یارانه 30 هزار تومانی بنزین فراگیر می شود؟

[ad_1]

در رفتن «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» از اول اسفندماه در جزیره نقد راه اندازی شد و تمامی شهروندان دارای کارت کشوندی اعم از خودرویی و غیرخودروی سهمیه 20 لیتری بنزین دریافت کردند. قیمت بنزین یارانه ای در این طرح همانند گذشته 1500 تومان و بنزین آزاد 3000 تومان است و کسانی که بدون خودرو بنزین مصرف نمی کنند می توانند بنزین یارانه ای خود را به دیگران واگذار کرده یا بفروشند.

به گزارش فرارو، رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه طرح دولت برای تغییر در توزیع یارانه بنزین مدت هاست در حال بررسی است، گفت: این طرح در حال بررسی است. در رفتن وی گفت: فاز اول بررسی کارشناسان این حوزه از سال 87 آغاز شد، از سوی دیگر اتاق بازرگانی نیز چنین طرحی را به دولت حسن روحانی ارائه کرده بود، اما آنها این پیشنهاد را بررسی کردند و نشد. انجام شد، بنابراین این یک طرح از هر نوع نیست. شماره جدید.” همانطور که گفته شد، دولت می خواهد یارانه های مخفی در بخش انرژی را به یارانه های اضافی تبدیل کند.

وی افزود: در این طرح، یارانه پرداختی به حامل های انرژی که تاکنون برای پلاک اختصاص می یافت، از این پس به همه افراد جامعه و بر اساس کارت ملی تعمیم داده می شود. پایلوت نقدی و نقدی خواهد بود “

یارانه 30 هزار تومانی بنزین فراگیر می شود؟آیا یارانه بنزین مشکلات مردم را حل می کند؟
علی غضنبری اقتصاددان است. گفتگو با فرارو وی با اشاره به اجرای آزمایشی تغییر روش سهمیه بندی بنزین در نقد و قشم، گفت: با توجه به اینکه سهمیه هر نفر 20 لیتر است، نمی تواند مهم باشد، زیرا یارانه 30 هزار تومان است. افزایش قیمت ها مردمی را که در سال های اخیر در بازارهای مختلف دیده ایم دوا نمی کند.

وی افزود: به عبارت دیگر اگر دولت قصد داشته باشد این طرح را با هدف اجرای یارانه های عدالت و هدفمندی یارانه های پنهان در حوزه انرژی اجرا کند، به نظر می رسد که این امر محقق نمی شود، زیرا اقشار ضعیف تر جامعه این روزها.” آنها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و یارانه بنزین آنقدر کم و بی فایده است که به هیچ وجه نمی توان گره ای از مشکلاتشان باز کرد.

غضنبری با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در نحوه توزیع یارانه ها باید در قالب بسته جامع جامعه اجرا شود، افزود: در حالی که نظام توزیع یارانه در ایران «با مشکلات بسیار اساسی مواجه است و هرگونه تغییر در مسیر آن باید بسیار حساب شده و حساب شده باشد. مطابق با برنامه قبلی، در غیر این صورت برنامه قبلی.» مشکلات باقی خواهند ماند.

استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: اگر دولت می خواهد نظام توزیع یارانه ها را تغییر دهد باید به جای اینکه یارانه نقدی به مردم بدهد تورم را کنترل کند و منابع یارانه را به طور مساوی در اختیار همه قرار دهد.برای تولید هزینه دارد. ” در زیر، زیرا اگر نظرسنجی را قرار دهید که در آن مردم بین دریافت یارانه نقدی برای ایجاد شغل انتخاب کنند، قطعا اکثر مردم به ایجاد شغل رای خواهند داد.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت باید به جای افزایش میزان یارانه نقدی، سطح درآمد مردم را افزایش دهد و این باعث افزایش سطح رفاه مردم و افزایش درآمد مردم می شود، همچنین افزایش یافته اند و چرخه تولید کشور رو به جلو حرکت می کند که نتیجه آن رشد اقتصادی مستمر و پایدار است.

قنبری خاطرنشان کرد: اما اگر دولت فقط بخواهد یارانه نقدی یا تحرکات پوپولیستی مشابه را افزایش دهد، به مرور زمان نه تنها قدرت خرید مردم افزایش می یابد، بلکه مانند 12 سال گذشته 45 هزار تومان یارانه است. تکرار می شود، یعنی میزان یارانه ها حفظ می شود، اما با تورم بیش از 40 درصدی هر سال سفره مردم کوچک می شود و مشکلات معیشتی آنها بیشتر می شود، پس دولت نباید به خاطر این یارانه ناچیز کشور را خراب کند. منابع، بدون گشودن مشکلات مردم.

این کارشناس اقتصادی گفت: از سوی دیگر اگر از این منابع برای ایجاد اشتغال استفاده شود، مردم توانمند می شوند و دیگر نیازی به یارانه ندارند و این باعث کاهش فقر و بیکاری در جامعه می شود، در حالی که این دو موضوع امروز با مشکل مواجه هستند. ” اقتصاد و جامعه ایران در آشفتگی به سر می برد، بنابراین دولت باید راه درست را در این زمینه انتخاب کند و از تکرار اشتباهات گذشته خودداری کند.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما