد افزایش داشته است.

یکی دیگر از بخش های مهم صادرات غیرنفتی ایران در گروه معادن و صنایع معدنی است. در سال 1400، جمهوری اسلامی 7 میلیارد دلار به منطقه صادر کرد که 26 درصد صادرات غیرنفتی ایران را به خود اختصاص داد. مواد معدنی، پتروشیمی و میعانات گازی 80 درصد از درآمد صادرات غیرنفتی ایران را تشکیل می دهند. صادرات مواد معدنی ایران در هفت ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش و وزن آن 15 درصد افزایش داشته است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما