۸ اثر برای مبارزه با کبد چرب

[ad_1]

الکل زیاد تنها چیزی نیست که کبد شما را چاق می کند. عادت های بد زیادی در زندگی ما وجود دارد که ما را در خطر ابتلا به کبد چرب قرار می دهد. از سوی دیگر، عادات خوب بسیاری وجود دارد که از کبد ما در برابر بیماری محافظت می کند.

به گفته DHealth، تمرکز بر سلامت کبد به معنای تمرکز بر سلامت عمومی و رفاه بدن شماست. به عنوان مثال، مصرف زیاد الکل شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف کبدی مانند هپاتیت C، سرطان کبد و غیره قرار می دهد. موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای سلامت کبد مضر باشد. مانند سیگار، نوشابه و سایر عادات بد سبک زندگی. در اینجا چند نکته برای کمک به تغییر عادات بد وجود دارد.

1. قهوه بنوش

به گفته دکتر راکفورد یاپ، یکی از اعضای انجمن سلامت کبد آمریکا، تحقیقات قابل توجهی در مورد فواید قهوه انجام شده است که یکی از مهمترین آنها پیشگیری از سرطان کبد است. همچنین قهوه از فیبروز (دگردیسی، اختلال در متابولیسم سلولی) جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به هپاتیت C که قهوه می نوشند از گسترش بیشتر ویروس هپاتیت B جلوگیری می کنند.

. از غذاهای چرب و شیرین پرهیز کنید.

جالب است بدانید که آیا کبد چرب ارتباط مستقیمی با چاقی شکمی دارد یا خیر. همچنین افرادی که در رژیم غذایی خود قند زیادی مصرف می کنند می توانند به کبدشان آسیب بزنند. زیرا قند اشتها را محدود می کند و ترشح انسولین آن را کاهش می دهد. در همین حال، سلول‌های کبدی برای مبارزه با کمبود سوخت، چربی ذخیره می‌کنند که می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلف کبدی مانند کبد چرب شود.

3. غذاهای مدیترانه ای را امتحان کنید.

سلامت کبد به یک رژیم غذایی سالم بستگی دارد. تغذیه سالم بر کیفیت زندگی و سلامت ما تأثیر می گذارد، بنابراین بیایید از یک رژیم غذایی مدیترانه ای سالم برای بهبود کیفیت زندگی خود استقبال کنیم. در اینجا می توانید در مورد رژیم غذایی کامل بخوانید.
4. استفاده از غذاهای آنتی اکسیدان

کبد اولین خط دفاعی بدن در برابر دنیای بیرون است. ما می توانیم این خط دفاعی را با استفاده از آنتی اکسیدان ها تقویت کنیم. غذاهای آنتی اکسیدانی عبارتند از شکلات تلخ، توت فرنگی، تمشک، کلم قرمز، لوبیا، چغندر و اسفناج.

5. فعالیت بدنی بیشتر

بیش از 150 دقیقه فعالیت بدنی در هفته برای سلامت کبد توصیه می شود. افزایش متابولیسم بدن راه دیگری برای حفظ سلامت بدن است.

6. از مصرف قرص های مکمل خودداری کنید.

استفاده نادرست از قرص های مکمل که مواد مغذی اضافی را برای بدن شما فراهم می کند می تواند مستقیماً به کبد آسیب برساند. بهتر است ابتدا آزمایش های مربوطه را انجام دهید و با نظر پزشک این قرص ها را مصرف کنید.
7. رابطه بین سلامت دندان و سلامت کبد

البته این موضوع هنوز به طور کامل ثابت نشده است. اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد اگر در لثه ها و دندان های خود التهاب دارید، در بدن شما (کبد) نیز التهاب وجود دارد. بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان نیز برای سلامت کبد بسیار مهم است.

8. تفتیش بدنی

در مراجعه به پزشک خود تردید نکنید. بدن خود را هر 6 ماه یا 1 سال یکبار معاینه کنید و در صورت وجود مشکل، در اسرع وقت آن را درمان کنید.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما