آیا تاج ششم در مسیر موج است؟

[ad_1]

در رفتن از اولین روز هفته تا چهارشنبه، تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب حدود 55 درصد افزایش یافته است. این آمار نشان می دهد که میزان ابتلا به عفونت به آرامی در حال افزایش است. در همین حال کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کرونا با صدور بیانیه ای نسبت به خطر موج ششم کرونا با Omicron در هفته های آینده هشدار داد.

به گزارش فرارو، اولین مورد ابتلا به Omikron در ایران روز یکشنبه 28 آذرماه تایید شد. اما اکنون پس از گذشت چهار روز، این تعداد به هشت مورد ثابت رسیده است. با این حال، کمال حیدری معاون وزیر بهداشت می گوید که 1800 امیکرون مشکوک در سراسر کشور برای آزمایش ارسال شده است.

وی همچنین به سازمان جهانی بهداشت (WHO) اشاره کرد که پیش بینی کرده است که Omicron در دو ماه آینده تأثیر شدید کرونا در سراسر جهان خواهد داشت.

بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، این سویه در بیش از 106 کشور شناسایی شده است.

آیا تاج ششم در مسیر موج است؟

موج ششم کرونا چه زمانی با اومیکرون شروع می شود؟

کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کرونا معتقد است در اکثر کشورهایی که Omicron در آنها ثبت شده است، دلتا نه تنها طی 2 تا 4 هفته تغییر کرده است، بلکه تعداد بیماران در این کشورها نیز به سرعت افزایش یافته است. افزایش یافت

بر اساس تحقیقات کمیته، تعداد بیماران Omicron در سراسر جهان طی 2.4 تا 3.5 روز دو برابر شده است. بنابراین در چند روز آینده باید منتظر افزایش چشمگیر بیماران Omicron باشیم.

پاتولوژیست های همراه کمیته می گویند که در اکثر کشورها اولین موارد omikron شناسایی شده و میزان بروز تشدید حاد از جمله بیماری حاد کمتر از دو هفته بوده است.

این در حالی است که پیش بینی می کنند در یکی دو هفته اول دی ماه اولین تاثیر افزایش تعداد بیماران در برخی نقاط کشور و بر آمار کلی کشور دیده شود. دو هفته بعد، در هفته سوم و چهارم ژانویه، موج ششم واضح و بزرگ بیماری عروق کرونر قلب ایجاد می شود.

پیش از این حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا هشدار داده بود که در صورت عدم بازگرداندن محدودیت‌ها، موج بعدی کرونا با اومیکرون در اواخر دی ماه ظاهر خواهد شد.

برای کنترل موج ششم و امیکرون چه باید کرد؟

ستاد ملی کرونا در آخرین جلسه خود، استفاده عمومی از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و تزریق دوز سوم کرونا را از مهم‌ترین عوامل کنترل موج ششم و سویه امیکرون عنوان کرد. اما وی در مورد تاثیر تحریم ها یا احتمال بازگشت اظهارنظری نکرد.

اما وزارت بهداشت معتقد است که محدودیت ها باید در اسرع وقت در مناطق حساس مانند مدارس، دانشگاه ها، رستوران ها و حمل و نقل عمومی تشدید شود. با این حال معاون وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها وجود دارد و ستاد ملی کرونا باید در این باره اظهار نظر کند.

در همین حال، کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کرونا نیز پیشنهاداتی در حوزه های اجرایی و سیاست گذاری عمومی ارائه کرده است.

در بخش سیاست گذاری، آنها به موضوعاتی مانند تلاش سریع و مجدانه جامعه برای تکمیل واکسیناسیون، به دور از اطلاعات شفاف و ترسناک، فعالیت های عمدی و محدود بی طرفانه در آمادگی و به تعویق انداختن امتحانات در پایان این جلسه در دانشگاه ها و مدارس می پردازند. تشدید و تقویت محدودیت ها. فعالیت افرادی که هنوز واکسینه نشده اند، کاهش ظرفیت حمل و نقل عمومی، استفاده بیشتر از امکان مهار هوشمند را نشان داده است.

حتی در بخش دولتی، این کمیته تاکید کرده است که مردم باید وعده های غذایی ناسالم خود را به تعویق بیندازند. مدت زمان را محدود کنید. جشن هایی مانند تولد و عروسی را به طور جدی بررسی کنید و چند هفته به تعویق بیندازید. در شرایط فعلی شرکت در مراسم عزاداری فاطمیه را محدود کنید. در نهایت فاصله اجتماعی را بیشتر رعایت کنند و تا حد امکان از فضاهای شلوغ و سرپوشیده خودداری کنند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما