یک شهروند آمریکایی به دلیل نقض تحریم های ایران جریمه شد

[ad_1]

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا یک شهروند آمریکایی را به دلیل خرید «کلینکر سیمان» از یک شرکت ایرانی و فروش آن در کشور ثالث به پرداخت 133 هزار دلار جریمه کرد.

به گزارش ایرنا؛ ایالات متحده که همواره از ابزارهای قهری یکجانبه برای پیشبرد اهداف سیاسی خود مانند تحریم ها استفاده کرده است، علیرغم مواضع ناموفق سیاسی ایران، حداکثر فشار را بر ایران اعمال می کند.

در می 2019، وزارت خزانه داری آمریکا کنترل دارایی های خارجی (OFAC) چارچوب برنامه اجرای تحریم ها را اعلام کرد و اعلام کرد که قصد دارد علیه ناقضان تحریم ها اقدام کند.

OFAC تاکنون علیه دو نفر به دلیل نقض تحریم های آمریکا و سومی به دلیل نقض تحریم های ضد ایران در هفته گذشته شکایت کرده است.

به گفته دفتر کنترل دارایی وزارت خزانه داری آمریکا، آخرین مورد مربوط به معاملات ممنوعه با ایران در ارتباط با تجارت کلینکر سیمان است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده مدعی است که در فوریه و مارس 2016، یک شهروند آمریکایی چهار وجه از یک شرکت کلینکر سیمانی ایرانی تبار در ایالات متحده دریافت کرده است. این مرد از یک شرکت ایرانی پول گرفت و کلینکر سیمان ایرانی را برای استفاده در پروژه ای در کشور ثالث به شرکت دیگری فروخت.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده ادعا می کند که این آمریکایی در مجموع چهار پرداخت از این شرکت دریافت کرده و 133860 دلار به حساب شخصی وی واریز شده است.

به گفته وزارت خزانه داری، این مرد با کمک یکی از اعضای خانواده اش که در یک شرکت سیمان کار می کرد، به فروش سیمان به کشور ثالث کمک کرد.

مقامات دولت بایدن بارها به شکست این سیاست برای اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده اند، اما در عمل نیز همین سیاست را دنبال می کنند زیرا تحریم ها در سیاست آمریکا همواره در پیشبرد اهداف یکجانبه آن موثر بوده است.
همزمان با ادامه مذاکرات ایران و گروه 1+4، مقامات آمریکایی علیرغم نقض و کارشکنی برجام با ایجاد فضای رسانه ای و تبلیغاتی سعی در پرتاب توپ به داخل و خارج از خاک ایران داشتند.

پس از ماه‌ها بررسی سیستم تحریم‌ها، وزارت خزانه‌داری دولت بایدن گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد، مانند پیشینیان خود، تحریم‌ها را ابزاری برای پیشبرد منافع ملی آمریکا می‌داند و به دنبال مدرن‌سازی آن است.

به گزارش رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا در 17 اکتبر توصیه هایی را برای بهبود استفاده از تحریم های اقتصادی و تبدیل آنها به ابزاری موثرتر در سیاست خارجی آمریکا صادر کرد.

وب سایت مجله هیل اخیرا گزارش داده است که تحریم ها علیه افراد و سایر کشورها به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا در دو دهه اخیر 10 برابر شده است.

به گزارش ایرنا، هیل تعداد تحریم های اعمال شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا علیه 37 برنامه جداگانه علیه افراد و کشورها را از 912 برنامه در سال 2000 به 9421 در سال 2021 افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، این ارقام تنها مربوط به تحریم های اعمال شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا است و هیچ ارتباطی با تحریم های سایر نهادهای دولتی آمریکا مانند وزارت خارجه، وزارت بازرگانی و وزارت دادگستری و امنیت داخلی ندارد.

طبق قوانین ایالات متحده، علاوه بر وزارت خزانه داری، وزارت امور خارجه ممکن است یک سازمان خارجی را به عنوان گروه تروریستی معرفی کند یا در گزارش های سالانه حقوق بشر خود، دولت را به عنوان حامی دولت تروریستی معرفی کند و زمینه را برای تحریم های مختلف فراهم کند. ارائه شده است.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما