ورزش در زمستان؛ 9 نکته برای مبتدیان

[ad_1]

مجله دیجی کالا – مهدیه اکبری پارسا: ورزش در روزهای سرد سال نسبت به روزهای دیگر سخت تر است و حتی ورزشکاران نیز ممکن است برای بلند شدن و ورزش کردن دچار مشکل شوند. شب های طولانی همراه با هوای سرد و بد می تواند انگیزه ورزش در زمستان را کاهش دهد. اما شما همیشه ابزارهایی برای زنده نگه داشتن این انگیزه دارید. با ما همراه باشید تا با رعایت نکاتی به شما بگوییم چگونه تناسب اندام خود را در زمستان حفظ کنید و انگیزه لازم را برای ورزش در زمستان به دست آورید.

ورزش در زمستان؛  9 نکته برای مبتدیان

چرا ورزش های زمستانی سخت تر از فصول دیگر است؟

زمستان می تواند برنامه ورزشی شما را خراب کند. مطالعات نشان داده اند که شروع هوای سرد به طور کلی سطح فعالیت بدنی را کاهش می دهد. نور عامل دیگری است که می تواند بر ورزش های زمستانی تأثیر بگذارد. اگر هنگام بازگشت به خانه در یک منطقه تاریک زندگی می کنید، ممکن است بخشی از انگیزه خود را برای ورزش از دست بدهید.

این گزینه ها در کنار سرما و هوای بد بیرون از عواملی هستند که ورزش های زمستانی را دشوارتر می کنند. اما همانطور که همه ما می دانیم برای حفظ تناسب اندام باید در طول سال ورزش کرد و همچنین به غلبه بر افسردگی فصلی در زمستان کمک می کند. در اینجا چند نکته برای حفظ انگیزه برای ورزش در زمستان آورده شده است.

1. یک شریک یا گروه ورزشی پیدا کنید

وقتی به تنهایی ورزش می کنید، تنها شما هستید که باید خود را متقاعد کنید که ورزش نکنید. اما اگر با یک شریک یا گروه ورزش می کنید، تحت فشار قرار می گیرید که جلسه تمرینی خود را لغو کنید و بنابراین باید در جلسه تمرین خود شرکت کنید.

دوستان ورزشکار نیز می توانند به شما کمک کنند با وجود آب و هوای بد ورزش کنید و آماده ورزش با آنها شوید. معاشرت با گروهی از افراد همفکر مزایای دیگری نیز دارد. حتی اگر تمرین شما در خانه محدود است، سعی کنید آن را با افراد دیگر در یک کلاس آنلاین (سازماندهی شده در اینستاگرام یا برنامه زوم) انجام دهید. ورزش از طریق کلاس های آنلاین یک گزینه عالی برای ورزش های زمستانی است زیرا لازم نیست شهامت بیرون رفتن و رویارویی با بقیه را در هوای سرد یا بیماری های همه گیر (مانند بیماری های همه گیر در سراسر جهان) یا هر موقعیت دیگری داشته باشید.

2. شرکت در یک جلسه آموزشی را به عنوان یک هدف در نظر بگیرید

ورزش در زمستان؛  9 نکته برای مبتدیان

فقط روی لباس پوشیدن و رفتن به باشگاه یا رفتن به اتاق نشیمن جلوی لپ تاپ تمرکز کنید و هیچ چیز دیگری. بعد از آن، فرقی نمی‌کند که سالن بدنسازی یا کلاس ورزشی آنلاین خود را در عرض چند دقیقه ترک کنید (بسیاری از افراد قطعاً این کار را نمی‌کنند.) وقتی به زمین تمرین رسیدید، مشکلات برطرف می‌شوند و آماده رفتن هستید. وقتی لباس هایتان را می پوشید و اولین قدم را برای ورزش بردارید، ناگهان به خود می آیید و می بینید که دارید این کار را انجام می دهید. بنابراین در مرحله اول فقط روی لباس پوشیدن تمرکز کنید.

3. هنگام ناهار ورزش کنید

خیلی ها وقتی هوا تاریک می شود یا وقتی به خانه باز می گردند احساس ناامیدی می کنند. ممکن است به این افراد توصیه شود که در طول روز، زمانی که هوا روشن‌ترین است، ورزش کنند.

اگر هوای بیرون معتدل است، می توانید مقداری از زمان ناهار خود را به پیاده روی تند بگذرانید. این کار باعث می شود از هوای تازه بیرون لذت ببرید. البته ورزش در فضای باز در شهرهای بزرگ و آلوده مانند تهران توصیه نمی شود، به خصوص در فصل زمستان که هوا ناسالم است.

اگر در حین پیاده روی برف زیادی می بارد، می توانید به یک مرکز خرید بزرگ در نزدیکی خود بروید. مهم است که هر بهانه ای را که ممکن است با راه حل های نوآورانه برای شما پیش بیاید کنار بگذارید.

4. تمرکز بر مزایای سلامت روان از طریق ورزش

ورزش در زمستان؛  9 نکته برای مبتدیان

بسیاری از افراد با شروع ورزش افسرده می شوند و وزن خود را تغییر نمی دهند. اما باید بدانید که به زمان نیاز دارید تا متوجه این تغییر در بدن خود شوید.

ورزش سلامت روان را بهبود می بخشد. افراد بعد از هر تمرین احساس بهتری دارند، استرس آنها کاهش می یابد و احساس آرامش بیشتری می کنند. زمانی که افراد معمولاً از افسردگی فصلی رنج می برند، زمستان می تواند کمک بزرگی باشد.

از احساس خوب لذت ببرید و کارهایی را که برای خودتان انجام می دهید به اشتراک بگذارید و یاد بگیرید که مزایای زیادی دارد.

5. از قبل برنامه ریزی کنید و حدس بزنید

اگر می خواهید برای بازی بیرون بروید، باید پیش بینی آب و هوا را دنبال کنید و بدانید که هوای روز بعد چگونه خواهد بود. لباس مناسب این فصل را تهیه کنید و تمام وسایل ورزشی خود را از قبل در کیف بدنسازی خود آماده کنید تا زمانی که زمان تمرین فرا رسید، بدون معطلی و بدون نگاه کردن به چیزی از خانه خارج شوید. .

این کمک بزرگی برای شما از نظر ذهنی است. چون وقتی بدانید چه چیزی در مقابل شماست و قرار است چه اتفاقی بیفتد، خیلی شما را آزار نمی دهد. همانطور که قبلا به شما گفتیم سعی کنید به هیچ وجه بهانه نیاورید و با آمادگی از قبل انگیزه ورزش در زمستان را افزایش دهید.

6. زمانی که از سر کار به خانه برگشتید لباس ورزشی بپوشید

این کار ساده شما را بدون تلاش زیاد در مسیر درست قرار می دهد. ایده پشت این کار این است که شما اکنون به یکی از اهدافی که برای خود تعیین کرده اید رسیده اید و اگر بخواهید بدون ورزش این لباس ها را در بیاورید، کار بسیار سختی خواهد بود.

7. با لباس ورزشی بخوابید

ورزش در زمستان؛  9 نکته برای مبتدیان

این یک نسخه سخت از هدف قبلی است. مزیت انجام این کار این است که شما زود از خواب بیدار می شوید و از رختخواب خارج می شوید، برای ورزش آماده هستید و می توانید زودتر به جلسه تمرین خود بروید.

از طرف دیگر، همان لباس پوشیدن برای ورزش می تواند شما را برای انجام آن ترغیب کند. مهم این است که قدم اول را بردارید و لباس ورزشی بپوشید، حالا با استفاده از ترفندهایی که می خواهد. زیرا به محض انجام این کار، مغز شما برای ورزش آماده می شود و شما را به سمت ورزش سوق می دهد. وقتی لباس‌هایتان را می‌پوشید، ضربان قلبتان تندتر می‌شود و انگیزه بیشتری برای این کار دارید.

8. شنا در استخر

اگر علاقه ای به ورزش در هوای سرد ندارید، شنا در استخر سرپوشیده می تواند راهی عالی برای حفظ سلامت قلب شما باشد. شنا بهترین ورزش برای زندگی طولانی و سالم است. آبگرم سرپوشیده بهترین مکان برای ورزش در فصل سرد است.

9. زنگ ساعت مناسب را برای بیداری صبحگاهی خود انتخاب کنید

ورزش در زمستان؛  9 نکته برای مبتدیان

از موسیقی ملودیک برای کمک به بیدار شدن و افزایش ضربان قلب استفاده کنید. انگار زنگ مسابقه به صدا درآمده است و نمی توانی دکمه چرت زدن را فشار دهی یا خاموشش کنی.

اگر گزینه های مختلفی برای به تعویق انداختن ساعات بیداری خود دارید، زمان زیادی را تلف می کنید و زمان ورزش شما کم و بیش می شود، زیرا نمی خواهید در هوای سرد تخت نرم و راحت خود را ترک کنید.

سرانجام

ورزش را رها نکنید! کارشناسان می گویند برای داشتن یک زندگی سالم باید حداقل 5 روز در هفته و روزانه نیم ساعت ورزش کرد.

سرما و آلودگی هوا، احساس تاریکی و افسردگی یا حتی کرونا را کنار بگذارید و همین الان دست به کار شوید. برای هر کدام از این بهانه ها راه حلی وجود دارد. با استفاده از نکات بالا می توانید بهانه هایی که برای ورزش های زمستانی به سراغتان می آید را از بین ببرید و برای داشتن زندگی سالم دست به کار شوید.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما