آیا آدرس مرکز بهداشت محله خود را “می دانید”؟

[ad_1]

اجرای طرح مراکز بهداشتی درمانی محله توسط شهرداری ها در دهه 70 و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد و فعالیت این مراکز بهداشتی که به یکی از مراکز مهم سلامت شهروندی تبدیل شده اند همچنان ادامه دارد.

هدف اصلی طرح خانه سلامت جلب مشارکت مردمی در محلات برای تامین سلامت و ایمنی بود، اما این نهادها که هم اکنون در تمامی مناطق شهرداری و در هر محله ای حضور دارند، تاثیر بسیار مثبتی در اجرای سلامت جامعه داشته اند. شده است. برنامه

از زمان شیوع کرونا، مراکز بهداشتی درمانی مرجع خوبی برای پیگیری مراجعات عمومی بوده اند و تزریقات بعدی واکسن کرونا به صورت موضعی تأثیر بسیار مثبتی بر روند واکسیناسیون و کنترل همه گیر داشته است. گسترش.

آدرس و مشخصات کلیه مراکز بهداشتی درمانی شهر تهران در اپلیکیشن بلد موجود است. شما می توانید برای انواع خدمات بهداشتی از جمله ایمن سازی کودکان و بزرگسالان، خدمات برای بیماران دیابتی و فشار خون بالا و خدمات بهداشت روانی به این خانه ها مراجعه کنید.

همچنین می توانید نظرات کاربرانی که از خدمات هر یک از این مراکز استفاده کرده اند را در قسمت نظرات اپلیکیشن «بلد» مطالعه کنید.

توزیع مراکز بهداشتی درمانی در تهران

مراکز بهداشتی درمانی شهر تهران به چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم می شوند و در هر کدام چند مرکز بهداشتی درمانی فعال وجود دارد تا عموم مردم به راحتی به خدمات این مراکز دسترسی داشته باشند. هر یک از این حوزه ها آدرس و اطلاعات تمامی مراکز خود را در یک وب سایت رسمی مجزا و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران در اختیار کاربران قرار می دهند.

برای دریافت آدرس تمام مراکز بهداشتی درمانی می توانید به «بلد» مراجعه کنید و پس از یافتن مرکز بهداشتی در منطقه خود، آدرس صحیح را در «بلد» و بهترین راه دسترسی به آن بیابید.

خدمات رایگان مرکز بهداشت از بدو تولد تا مرگ

کلیه خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی و منازل شهر تهران رایگان بوده و از بدو تولد تا پایان عمر به شهروندان ارائه می شود.

به عنوان مثال، تمام معاینات منظم نوزادان از جمله قد، وزن، دور سر و ایمن سازی نوزادان رایگان است. همچنین بسته به سن کودک، انواع ویتامین ها و قطره آهن در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

همچنین معاینات پیش دبستانی و دبستان و غربالگری سلامت پیش دبستانی در مراکز بهداشتی درمانی کودکان و نوجوانان پایه اول، چهارم، هفتم و دهم انجام می شود.

از دیگر خدمات مرکز بهداشت می توان به کلاس های پرخطر جنسی برای افراد 18 تا 29 ساله، کلاس های ازدواج شاد و پایدار برای جوانان و تشخیص زودهنگام دیابت و سرطان برای همه گروه های سنی اشاره کرد.

در صورت بروز حادثه برای سالمندان می توانید برای بررسی کلی وزن و وضعیت جسمانی آنها به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید و در صورت نیاز سالمندان برای درمان به مراکز تایید شده معرفی خواهند شد.

مراکز بهداشتی نیز گواهی فوت ارائه می کنند.

فعالیت های خانه بهداشت

کارکرد اولیه مراکز بهداشتی درمانی ارتقای سلامت و پیشگیری در محله، دسترسی برابر به خدمات بهداشتی و سلامت اجتماعی، آموزش بهداشت و مشاوره و همچنین پیشگیری، درمان و توانبخشی بیماری های اجتماعی است که با برنامه ریزی و تلاش انجام می شود. . آسیب می رساند.

علاوه بر این، خانه بهداشت سه فعالیت مهم دیگر را انجام می دهد:

  • چیدمان و تجهیز خانه های اسباب بازی
  • مراکز آموزش مهارت های رفتاری برای کودکان و نوجوانان
  • مراکز ترک اعتیاد تزریقی

خانه اسباب بازی

این خانه ها که به عنوان مهدکودک موقت عمل می کنند، مستقل از پرکردن اوقات فراغت کودکان هستند.

هدف از خانه های اسباب بازی:

  • ارائه خدمات آموزشی به شهروندان از طریق ورزش های سالم و اسباب بازی های سالم
  • ارتقای سلامت کودکان از طریق ورزش و استفاده از اسباب بازی های خلاقانه، استاندارد و سالم
  • با بازی و استفاده از اسباب بازی های سالم، مهارت ها و سبک زندگی سالم را به کودکان آموزش دهید

مراکز آموزش مهارت های رفتاری کودکان و نوجوانان (فراموز)

این مراکز در واقع مراکز مشاوره و آموزش معتادان به مواد مخدر به ویژه کودکان هستند. فراگیران به عنوان یک گروه یادگیری مشابه با دادن درس به همسالان و خانواده خود کار می کنند.

اهداف مراکز آموزشی

  • توسعه مهارت های زندگی در کودکان پیش دبستانی و دبستانی
  • تقویت قدرت و توانایی نگرش های حفاظتی در کودکان پیش دبستانی و دبستانی
  • تقویت ارزش ها و باورهای اجتماعی مانند مثبت اندیشی، اعتماد به نفس و آموزش هنر نه گفتن به کودکان
  • آشنایی با هدف بصری کودکان دارای آسیب جسمی برای انجام رفتارهای پرخطر
  • مشاهده واقعی و عینی پیامدهای رفتارهای پرخطر
  • آشنایی با مفاهیم بهداشتی و مدل های پیشگیری
  • انتقال ایده های آموخته شده کودکان به خانواده ها

مراکز ترک اعتیاد تزریقی

ستاد شهر سالم تهران به مصرف کنندگان مواد مخدر در تهران دستور داده است تا نسبت به تزریق و کاهش آسیب های ناشی از مواد مخدر، پیشگیری از آسیب های ناشی از مواد مخدر (ایدز و هپاتیت) و کمک به مصرف کنندگان مواد مخدر اقدام کنند. DIC) با هدف ساماندهی چهره شهر از طریق تزریق.

این مراکز برای درمان اعتیاد از روش های سم زدایی، توانبخشی و پیشگیری استفاده می کنند. اما سرنگ و سوزن، کاندوم و خدمات مختلف رفاهی، آموزشی و پزشکی برای آن دسته از معتادان و کسانی که مواد مخدر مصرف می کنند و نمی خواهند تسلیم شوند ارائه می شود.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما