فرانسه: بدترین اتفاق هنوز در راه است.

[ad_1]

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرد که وضعیت ممکن است بدتر شود.

به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با شبکه فرانس 2 از محاصره و بمباران چند شهر اوکراین توسط نیروهای مسکو ابراز نگرانی کرد که جنگ روسیه علیه اوکراین اوضاع را بدتر کرده است. راه باشد

لادرین گفت: “این امکان وجود دارد که ما از منطق محاصره ای که روس ها به آن عادت کرده اند، هراس داشته باشیم.” وی به شهرهای حلب و گروزنی در سوریه و چچن اشاره کرد که در دهه های اخیر توسط روسیه بمباران شده است.

وی افزود که این جنگ صدها تلفات روسی را به همراه داشته است و پایگاه های ویران شده «هدف نظامی» نیستند.

وزیر امور خارجه فرانسه افزود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه “می خواهد وجود اوکراین و یک کشور دموکراتیک در آستانه آن را انکار کند.”

«به همین دلیل است. ماجرای دونباس و جمهوری های دونتسک و لوهانسک که چند روز پیش در مورد آن صحبت کردیم بهانه ای بود.

وی افزود که هدف پوتین این است که از داشتن «مدل‌های دموکراتیک» در آستان خود اجتناب کند که می‌تواند بر توسعه روسیه تأثیر بگذارد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فرانسه از روسیه خواسته است تا امروز (پنجشنبه) قبل از هر دور دیگری از مذاکرات بین مسکو و کیف، آتش بس در مرز لهستان در بلاروس برقرار کند.

لادرین گفت: «آنها آن را مذاکره می نامند. این یک مذاکره نیست. ما با تفنگی که به سرمان برخورد می کند مذاکره نمی کنیم، بنابراین باید شلیک کنیم.

او گفت: «هنوز حدود هزار فرانسوی و دوتابعیتی در اوکراین هستند. ما مدام به آنها توصیه می کنیم که از مسیر جنوبی منحرف شوند. ما همه آنها را جداگانه بررسی می کنیم. فرانسوی ها مستقیماً با سفارت ما در تماس هستند و فرانسه هنوز در اوکراین است.

لودرین ادامه داد: تراژدی و حمله نفرت انگیز روسیه ادامه دارد. این امکان وجود دارد که بدترین اتفاقات هنوز در راه باشد. ما به اندازه ولادیمیر پوتین یا شاید بیشتر مصمم هستیم. ما در تحریم متحد و سریع هستیم. اروپای امروز مانند اروپای دیروز نیست.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما