آمریکا و چین؛ تنش و همجنس گرایی در حوزه فناوری!

[ad_1]

در رفتن ایالات متحده و چین در حال جنگ با فناوری هستند که تقریباً بر هر صنعت در آینده تأثیر خواهد گذاشت. حتی در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، اختلافات تجاری در دولت ترامپ را تشدید می کند، هیچ پیش بینی ای وجود ندارد که این وضعیت چگونه پایان خواهد یافت.

طبق گزارشات فرارو، جنگ فناوری بین ایالات متحده و چین در واقع یک جنگ تجاری مداوم بود که باعث شد ایالات متحده قدرت شرقی را در سال پنجم به دست گیرد. جنگ تجاری آمریکا و چین به جنگ تجاری بین مردم آمریکا و چین اشاره دارد. تقویم ها آمریکایی هستند. در همان سال، ایالات متحده مجموعه ای از شکایت ها را علیه شرکت های فناوری چینی ترتیب داد که متهم به سرقت ابزارهای امنیت سایبری و نقض تحریم های ایالات متحده بودند. فناوری چینی هواوی و زد تی ای همچنان تحریم های آمریکا را هدف قرار دادند و فروش قطعات و تجهیزات ممنوع شد.

اگرچه این جنگ به عنوان یک جنگ تجاری آغاز شد، اما به سرعت ماهیت فناوری به خود گرفت و به سرعت به مبارزه برای رهبری در حوزه فناوری های واقعی مانند 4G، هوش مصنوعی (AI) و نیمه هادی ها روی آورد. ایالات متحده نیز در این زمینه اقدامات متقابلی از جمله صنعت صنعتی چین انجام داده است. این کشور طی یک دوره زمانی به سرعت سرمایه گذاری خود را در فناوری افزایش داده و به دنبال ایمن سازی زنجیره تامین خود از بازار ایالات متحده است. به هر حال، حداقل خودمان را توضیح ندادیم. هواوی و زیدان (که اهداف اصلی تحریم های اقتصادی آمریکا بودند) هنوز زنده هستند و هر ساله تجهیزات جدیدی تولید می کنند. هوآوی در حین تبدیل شدن به تیتر خبرها نیز هوشمند است، اگرچه اکثر کارشناسان در آن زمان معتقد بودند که این کار خیلی سریع خواهد بود.

اولین دفترچه راهنمای هواوی P50

اکنون در اولین ماه سال قرار داریم؛ مصمم هستیم و شرکت هواوی که قرار بود حداقل از شر صنعت موبایل خلاص شود، با رئیس جدید پرچمدار P، به بازار بازگشت. این پرچم دار البته همچنان تحریم هایی بر بدن خود دارد و محدودیت های تجاری را مانعی برای دسترسی به سبد سهام شرکت می داند که تنها از فناوری 4G و کلیپ های اسنپدراگون پشتیبانی می کند. هواوی پی 50 نیز مانند دیگر سران این برند به نرم افزار مخصوص گوگل دسترسی ندارد اما می تواند سیستم عامل اندروید هارمونی را اجرا کند زیرا تمامی ابزارهایی که اندروید را بیس می کنند رایگان و باز هستند.

با همه اینها، Huawei P50 هوشمند بقیه چیزهایی را که در انتظار خود هستند، از جمله دوربین دوچشمی بسیار گران قیمت لایکا، به همراه پلت فرم هوش مصنوعی و خود ML Huawei ML ارائه می دهد. اینها تنها برخی از ابزارهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای بهترین بهره‌برداری از دستگاه‌های هوشمند اندرویدی و حتی بیشتر از آن در مناطق خاص استفاده کنید. برای مثال Huawei P50 یکی از بهترین گوشی های هوشمند موجود در بازار است.

حضور پر رنگ هوآوی در بازار به دلیل محدودیت هایی که ایالات متحده و شرکای تجاری آن برای این شرکت در نظر گرفته اند خیره کننده است. با این حال، باید توجه داشت که اهداف در ابتدا برای اعمال تحریم ها یا تحریم های بعدی علیه ایالات متحده نبودند، بلکه هدف اصلی بازوی پلیس واقعی، هواوی، یعنی تجهیزات و فناوری 5G بودند.

آمریکا و چین؛  تنش و همجنس گرایی در حوزه فناوری!

5G و سایر فناوری های هوشمند

هواوی، زیدان و همچنین تعداد کمی از شرکت های کوچک، تجهیزات 5G با کیفیت و ارزان تولید می کنند. این در مورد تجهیزاتی نیست که من یا شما می توانیم بخریم، بلکه در مورد تجهیزاتی است که شرکت های بزرگ مانند اپراتورهای تلفن و شرکت های ارتباطی می فروشند. قبل از تحریم های اولیه، هواوی و زد تی ای عرضه کافی در ایالات متحده داشتند، اما در سایر نقاط جهان، این دو شرکت به دلیل قیمت رقابتی، پیشتاز جهان بودند. با اعمال تحریم ها البته همراه با بسیاری از کشورهای دیگر، این دو شرکت نیز عقب نشینی کردند.

این ممنوعیت و تحریم های فعلی به دو دلیل صورت گرفته است. اولین مورد این است که جامعه اطلاعاتی نگران این است که شرکت هایی که تجهیزات حیاتی تولید می کنند ممکن است بتوانند از انواع خاصی از نرم افزارها یا نرم افزارها جاسوسی کنند. اگرچه این موضوع به هیچ وجه ثابت نشده است، اما باید گفت که واقعاً شدنی است. در واقع، اگر شبهه ای وجود داشته باشد، احتمالاً این ممنوعیت ها باید تصمیم عاقلانه ای باشد، زیرا هیچ کس نمی خواهد تجهیزات حیاتی مانند برق یا خود شبکه آب را به خطر بیندازد.

دلیل دوم اقتصادی است. برای چندین دهه، ایالات متحده رهبر جهانی در تحقیق و توسعه فناوری و نوآوری بود. وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرده و چین به چالش کشیده شده است. چین توانسته است میلیاردها دلار از بودجه خود را به دست آورد تا به ایالات متحده برسد و ابتکار عمل را از طریق ابتکار موسوم به MIC (ساخت چین) به دست آورد. کنوانسیون جهانی همچنین به توسعه بیشتر کشور کمک کرد و بایدن دستورات اجرایی را برای رفع کمبود تجهیزات پزشکی و فلزات کمیاب، علاوه بر مقررات قبلی در مورد فرش و باتری، صادر کرد.

در عین حال، چین بر استفاده از روش‌های دیگر مانند سرقت IP، مهندسی معکوس و حتی تروریسم مالی تحت نظارت دولت (به دلیل عدم نظارت) نظارت می‌کند. اینها فقط برخی از ابزارهای اشتراک گذاری هدف گذاری هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. آیا ابتکار MIC یک حرکت واقعی برای هدایت بیشتر ایالات متحده به سمت فروپاشی اقتصادی است یا چین از عملیات جاسوسی ایالات متحده علیه شرکت های آمریکایی حمایت می کند؟ واقعیت این است که هیچ مدرکی دال بر دادگاه حقوقی در این زمینه وجود ندارد، اما بسیاری در ایالات متحده به آن معتقدند.

در واقع، عواقب آن برای مصرف کنندگان آمریکایی قابل توجه نبوده است. اگرچه این ممنوعیت ها منجر به عدم کاهش در بازارهای جهانی و تاخیر در زنجیره تامین شده است، اما اقتصاد ایالات متحده هنوز سقوط نکرده است. مشکلات دیگر، حتی برای مصرف کنندگان، کمتر قابل توجه است، زیرا شرکت هایی که از تجهیزات هواوی استفاده می کنند از این کار منع شده اند، حتی با کشف کمک های دولتی، آنها نمی خواهند افزایش قیمت را فراموش کنند.

این جنگ به کجا ختم می شود؟

طبق آمار فروش جهانی، ایالات متحده افتخار پیروزی در این جنگ را دارد، اما این داده ها ممکن است فریبنده باشند. اگر احتیاط وجود داشته باشد که شرکت هایی مانند هواوی بیش از امکانات تولیدی تحت پوشش دولت نداشته باشند، تا زمانی که اختلال جهانی یک هدف واقعی باشد، نرخ بهره در این مورد واقعاً مهم نخواهد بود. چین بزرگترین بازار واحد برای تقریباً همه چیز در جهان است. این کشور شلوغ ترین مصرف کنندگانی را دارد که بیشترین چیزها را می خواهند (و می خواهند). در واقع، این همان حوزه ای است که در دهه های منتهی به جنگ جهانی دوم، شکوفایی را برای ایالات متحده به ارمغان آورد. نه تنها آموزش صحیح، بلکه هوشیاری و فداکاری او نیز بسیار مورد نیاز است.

یک جنگ فرسایشی تجاری با جستجوی انکار نیاز به فناوری برای رشد و نوآوری امکان پذیر است تا به راحتی از شر این صنایع خلاص شوید. ایالات متحده بر این باور است که برای رشد در داخل کشور، باید از رشد در کشورهای متخاصم جلوگیری کرد. از طرفی چین یک بازیگر است. دولت این کشور در هر شرکت بزرگی در داخل مرزهای خود سرمایه گذاری می کند، چه مربوط به فناوری باشد و چه نباشد. بودجه و حمایت از رشد اقتصادی سال به سال افزایش یافته است، به ویژه اینکه دشمن اقتصادی نشان داده است که دیگران نمی خواهند رفتار دوستانه داشته باشند. شما نمی توانید در اینجا واقعاً ایالات متحده یا چین را مقصر بدانید، زیرا هر دو دولت منافع خود و بهترین منافع شهروندان خود را دارند.

با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که چنین محدودیت هایی تنها “حجاب دیجیتالی” بین غرب و چین را تشدید می کند. علاوه بر این، کارشناسان می گویند که جهان به دو اکوسیستم تقسیم شده است، از نظر فن آوری رقابتی و تکه تکه، که هر کدام دارای اینترنت، سخت افزار، ارتباطات و پلتفرم های اختصاصی خود هستند. ادامه چنین جنگی قطعاً تلفات دو طرف را به همراه خواهد داشت و هزینه های اضافی را نیز برای سایر نقاط جهان به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه دو قوه نیز به مزایا و معایب این جنگ واقف هستند، به جدیت موضوع واقف هستند.

منبع: androidcentral

نوشته مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما