یک گونه ناشناخته از لاک پشت را کشف کنید.

[ad_1]

در رفتن وزارت محیط زیست اکوادور می گوید گونه جدیدی از لاک پشت غول پیکر کشف شده است که قبلا با دانش بشر ناآشنا بود اما ثبت نشده است.

به گفته فرارو، محققان مواد ژنتیکی لاک‌پشت‌هایی که در دوره کریستوبال زندگی می‌کردند را با استخوان‌ها و پوسته‌های جمع‌آوری‌شده از غاری در منطقه کوهستانی جزیره در سال 1906 مقایسه کردند و دریافتند که آنها متفاوت هستند. کاشفان قرن بیستم هرگز به قسمت شمال شرقی جزیره، جایی که حیوانات امروزی زندگی می کنند، نرسیده اند و در نتیجه، حدود 8000 لاک پشت غول پیکر معبد تا به امروز بدون هیچ مشکلی زنده مانده اند. با این حال، اکنون به نظر می رسد که این حیوانات غول پیکر از نژاد دیگری هستند.

وزارت محیط زیست اکوادور در صفحه رسمی توییتر خود اعلام کرد: گونه لاک پشت غول پیکری که در جزیره سن کریستوبال زندگی می کند و اکنون نام علمی دارد. Chelonoidis chathamensis از نظر ژنتیکی با گونه های مختلف سازگار است». سایت اینترنتی حفاظت از گالاپاگوس در این گزارش آمده است که C. chathamensis «تقریباً به طور قطع منقرض شده است» و این جزیره محل زندگی دو گونه مختلف لاک پشت، یکی در کوهستان و دیگری در مناطق پست بوده است.

جزایر گالاپاگوس که در حدود 1000 کیلومتری سواحل اکوادور در اقیانوس آرام واقع شده است، یک پناهگاه حیات وحش حفاظت شده و زیستگاه گیاهان و جانوران منحصر به فرد است. این شبه جزیره پس از مشاهدات و تحقیقات چارلز داروین زمین شناس و طبیعت شناس بریتانیایی در مورد تکامل آن به شهرت رسید. این دانشمند در سفری به شبه جزیره برای مطالعه گیاهان و جانوران منحصر به فرد آن به این شبه جزیره آمد.

در طول این سفر، مشاهدات و الگوهای او نقش مهمی در شکل دادن به نظریه معروف تکامل داروین از طریق انتخاب طبیعی داشتند. اولین ورود به جزایر به سال 1535 برمی گردد، زمانی که یک کشیش دومینیکن به نام فری توماس د برلینگا به پرو سفر کرد تا اختلاف بین ما و فرانسیسکو پیزارو و زیردستانش را حل کند. دوبرلینگا در ابتدا راه خود را گم کرد، اما در نهایت به سرزمین‌های تحت اشغال اسپانیا بازگشت و به دیگران درباره وضعیت جزایر و موجودات زنده‌ای که در آن‌ها زندگی می‌کردند گفت.

طبق گزارش پارک ملی گالاپاگوس، در ابتدا 15 گونه لاک پشت غول پیکر معبدی در این جزایر وجود داشت که سه تای آنها سه قرن پیش منقرض شدند. در سال 2019، بیش از 100 سال پس از انقراض این گونه، نمونه ای از Chelonoidis phantastica در جزیره فرناندو پیدا شد. این مطالعه توسط محققان دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا، ییل در ایالات متحده، سازمان غیردولتی آمریکایی گالاپاگوس و سایر مجلات علمی انجام شد. وراثت آنها به دستیابی به DNA بیشتر از استخوان ها و پوسته ها ادامه خواهند داد تا مشخص شود آیا گونه جدیدی از لاک پشت های سن کریستوبال به طول 557 کیلومتر وجود دارد یا خیر.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما