آیا جوانان اصول پدران خود را می خوانند؟

[ad_1]

هفته گذشته برخی اصولگرایان در شبکه های اجتماعی برخلاف دیدگاهی که پیش از این شاهد بودیم، نوشتند که شاید «مذاکره مستقیم با آمریکا» بتواند حافظ منافع ملی مردم ایران باشد. همان راهبردی که طی سه ماه گذشته توسط اصلاح طلبان به ویژه روحانیت و روحانیت دنبال می شود، با ادبیات رادیکال روزنامه به عنوان «معامله با» با مخالفت اصولگرایان و طیف این جریان سیاسی رادیکال مواجه شده است. قاتل حاج قاسم» و مهم نیست.

بر اساس این گزارش، در این شرایط حسین، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و دیگر شخصیت‌های تاثیرگذار در مصاحبه‌ها و بیان دیدگاه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی از مزایا و ضرورت‌های مذاکره با آمریکا می‌گوید: پدیده مبارکی که بالاخره مسئولان کشور به مذاکره مستقیم با آمریکا رسیده اند و منافع مردم را بر انقلاب ترجیح داده اند.» آنچه باید دید این است که چه کسی مسئول خسارات مالی و جانی ملت در نتیجه این تاخیر است؟

دولت انقلابی دیپلماسی دیلواپسان

اما در همان زمان این گروه در صدر مناظره به انتقاد از رادیکال ها پرداخت و حتی خواستار مقابله مجلس انقلاب با مدیران وزارت خارجه شد که آقایان امیرعبداللهیان و شمخانی در جریان چه و چه هستند. تحلیل منطقی و پذیرش احتمالی مذاکره مستقیم با آمریکا؟! و کدام قسمت از موضوع اعلام نشده است که باید در مذاکرات و همچنین مذاکره مستقیم با آمریکا روشن شود؟! تحریم برجامی و سایر تحریم ها مختص آیسا، سیسادا، ویزا، کاتسا و … است. پس مذاکره مستقیم برای چیست و چه چیزی لازم است؟!

ممکن است بگویید آمریکا باید مورد توجه قرار گیرد، اما باید بگویید، اما آقای امیر عبداللهیان نمی گوید که «قانونگذاران آمریکایی در قالب غیر کاغذی (غیررسمی) پیشنهادهای خودشان را در مورد مسائل فنی به ایران داده اند؟ پس به آمریکا نگاه کنید. مذاکره مستقیم برای چیست؟!

اما ضمن بیان دیدگاه های اصولگرایان در شبکه های اجتماعی، حوزه های علمیه و مساجد و به عبارتی همزمان با جوامع اصولگرا، می خواهیم نارضایتی خود را از این نگرش به ضد دیپلماسی و مذاکره اعلام کنیم. یکی از این جوان های اصولگرا در صفحه اینستاگرام خود نوشت که در تمام سال هایی که دولت روحانی کار می کند، به این باور رسیده ایم که مذاکره خیانت به کشور است و الان هم دولت همین طور عمل می کند.

همچنین یکی از کاربران در حساب کاربری توییتر با انتشار بخشی از صحبت های رهبر انقلاب نوشت که ایشان «داستان تلخی» داده اند که «این درس نباید گرفته شود و مخالفان به سمت و سویی هدایت نمی شوند. اصلاح طلبان»، اما «این روزها «تکرار» برجامی که گفته می شد رهبری آن یک ضرر محض است، اکنون به مذاکره مجدد با آمریکا و دستیابی به یک توافق جدید متوسل شده است.

وی نوشت: اکنون هیچ مذاکره ای با اروپا وجود ندارد. در صورتی که در مورد خود ایالات متحده نیز چنین است.» روزی این آهنگ های زیبا از دهانشان بیرون می آید و امروز…؟! همین نویسنده نوشت: پاسخ انقلابی شیوا است، مذاکره با قاتل حاج قاسم و برخلاف دستور رهبری اشتباه است. سازمان ها به جای انتقاد، ماجرا را توجیه کرده اند.»

وی همچنین در مطلب دیگری نوشت: ما به رئیس جمهور رای ندادیم که همان اشتباهات دوران روحانی را با کلمه انقلابی تکرار کند! گفتگوی مستقیم با آمریکا در شرایط تحریم، علیه امتناع صریح ائمه انقلاب و تحمیل مجدد رهبری جدید. یعنی تکرار حماقت در برابر دولت!

زنان در ورزشگاه بدن اصولگرایان عصبانی است!

این حزب راست دو جانبه که همانطور که قبلاً اشاره شد تنها به مذاکره با آمریکا محدود نمی شد و در گذشته با حضور زنان در ورزشگاه چندان اصولگرا نبود و ناراضی بود. از دولت و شورای انقلاب و برخی از بزرگان اصولگرا نیز بدون اعتراض نقل شده است.

ولی الله لونی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین به نام ابراهیم رییسی نوشت که با توجه مستقیم که به اهمیت دفاع از معظم له واقف هستیم، منتظر اجرای این تصمیم، بخش های مختلف هستیم. دولت بر خلاف اولویت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور حرام است.

جالب اینجاست که در این راستا ذکر این نکته حائز اهمیت بود که بسیاری از کاربران ارزش افزوده که معمولاً در شبیه سازی و شبیه سازی نظرسنجی های فضای مجازی با یکدیگر همکاری می کنند، در این نامه به جای یکی از شاخص های ارزش افزوده مورد انتقاد شدید قرار گرفتند. طوفان های توییتر با هدایت میزبانان سایبری نوشتند: «نامه برای امرار معاش؟ برای بورسیه؟ برای فرهنگ؟ برای اقتصاد؟ برای رهبران فاسد؟ خیر هیچکس! حوزه علمیه قم نامه ای نوشته است که آقای رییسی جلوی وارد ورزشگاه بانوان می شود!

عقب نشینی و عقب نشینی

عقب نشینی رئیس جمهور از موضعی که قبلا مخالف حضور زنان در ورزش و مذاکره با آمریکا بود را به یاد داریم در حالی که برخی اصولگرایان معتقدند ابراهیم رئیسی ضمن بررسی مباحث مفاسد اقتصادی، سرعت دستوری را نیز کاهش می دهد. نشست و حتی عقب نشست.

به گفته میرصاد، از آنجایی که این نهاد به دنبال اصلاح جامعه برای عدم تعهد از جمله رفع حصار، بهبود وضعیت زنان و رفع تحریم ها است، دولت ناامید حسن روحانی، این دولت موضع انتقادی نمی گیرد. در مورد تصمیمات و مواضع رئیس دولت. منتقدان کسانی که می توانند آنها را در عرصه سیاسی ببینند نیز ناظر این روند هستند.

اما اگر جوانان جناح اصلاح طلب به عنوان بخشی از احزاب رادیکال، به خاطر اعتقاد به آرمان های اصلاحات جدی، از برخی احزاب فاصله گرفته و حتی به انتخابات و فهرست انتخاباتی این احزاب نگاه نکرده اند. احزاب، حزبی دستور زبان نیز همین مسیر را طی می کند و شاید در همین زمینه به دستور آنها مبنی بر درآوردن لباس صدر الساداتی اعتراض کنند.

یکی از این جوان ها رفتار پناهجویان و صدر ساداتی را مقایسه کرد که به ساختار بستگی ندارد بلکه به ضعف و قوت و ساختار بستگی دارد.

این مقام دیگر نیز مشابه دفاعیات رئیس جمهور ساداتی نوشت: با عدالت خواهان ارتباط برقرار کنید. کفش های خود را بپوشانید حل مشکلات مردم و پاسخگویی آنها در رسانه ها.»

دولت انقلابی 3 ماه پس از تشکیل!

دولت ابراهیم رییسی تا چند روز دیگر 6 ماه دیگر فرصت دارد و در این شرایط است که یک هفته پس از پایان دومین ماه دولت انقلاب، دومین سالگرد انتخابات می گذرد که مقدمات آن فراهم شد. تشکیل مجلس انقلاب. در عین حال، با توجه به اعاده حاکمیت و برآمده شدن قدرت ها از یک جریان سیاسی، حامیان این حزب و بدنه این جریان سیاسی همواره از وعده های اصولگرایان ناراضی بوده اند.

البته برخی از تحلیلگران معتقدند توافق کشورهای جهان و کاهش قیمت دلار و تورم باعث افزایش بیشتر گروه های حامی و حامی دولت می شود. اما کنار گذاشتن بدنه همواره در کنار حضور اصولگرایان در بسیج و حوزه های علمیه، پایه های جریان اصول را با خطر جدی مواجه کرده است.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما