آیا جنبش سیاسی ضد واکسن کرونا محبوب است؟

[ad_1]

شرق: اگرچه در سراسر جهان حامیان جنبش واکسن وجود دارد. اما داستان مخالفت ایران با این جنبش اساساً با همتایان غربی آن متفاوت است.

مشکل برخی از مخالفان واکسن کرونا این است که چرا باید از غرب وارد شود. با این حال، برخی از آنها به طور کلی مخالف واکسیناسیون هستند و حتی نسخه ایرانی آن را نمی خواهند. البته به نظر می رسد که یک بازی سیاسی پشت این موضوع وجود دارد و اکنون هر چیزی، حتی واکسن کرونا، می تواند بهانه ای برای حمله تروریست ها به دولت باشد.

آنهایی که روز پنجشنبه مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند پلاکاردهایی به دست گرفتند که برخی از آنها مربوط به عکس های شهید سلیمانی بود. برخی از کاربران ارزشمند در شبکه های اجتماعی گفته اند که معترضان از تصاویر شهدا سوء استفاده می کنند. دانش آموزان آخر هفته گذشته پوسترهایی را در فضای مجازی مقابل وزارت بهداشت نصب کردند.

او همچنین اعتراض آنها را تجمعی علیه واکسیناسیون نامید. بعداً عکس هایی از این تجمع که تعداد آنها به صد نفر نمی رسد در یک شبکه مجازی منتشر شد. یکی از معترضان روی بیلبورد نوشت: «نه واکسن بومی، نه واکسن خارجی! ما خودمان واکسن امام کاظم را داریم!

آتش چنین اعتراضاتی کمی عجیب و غیرقابل باور به نظر می رسد زیرا زهرا شکی، نماینده مجلس اخیرا گفته است که مکرون، بیل گیتس و ادوارد دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در آوریل 2020 رویدادی را برای تسریع روند درمان کووید 19 ترتیب داده اند. در نتیجه این برنامه، WHO و بنیاد بیل و ملیندا گیتس به طور مشترک یک سیستم واکسن بین المللی به نام Quax را توسعه دادند.

بیل گیتس گفت: “به دلیل واکسن ها، من می خواهم جمعیت جهان را 15 درصد کاهش دهم.” سردار نقدی همچنین گفت: به نیروهای سپاه و بسیج توصیه شده است از تزریق واکسن‌های خارجی کرونا خودداری کنند و این سازمان در واکسیناسیون واکسن‌های وارداتی شرکت نخواهد کرد. وی به ایسنا گفت: همان افرادی که شرکت‌های تولید واکسن کرونا دارند معتقدند جمعیت جهان زیاد است و باید 20 درصد از جمعیت جهان کاسته شود. این کاهش تنها با افزایش مرگ و میر امکان پذیر است».

شهادت یک نماینده مجلس و یک مقام سیاسی-نظامی بر اساس شایعه تایید نشده ای است که به نظر می رسد اپیدمی ویروس کرونا سرپوشی برای یک ریزتراشه قابل تشخیص کاشته شده در بدن انسان در پشت بیل گیتس است. این شایعه روزها بود که مطرح شده بود. اما بنیاد بیل و ملیندا گیتس در مصاحبه با بی‌بی‌سی آنها را قاطعانه رد کرده است، بدون اینکه مدرکی برای تایید آن وجود داشته باشد.

مینو محرز، یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی کرونا، مخالفان واکسن کرونا را “افسرده” خواند. مرکز دیجیتال ضد نفرت (CCDH) مستقر در لندن، رسانه های اجتماعی را مسئول جنبش موسوم به “ضد واکسیناسیون” دانسته است که در حال انتشار اکاذیب است.

بر اساس گزارش این مرکز، تعداد پیروان گروه های ضد واکسیناسیون در ماه های اخیر نزدیک به هشت میلیون نفر افزایش یافته است. به نظر می رسد همین اتفاق در ایران نیز در حال وقوع است. مخصوصاً وقتی افراد سیاسی و منصف سهوا یا نادرست اخبار کذب را منتشر می کنند، افراد دیگر دانسته یا ندانسته آن را باور می کنند.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما