(تصویر) سیاره سرخ یا کیک کرم قرمز؟!

[ad_1]

در رفتن آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی تصویری جالب و لذت بخش از مریخ منتشر کرده است که در نگاه اول شبیه یک کیک کرم قرمز است. این تصویر یک دهانه جدید به عرض 4 کیلومتر را نشان می دهد که در منطقه Vastitas Borealis مریخ واقع شده است.

به گزارش فرارو، مریخ مدت هاست که برای ستاره شناسان یک پازل هیجان انگیز بوده است. تصویری که اخیرا توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) منتشر شده است، رمز و راز پیرامون سیاره سرخ را تقویت می کند. تصویری که توسط Trace Gas Orbiter (TGO) گرفته شده است، این بار بخشی از مریخ را به عنوان یک کیک فوق العاده لذت بخش نشان می دهد. آژانس فضایی اروپا توضیح داد که به نظر می رسد این تصویر “با پودر قند روی کیک مخملی قرمز” در کنار زمین پاشیده شده است.

(تصویر) سیاره سرخ یا کیک کرم قرمز؟!

اما رنگ سفید در این تصویر از کجا آمده است؟ آژانس فضایی اروپا (ESA) می گوید که سفیدی مربوط به آب یخی مریخ است و سایه های قرمز رنگ نشان دهنده خاک زنگ زده مریخ است. این تصویر حفره ای کاملا متفاوت به عرض 4 کیلومتر را نشان می دهد که در Vastitas Borealis در ناحیه مسطح نزدیک قطب شمال سیاره قرار دارد. این تصویر در جولای سال گذشته توسط ماموریت مشترک TGO Orbiter، ESA و آژانس فضایی روسیه Roscosmos گرفته شد.

آژانس فضایی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دهانه تا حدی با آب یخی پر شده است، به ویژه در دامنه‌های شمالی آن که به طور متوسط ​​هر سال کمتر از یک ساعت نور خورشید دریافت می‌کنند.

مدارگرد ردیاب گاز ExoMars یک سرمایه گذاری مشترک بین آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی روسیه Roscosmos در چارچوب پروژه ExoMars است. این مدارگرد در 19 اکتبر 2016 با طی مسافت 496 میلیون کیلومتری به سیاره سرخ رسید. وظیفه اصلی فضاپیما عکاسی از سیاره سرخ و مطالعه جو آن است. به گفته فرخ، این مدارگرد یک فرودگر مریخ به نام شیاپارلی (EDM) نیز دارد. یکی از دستاوردهای مهم این مدارگرد، شناسایی چیزی است که دانشمندان قبلاً به عنوان “آب پنهان” در زیر سطح دره های مریخ توصیف کرده بودند.

(تصویر) سیاره سرخ یا کیک کرم قرمز؟!

مدارگردها در سال 2018، دو سال پس از فرود بر روی سیاره سرخ، کاوش در مریخ را آغاز کردند. این فضاپیما خدمات اولیه را برای دومین ماموریت ExoMars هنگامی که در سال 2023 به مریخ می رسد، ارائه خواهد کرد. هدف اصلی نظارت دقیق‌تر بر وجود گاز متان (CH4) در مریخ است که توسط تعداد زیادی میکروارگانیسم روی زمین تولید می‌شود و نشانه‌هایی از حضور آن در ماموریت‌های قبلی پیدا شده است. هدف از این ماموریت روشن کردن این موضوع است که این گاز توسط میکروارگانیسم ها ایجاد شده و منبع تکامل زمین شناسی مریخ است. کاوشگر TGO با فرودگر Schiaparelli (EDM) سنگین ترین محموله فضایی و فضایی است که تاکنون به مریخ ارسال شده است.

منبع: گجت ها

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما