پاسخ سخنگوی قوه قضائیه به شکایات دانشجویان از بازیگران

[ad_1]

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تمامی این خودروهای پارک شده در پارکینگ باعث ویرانی بازار شده و در این زمینه با مجازات حبس مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا، جبیح الله خداین در نشست خبری امروز (سه شنبه) ۱۴ دی ماه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای جبهه مقاومت بود. شهید سلیمانی پیام آور صلح بود و صلح را برای همه می خواست و صلح را برای جهان فارغ از ملیت، نژاد و مذهب می خواست. سنی ها و مسیحیان خواهان صلح برای شیعیان بودند و شهید سلیمانی نماد مبارزه با منیت جهانی بود.

خدایین در ادامه گفت: اگر شهید سلیمانی تمام عمر با نفس مبارزه کرده، دلیلش منیت است. با اینکه در برابر خانواده های شهدا و محرومان و استثمار شدگان بسیار متواضع بود، اما در مقابل استکبار قوی و حقیر بود. وقتی دشمن شنید که شهید سلیمانی پیشتاز است فرار را برگزیدند.

وی در ادامه گفت: شناخت ابعاد وجودی این شهید والامقام زمان بر است تا ابعاد شخصیتی وی را از بعد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بشناسیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال یکی از مراجع رسیدگی کننده مبنی بر اتهام خودروسازان به خودروهای معیوب گفت: همه در فضای مجازی دیده اند که ما پارکینگ هایی داریم که هزاران خودرو در آن پارک شده اند و چرا مردم سوال می کنند؟ در این راستا همکاران ما با بازدید از پارکینگ و بازدید از دو شرکت خودروسازی و توافق و مذاکره با مسئولان مبنی بر اینکه تا پایان آبان ماه سال جاری از تعداد خودروهایی که ادعا می شود معیوب هستند کاسته شود اما آن را تکمیل نکردند. تعهد آنها اضافه شده.

وی در ادامه گفت: اگر این خودروها به دلیل نقص قطعات در پارک هستند پس چرا با افزایش قیمت خودرو تعداد خودروها کاهش می یابد. ما مدعی هستیم که تمامی خودروهای موجود در پارکینگ بازار را به ویرانی می اندازند و در این زمینه با زندان مواجه هستیم. مسئولیت یا دعاوی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد. البته وزرای صنعت و معدن جدول زمانی تعیین کرده اند و از آنها می خواهم با جدیت بیشتری اقدام کنند.

تاکنون شاهد بوده ایم که پرونده قتل شهید سلیمانی به دادگاه های بین المللی و مراجع قضایی نرسیده است. وی گفت: در این مدت اقدامات خوبی از سوی دولت و قوه قضائیه انجام شده است. در کشور دو پرونده حقوقی و کیفری وجود دارد. شکایات بسیاری از افراد و خانواده های شهدا در پرونده های حقوقی مطرح شد. در خصوص جنبه کیفری نیز پرونده ای در دادسرا تشکیل شده است که ۱۲۷ متهم تحت تعقیب هستند و ۱۱ نماینده قضایی به ۹ کشور از جمله آمریکا اعزام شده اند. کارگروهی نیز بین ایران و عراق تشکیل شده است.

این پرونده در عراق در حال بررسی است. مکاتبات زیادی بین سازمان های مختلف در سطح بین المللی صورت گرفته و اسناد خوبی در این زمینه تهیه شده است، البته همکاری طرفین باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ویژه سازمان ملل در مورد ادعای نقض حقوق بشر در ایران، قوه قضاییه چه پاسخی در این خصوص دارد؟ وی گفت: حقوق بشر مقدس است و هر انسانی این حق را دارد و همه کشورها باید به آن احترام بگذارند اما متاسفانه برخی کشورها از آن به عنوان ابزار استفاده می کنند. هر انسانی حق حیات دارد و اگر کسی از حق حیات محروم شود مرتکب اعمال غیرانسانی شده است اما امروز می بینیم کسانی که 17 هزار ایرانی را کشتند از حمایت این مدعیان دروغین حقوق بشر برخوردارند.

کشوری که به کودک کشی معروف است در برخی سازمان ها عضویت دارد. ایران نیازی به خبرنگار ویژه ندارد و انتخاب گزارشگر ویژه برای ایران کاملا سیاسی است. کشورهایی هستند که حتی رنگ انتخابات را به خود ندیده اند و زنان حق ندارند، اما هیچ گزارشی برای آن کشورها انتخاب نمی شود.

دکتر دکتر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش بلیت هواپیما قانونی است و آیا این افزایش از سوی دستگاه تحقیق پذیرفته شده است؟ وی گفت: این ایرلاین با توجه به اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از رشوه کرونا، تعداد مسافران را کاهش داده و کرایه ها را افزایش داده است. طبیعتاً افزایش قیمت حدود 10 درصد قانونی بوده است اما اخیراً در صورت افزایش قیمت، سازمان رسیدگی کننده وارد عمل نشده است. سازمان تاجيرات حق پيگيري دارد و ما هم پيگيري خواهيم كرد.

در مورد آخرین دستگیری رهبر جمعیت امام علی(ع) و اینکه آیا این جمعیت اجازه فعالیت دارد؟ وی گفت: در مورد جمعیتی که شما نام بردید پرونده ای در دادگاه حقوقی و وزارت کشور تشکیل شد و برخی از مسئولان خواستار انحلال جمعیت شدند و مدعی شدند جمعیت بدون مجوز فعالیت می کند. ” در این خصوص پرونده در شعبه 55 دادگاه عمومی رسیدگی و رای به انحلال جمعیت صادر شد اما رای مذکور قابل تجدیدنظرخواهی بود. .

وی افزود: از این جمعیت سه نفر نیز اتهاماتی دارند و این اتهامات برای افراد است و در حال پیگیری است و پرونده در دادسرای تهران در جریان است و با قرار وثیقه صادر می شوند، اما پرونده اینها صادر می شود. سه نفر هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر نتایج جدید پرونده های مالی گفت: اخیراً سه نفر در سه فقره فساد مالی یکی پتروشیمی که چهار نفر از جمله مرتضی یافتیان محکوم شده اند، محکوم شده اند. مصطفی یافتیان به پنج سال حبس، داوود ناصری به سه و پنج سال و داوود شیرازی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

وی افزود: در پرونده دوم، علی شفیع زاده شوشتری به اتهام اخلال در اقتصاد به 20 سال حبس و جزای نقدی و محمدرضا شفیع زاده شوشتری نیز به 15 سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند. هفت نفر از جمله حسن شاملویی در پرونده گروه شاملویی و بانک سرمایه محکوم شدند. شاملویی به 18 سال حبس و جزای نقدی و مصادره و سید مهدی موسوی نژاد به 15 سال حبس تعزیری و جزای نقدی و مصادره محکوم شدند. فرهاد تقوی، مصطفی سیاهپوش، سید علیرضا مقدم، امیر سراج و علی جبردست به پنج تا هفت سال حبس محکوم شده اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شکایت دانشجویان از این بازیگران گفت: بسیاری از مراکز و ارگان های فرهنگی جامعه و افراد زیادی از برخی از بازیگران شکایت کرده اند که تحقیقات در حال انجام است و هنوز با کسی تماس گرفته نشده است.

در روزهای اخیر گزارش شده بود که عادل کیان پور، زندانی سیاسی اهواز به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داده است. وی گفت: این مرد به حبس ابد محکوم شده و دوران محکومیت خود را می گذراند. من در برخی رسانه ها دیده ام که این فرد متهم به جرم سیاسی است اما جرمی که انجام داده اصلا سیاسی نبوده است. این مرد جریمه شد و به گفته دادگستری اهواز، این مرد اعتصاب غذا نکرده و بدون هیچ مشکلی نارضایتی خود را اعلام کرد و به بیمارستان اعزام شد و در نهایت جان باخت. روزه صحت ندارد و منتظریم پزشکی قانونی علت مرگ را اعلام کند.

خدایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در دو سال اخیر چگونه دپوی خودرو را دیده ایم، گفتند. راه حل قوه قضائیه برای توقف این چرخه چیست، آیا خروج فعلی در این مورد صحت دارد؟ وی گفت: تاکنون نهاد رسیدگی کننده در سال های اخیر درگیر بوده است اما از مسئولان می خواهیم با جدیت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند. اگر مدیری رفتار جهادی داشته باشد به این معنا نیست که نمی تواند قطعات مورد نیاز را در کشور وارد کند. انتظار داریم این دو خودروساز جدی تر عمل کنند. مشارکت قوه قضائیه باید آخرین راه باشد و انتظار داریم دستگاه های دفاعی و وزارت صنعت با جدیت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: از نظر بیکاری کم و بهره وری پایین آیا متوجه نشدیم که خودروسازان توانمندتر هستند یا کمتر بیکار هستند؟

خدایان در پاسخ به این سوال که آیا سازمان رسیدگی کننده می تواند به مدیران دو شرکت خودروسازی اطلاع دهد یا خیر، یادآور شد: طبق قانون وقتی سازمان رسیدگی کننده وارد پرونده ای می شود و تشخیص می دهد که جرم است، از مراجع ذی ربط حمایت می کند. همکاران ما در سازمان بازرسی کل کشور می توانند ادعاها و موارد را به مسئولین گزارش دهند. بازپرسان اداره بازپرسی به بررسی موضوع پرداختند و اتهامات وارده را به متهم اطلاع دادند.

خدایی در پاسخ به این سوال که در پی سرکوب مستمر شهید رکن آبادی توسط عربستان سعودی چه اقداماتی می توان انجام داد؟ وی گفت: اطلاعی از تشکیل پرونده در این زمینه ندارم.

آیا در این زمینه دلیل داخلی قتل شهید سلیمانی در پاسخ به این سوال پیدا شده است؟ وی گفت: طبق بررسی های انجام شده هیچ موردی از عوامل داخلی پیدا نکردیم.

آیا متهم به دلیل انتشار فایل صوتی ظریف شناسایی شده است؟ وی گفت: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و هنوز فرد خاصی به عنوان متهم معرفی نشده است.

خدایا اخیرا شاهد اجرای دستورات رئیس کل دادگستری در خصوص گزینه حبس برای مجرمان اقتصادی بوده ایم، در پاسخ به این سوال که آیا این امر می تواند در مورد زندانیان سیاسی و امنیتی نیز صدق کند؟ وی گفت: اگر رئیس قوه قضائیه بر مجازات جایگزین اصرار می کرد بر اساس اسناد بالادستی است. کاهش مجازات حبس و تبدیل آن به مجازات جایگزین در اسناد و قوانین بسیاری ذکر شده است. کسانی که مشمول این دستور هستند نظم و امنیت آنها را مختل نمی کند. در مورد افراد مسن، بیماران یا کسانی که مهارت های خاصی دارند، بهتر است از مجازات جایگزین استفاده شود.

برخی استدلال کرده اند که مجازات جایگزین برای مفسدان ترویج فساد است، اما افراد مفسد مشمول این تصمیم نیستند. لذا باز هم تاکید می کنم که مخلان امنیت اقتصاد و جامعه شرایط لازم برای استفاده از مجازات جایگزین را ندارند.

خدایان در خصوص صدور دستورات لازم برای رعایت حقوق متهم گفت: دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضائیه موظفند این موضوع را پیگیری کنند تا حقوق متهم به درستی رعایت شود.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما