fastescobanner

طرز تهیه ترشی خانگی از بازار

[ad_1]

فراد ترشی خیار یک ادویه خوشمزه و پرطرفدار است که طرفداران زیادی دارد. از ترشی برای تهیه سالاد و ساندویچ استفاده می شود. همچنین به عنوان پیش غذا با سس کچاپ، کاکائو، املت و غیره استفاده می شود. ترشی های بازار به طور کلی ترد و خوش طعم تر از ترشی های خانگی هستند، اما ترشی ها به راحتی در خانه درست می شوند و نیاز به مراحل پیچیده ای ندارند.

به گزارش فرارو، ترشی های خوشمزه و بازار پسندی که در خانه درست می شوند را به راحتی می توانید درست کنید. در ادامه این مطلب، کاربران عزیز با ما همراه باشید تا طرز تهیه ترشی بازاری ترد و خوشمزه را به روشی ساده و با نکات و ترفندهای مهم برای تهیه ترشی ترد و خوش طعم با شما به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه ترشی در بازار

خیار: 2 کیلوگرم
سیر: 1 بوته
گیاهان معطر شامل: ترخون، ریحان، شوید: 250 گرم
آب جوش: 8 لیوان
سرکه: نصف لیوان
نمک: دو سوم لیوان
نخود فرنگی: 10 عدد
ترشی: به میزان دلخواه

طرز تهیه ترشی در بازار

1- در مرحله اول خیار را خوب بشویید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس خیار را با یک پارچه یا حوله تمیز خشک کنید تا مرطوب بماند. سبزی ها را خوب بشویید و به همین ترتیب خشک کنید تا رطوبت نداشته باشد.

2- در مرحله دوم شیشه یا بانک تمیز و خشک را انتخاب کنید. در انتهای لیوان یک مشت سبزیجات، مقداری نخود و چند حبه سیر اضافه کنید. سپس مقداری خیار روی آن قرار دهید. برای ترد شدن ترشی بهتر است چند جا را با سوزن سوراخ کنید. یکی دو عدد فلفل ترشی روی خیار ریخته و سرکه را داخل شیشه بریزید و دوباره در شیشه سبزی و نخود و سیر را به همراه فلفل دلمه ای اضافه کنید و خیار را روی آن قرار دهید. این کار را تا پر شدن لیوان ادامه دهید.

ترشی در بازار

3- در مرحله آخر نمک را در آب جوش مخلوط کرده و در یک لیوان ترشی بریزید تا خیارها کاملا با آب نمک آغشته شوند. سپس درب شیشه را محکم ببندید تا هوا وارد نشود. ترشی ها را به مدت دو هفته در آشپزخانه بگذارید تا ترد و رسیده شوند. بهتر است ترشی را پس از باز کردن درب آن در یخچال شیشه ای نگهداری کنید.

نکات مهم در تهیه ترشی و اقدامات پیشگیری از کپک زدن

1- برای ترد شدن ترشی بهتر است به جای نمک معمولی از نمک دریا استفاده کنید. نخود به ترشی ترد نیز کمک می کند.
2- میزان نمک تهیه ترشی به ازای هر 15 لیوان آب 1 لیوان نمک می باشد.
3- اگر کمتر از حد معمول نمک بزنید، ترشی ها نرم می شوند.
۴- حبه های سیر را از وسط نصف کنید تا عطر سیر به خوبی در آب پخش شود.
5- اگر یک لیوان ترشی را زیر آفتاب قرار دهید، رنگ ترشی شما روشن تر می شود.
6- اگر از سبزیجات خوش طعم برای تهیه ترشی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که مزه زیاد باعث تلخی ترشی ها می شود.
7- استفاده از فلفل دلمه ای و مقدار آن کاملا اختیاری است و به ذائقه شما بستگی دارد.
8- پس از درست کردن خیارشور، از محکم بودن درب شیشه اطمینان حاصل کنید. اگر درب شیشه شل است، قبل از بستن یک کیسه پلاستیکی روی شیشه قرار دهید و سپس درب آن را ببندید تا هوا وارد شیشه نشود. پس از بازکردن درب شیشه و استفاده از ترشی، حتما لیوان را در یخچال نگهداری کنید.

آیا می توان ترشی را در یک روز درست کرد؟

یک روز ترشی

اگر خیار را چند دقیقه در آب جوش بجوشانید، خیارشورها یک روز پس از آماده شدن آماده مصرف خواهند بود. فقط به یاد داشته باشید که ترشی هایی که به این شکل درست می شوند را می توان زود مصرف کرد و برای مدت طولانی نگهداری نکرد.

آیا می توان ترشی بدون سرکه درست کرد؟

ترشی های موجود در بازار به دو نوع نمکی و سرکه ای تقسیم می شوند. سرکه خیار شور بسیار کم است، در حالی که ترشی سرکه سرکه زیادی دارد. برای تهیه ترشی بدون سرکه باید کمی بیشتر از دستور پخت نمک اضافه کنید تا ترشی بدون سرکه کپک نزند. توجه داشته باشید که خیار شور کمی شورتر از ترشی سرکه است.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما