آموزش پخت لبو بازار; ویژه شب یلدا

[ad_1]

فراد لبو یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین ریشه های غذایی است که در بین ایرانیان بسیار محبوب است. رژ لب پاییزی به فروش می رسد و یک غذای محبوب در شب های سرد پاییز و زمستان است. از لبو در سالاد، ترشی، ترشی، مربا و برخی تنقلات استفاده می شود. اما خوردن لبو با شکر یا آب میوه بیشتر رایج است.

به گزارش فرارو، لبو پخته یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه شب یلدا است. معمولا لب هایی که در خانه درست می کنیم رنگ و غلظت لب های بازار را ندارد. در این مطلب کاربران عزیز قصد داریم نحوه ایجاد یک لب زیبا و پرپشت در خانه را به روشی بسیار ساده با شما به اشتراک بگذاریم. پس برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مواد لازم برای درست کردن لب بازار

LBO متوسط: 10 عدد
شکر: نصف لیوان
طالبی: دو قطعه متوسط ​​(100 گرم)
آب: به میزان لازم

نکات لب

لبو

چغندر یا چغندر قرمز ریشه اصلی گیاه چغندر است. این غذا سرشار از فیبر، ید، کلسیم، ویتامین C، نیترات، بتائین و آنتی اکسیدان های قوی مانند بتاکاروتن، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است. لب ها نیز ذاتاً لطیف هستند. هنگام خرید رژ لب به این نکته توجه داشته باشید که یک رژ لب با کیفیت باید کوتاه و سفت باشد و رنگ آن نارنجی روشن باشد. اگر لب برای پشم خیلی بزرگ است، هرگز آن را نخرید. زیرا نشان دهنده لب های قدیمی است. یک لبه خیلی بزرگ معمولا وسطش سفت است و مغز آن پخته نمی شود. به طور کلی همیشه سعی کنید لبوهایی با سایز کوچک یا متوسط ​​بخرید که به راحتی پخته شوند.

نحوه درست کردن لب های بازاری

ابتدا لب های خود را خوب بشویید. اما پوست نگیرید. لبوها را در قابلمه بریزید و روی آن آب بریزید. آب باید به اندازه ای باشد که لب ها را کاملا بپوشاند. شکر را به آب اضافه کنید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید. ابتدا حرارت فر را زیاد کنید تا آب بجوشد سپس حرارت را روی کمترین درجه قرار دهید و درب قابلمه را ببندید. باید صبر کرد تا لب ها بپزند. یک ساعت و نیم طول می کشد تا لب ها خوب بپزند. بعد از این مدت قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و لب ها را یکی یکی از قابلمه خارج کنید. لب ها را در سینی قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود. سپس پوست لب را که اکنون بسیار نرم شده است به آرامی مالش دهید.

لب بازار

لب های پوست کنده را دوباره در همان قابلمه بریزید و آب نبات را در همان آب لبو که داریم بریزید. دوباره درب قابلمه را ببندید و لب ها را با نبات روی حرارت ملایم یک ساعت دیگر بپزید. سپس اجاق گاز را خاموش کرده و لبو آماده شده را در ظرف سرو قرار دهید. آب لبو بسیار غلیظ به نظر می رسد. این آب غلیظ و رنگارنگ را روی لب ها و اطراف ظرف سرو بریزید. برای تزیین می توانید لبوها را برش بزنید و با قالب گل یا قلب قالب بزنید و دور ظرف سرو کنید. نوش جان

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما