گفتگوی تلفنی رئیسی با نخست وزیر ارمنستان

[ad_1]

روز دوشنبه، سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، با ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال جدید، صلح، رفاه و سال نو را برای جهانیان آرزو کرد. قضاوت در نور عیسی مسیح.

به گزارش ایسنا، سران دو کشور خواستار گفت‌وگو و گفت‌وگوی مستمر در سطوح مختلف در کشورهای همسایه شدند و گفتند: کشورهای منطقه برای حساس شدن به اوضاع منطقه قفقاز باید به طور منظم درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کنند. “

رئیس جمهور سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها عنوان کرد. در این زمینه، تهران از حاکمیت ارمنستان بر تمامی سرزمین ها و وسایل حمل و نقلی که از آن عبور می کند حمایت می کند.

رئیسی با تاکید بر آمادگی ایران برای افزایش فعالیت های تجاری در ارمنستان گفت: سطح مبادلات اقتصادی دو کشور کمتر از ظرفیت فعلی است و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی باید فعال تر باشد و گام های بلندی بردارد و این به نفع هر دو است. کشورها.”

رئیس جمهور گفت: تهران از پیشرفت های حاصل شده در روند مذاکرات بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال می کند.

وی گفت: ما از رفع موانع حمایت می کنیم.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی ایران روند مذاکرات و آخرین تحولات منطقه قفقاز را به اطلاع وی رساند.

نخست وزیر ارمنستان بر تمایل این کشور برای توسعه کامل روابط با ایران تاکید کرد و گفت: مصمم هستیم روابط و تعاملات اقتصادی با ایران را در همه زمینه ها تقویت کنیم و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را بیش از پیش فعال کنیم.

نیکول پاشینیان با ابراز خرسندی از فعالیت شرکت های ایرانی در کشورش گفت: ارمنستان پروژه های زیادی برای فعالیت شرکت های ایرانی دارد و از حضور بیشتر این شرکت ها در اجرای پروژه های زیرساختی استقبال می کنیم.

وی بر اهمیت همکاری های منطقه ای دو کشور تاکید کرد و گفت: معتقدیم با افزایش سطح همکاری ها و هماهنگی های دوجانبه می توان گام های قابل توجهی برای برقراری صلح و امنیت در منطقه برد.

نخست وزیر ارمنستان به حضور و زندگی مسالمت آمیز مسیحیان در ایران اشاره کرد و گفت: جامعه ارامنه ایران هویت دینی خود را در کنار هموطنان مسلمان خود بدون هیچ محدودیتی حفظ می کند.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما