یک سیاره خارج سلولی با مدار غیرعادی پیدا کنید

[ad_1]

ستاره شناسان سیاره ای یک ستاره کوتوله قرمز را در منطقه قابل سکونت پیدا کرده اند که مدار آن به قدری طولانی است که می تواند باعث نوسانات شدید دما و اختلال در زندگی شود.

سیاره TOI-2257b ابتدا با استفاده از داده های ماهواره نقشه برداری فراخورشیدی عبوری (TESS) و سپس با استفاده از تلسکوپ کشف شد. تلسکوپ جهانی رصدخانه لاس کامبرس و SAINT-EX با جزئیات بیشتری در مکزیک رصد شدند.

محققان با استفاده از مشاهدات تلسکوپ SAINT-EX تأیید کردند که این سیاره هر 35 روز یک بار به دور یک ستاره کوتوله قرمز می چرخد.

از آنجایی که کوتوله های قرمز سردتر و کوچکتر از خورشید هستند، منطقه قابل سکونت در اطراف آنها یا سطح سیاره ای که آب ممکن است مایع باشد با منطقه قابل سکونت خورشید متفاوت است.

اگرچه سیاراتی که به دور کوتوله سرخ می چرخند بسیار نزدیکتر از زمین و خورشید به ستاره خود هستند، اما می توانند آب مایع را در خود نگه دارند و چون سیارات به ستاره نزدیکتر هستند، پیدا کردن آنها آسانتر است.

با این حال، اگرچه سیاره “TOI-2257 b” در منطقه قابل سکونت قرار دارد، اما هیچ برنامه ای برای سفر در آن وجود ندارد. اولین مشکل این است که شعاع سیاره 2.2 برابر زمین است، به این معنی که “TOI-2257 b” یک سیاره بزرگ و احتمالاً گازی با فشار اتمسفر بالا است.

دومین و جالب ترین واقعیت در مورد این سیاره، مدار مرکز آن است، به این معنی که به جای چرخش در مدار دایره ای، مداری بیضوی دارد. به همین دلیل گاهی سیاره به ستاره خود نزدیک است و گاهی دور.

در واقع، این مرکز جادویی ترین مداری است که تاکنون در میان ستارگان سرد پیدا شده است. این مدار روی دمای سطح آن تاثیر خوبی دارد.

نیکول شانچه، محقق ارشد این سیاره در بیانیه‌ای گفت: «ما دریافتیم که TOI-2257b هیچ مدار کروی یا مرکز مداری در این سیاره ندارد. این خبر بدی از نظر زندگی است. اگرچه میانگین دمای یک سیاره مناسب است، اما دمای آن بسته به موقعیت مکانی در مدارش، در زمان های مختلف از منفی 80 درجه سانتیگراد تا حدود 100 درجه سانتیگراد متغیر است.

محققان کنجکاو می دانند که چرا سیاره چنین مداری دارد. امیدواریم آنها بتوانند با استفاده از تلسکوپ جیمز وب برای اطلاعات بیشتر رصد کنند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما