9 ماده ای که فشار خون را کاهش می دهد



این گزارش به تشریح موادی می‌پردازد که فشار خون را کاهش می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فشار خون بالا خطر حمله قلبی، سکته مغزی و بیماری های کلیوی را افزایش می دهد. تغییر رژیم غذایی و عادات زندگی می تواند فشار خون شما را کاهش دهد و خطرات مرتبط را از بین ببرد. تغییر رژیم غذایی می تواند فشار خون شما را تا حد زیادی کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است که برخی از مواد باعث کاهش فوری یا طولانی مدت فشار خون می شوند. در این گزارش به معرفی مواد کاهش دهنده فشار خون پرداخته ایم.

موسمبی

مرکباتی مانند انگور، پرتقال و لیمو تا حد زیادی فشار خون را کاهش می دهند. این مرکبات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و به سلامت قلب و کاهش خطرات مرتبط با آن مانند فشار خون کمک می کنند. تحقیقات نشان داده است که آب پرتقال و آب گریپ فروت به کاهش فشار خون کمک می کند، اما گریپ فروت و آب آن می تواند با روش های عادی کاهش فشار خون تداخل داشته باشد که باید با پزشک خود مشورت کنید.

چغندر و برگ چغندر

چغندر و برگ نیز به سلامتی و کاهش فشار خون کمک زیادی می کند. این ترکیب سرشار از نیترات است و همچنین به باز شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از چغندر و محصولات آن در رژیم غذایی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

سیر

سیر یک ماده غذایی طبیعی، ضد باکتری و ضد قارچ است که بهترین ماده موثره آلیسین عامل اصلی اثرات سیر برای سلامتی است. سیر به بدن کمک می کند دی اکسید نیتریک تولید کند و ماهیچه ها را شل می کند و رگ های خونی را باز می کند. این تغییرات می تواند فشار خون را کاهش دهد. عصاره سیر باعث کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود.

دانه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل ممکن است کوچک باشند، اما یک عصاره مغذی هستند. منیزیم، پتاسیم، آرژنین، اسیدهای آمینه مواد تنظیم کننده فشار خون هستند که برای شل شدن عضلات عروقی و تولید دی اکسید نیتریک برای کنترل فشار خون مورد نیاز هستند. روغن دانه کدو تنبل همچنین یک درمان طبیعی عالی برای فشار خون بالا است.

موز

موز سرشار از پتاسیم است که نقش مهمی در کنترل فشار خون دارد. یک موز متوسط ​​حاوی 422 میلی گرم پتاسیم است. پتاسیم اثرات سدیم را کاهش می دهد و کشش دیواره رگ های خونی را کاهش می دهد. سایر غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از آووکادو، قارچ، سیب زمینی و لوبیا.

هویج

محصولی شیرین و بسیار مقوی که در سبد غذایی بسیاری از افراد قرار دارد. هویج همچنین سرشار از ترکیبات فنیل مانند کنیاک و آفیک اسید است که به شل شدن عروق خونی و کاهش التهاب کمک می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. اگرچه هویج را می توان هم به صورت خام و هم پخته استفاده کرد، اما هویج خام برای کنترل فشار خون مفید است.

کلم بروکلی

کلم بروکلی اثرات زیادی برای سلامتی از جمله سیستم گردش خون دارد. گنجاندن کلم بروکلی در رژیم غذایی می تواند به کنترل فشار خون شما کمک کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها با بهبود عملکرد سیستم عروقی و افزایش دی اکسید نیترات در بدن به کاهش فشار خون کمک می کند.

گیاهان و ادویه جات ترشی جات

برخی از گیاهان و ادویه ها حاوی موادی هستند که به شل شدن عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کنند. دانه کرفس، گشنیز، زعفران، ریشه لیمو، زیره سیاه، دارچین، هل، ریحان شیرین و سرکه از جمله گیاهانی هستند که اثرات رقیق کنندگی خون از تحقیقات حیوانی و انسانی به دست آمده است.

گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی و محصولات آن سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و کاروتنوئیدهایی مانند لیکوپن هستند. ثابت شده است که لیکوپن تأثیر قابل توجهی بر سلامت قلب دارد و خوردن غذاهای غنی از این ماده می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی مانند فشار خون کمک کند. مطالعات نشان می دهد که خوردن گوجه فرنگی فشار خون را کنترل می کند و خطر بیماری قلبی و مرگ را کاهش می دهد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم