fastescobanner

آشفتگی بازار دلار

[ad_1]

همزمان با آغاز مذاکرات جدید هسته ای، تجار ارزی محتاط شدند. اما اکنون به نظر می رسد بازار ارز دچار آشفتگی شده و معامله گران نمی دانند دلار به کجا می رود و آینده دلار چه خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز، دلار طی هفته گذشته در محدوده خاصی نوسان داشته است. این روزها قیمت دلار نه توانست مرز 28200 تومانی را بشکند و نه بالاتر رود تا به خریداران سیگنال دهد. برای صدور سیگنال فروش نمی تواند زیر محدوده 27200 تومان بیفتد.

بنابراین به نظر می رسد دلار به یک حد معین محدود شده است. نتیجه مذاکرات وین عاملی است که دلار را از نزاع خارج می کند. اما اکنون معامله گران ارز نمی دانند که مذاکرات وین دقیقا به کجا رسیده است و آینده دلار چه خواهد شد.

دلار امروز دوم بهمن ماه به 27 هزار و 580 تومان رسید. در بحث پشت صحنه دیشب، دلار روند صعودی داشت. طولانی شدن روند مذاکرات، تجار را متقاعد کرده است که به زودی توافقی حاصل نخواهد شد.

تاثیر مذاکرات هسته ای بر ارزش دلار

برخی می گویند نتیجه مذاکرات مثبت است و باید منتظر کاهش قیمت دلار به زودی بود اما برخی دیگر می گویند نتیجه مذاکرات به زودی مشخص نخواهد شد و ممکن است بحث به آینده موکول شود.

هر یک از این دو گروه نیز مستندات گفته های خود را دارند. زیرا یک روز اخبار وین نشان می دهد که مذاکرات مثبت و رو به جلو است و روز دیگر طرفین فاصله قابل توجهی را برای رسیدن به توافق کلی اعلام می کنند.

بنابراین، معامله گر گیج شده و نمی تواند محتاطانه عمل کند. بخشی از این رفتار دلار به چند هفته قبل برمی گردد. زمانی که روند مذاکرات مثبت ارزیابی شد و ارزش دلار در بازار آزاد به حدود 25 هزار تومان کاهش یافت. در آن زمان برخی از دلالان و خریداران دلار داخلی، ارزهای خود را می فروختند، اما ظرف چند روز این نامه برعکس شد و ارزش دلار از مرز 28 هزار تومان گذشت.

این روند بارها در جریان مذاکرات تکرار شده و همین امر موجب رکود معاملات دلاری در بازار شده است.

دست بانک مرکزی؟

اما با توجه به کاهش شدید قیمت دلار در اواسط دی ماه، برخی صرافی های بانکی از انباشت ارزهای دولتی در بازار برای جلوگیری از کاهش بیشتر دلار خبر دادند.

این اظهارات از سوی برخی فعالان بازار آزاد نیز تایید شد. وی گفت: با وجود کاهش ارزش دلار، ارزی برای معامله در بازار وجود ندارد. چند روز پس از این حادثه، دلار شروع به افزایش کرد و وارد محدوده 28 هزار تومان شد. او همچنان حفظ می کند.

مشکلی که بسیاری از فعالان بازار مطرح کردند این بود که بانک مرکزی تمایل داشت با بازار ارز بازی کند و دولت منابع خود را از طریق نوسان قیمت دلار تامین می کرد.

اما در حال حاضر به نظر می رسد بازار منتظر سیگنال قطعی از نتیجه مذاکرات است و تا زمانی که این سیگنال دریافت نشود، قیمت دلار در بازار تغییر نخواهد کرد.

قیمت دلار فردا را حدس بزنید

اما قیمت دلار در 31 بهمن فردا چه می شود؟ قیمت ارز احتمالاً به نوسانات خود ادامه خواهد داد. به خصوص در روزهای اخیر قیمت درهم محتاطانه بوده و تغییر چندانی نداشته است.

معامله گران می گویند تا سقف یا کف دلار شکسته نشود، بازار ارز حرکتی نخواهد داشت. یعنی یا باید قیمت دلار به 28200 تومان برسد تا قیمت بالا برود یا خبر کاهش قیمت به بازار برسد و ارزش دلار محدوده 27200 تومان را از دست بدهد.

تنها در این صورت است که می توان جهت بازار ارز را مشخص کرد. از سوی دیگر، این مدت مذاکره یک ماهه به خریداران و فروشندگان اجازه ورود یا خروج تدریجی از بازار را داده است. بنابراین نه تقاضای ناگهانی در بازار وجود دارد و نه شوک ناگهانی به برادر.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما