فصل جدیدی در همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، این نشست با حضور محمدحسین نیرومند وزیر ارشاد فرهنگی و اسلامی، مشاور هنری و سینمایی، مسعود نقش‌جاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، وحید جلیلی، افسران زیرمجموعه برگزار شد. ملی مدیر امور فرهنگی صدا و سیما، حمید شاه آبادی، یزدان عشیری قائم مقام سیما، یاسر شهپیری مدیرکل انجمن سینما و مشاور مدیرکل روابط عمومی انجمن سینما، مدیرکل و مشاور اجرایی. . رئیس موسسه، حبیب ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت موسسه سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی منبع: محمد رحمتی، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، محمد حمیدی مقدم، رئیس مرکز توسعه مستند، دکتر و سید مهدی جوادی، مدیر سینمای تجربی، بنیاد سینمایی فارابی، هاشم میرزاخانی، مدیر موسسه شهر سینما، و مهدی ازهارپندر، مدیر موسسه سینمای جوانان ایران.

کارگروه تصمیم گیری های سینمایی در صدا و سیما مرجع خواهد بود.

پیمان جبلی رئیس موسسه صدا و سیما در این نشست مشترک بر لزوم همگرایی و هماهنگی دو مجموعه صدا و سیما و سینما تاکید کرد. سال هاست منتظریم سینما و تلویزیون از نظر اهداف فرهنگی و انقلابی از فرصت های برابر برخوردار شوند. این همگرایی بیش از دو تا سه دهه امکان پذیر نیست. ارزش پیشنهادی در دستگاه های اجرایی دولت و سازمان سینمایی و چه نگاه تحول آفرین در صدا و سیما به همه جنجال های ما پایان داده است.

وی گفت: اکثر مردم از وضعیت فرهنگی کشور راضی نیستند و البته این نظر رهبری است. این وضعیت نابسامان فرهنگی باعث نگرانی مشترک مردم، رهبری و مسئولین فرهنگی خواهد شد. در حوزه نمایش خانگی، فیلم ها و سریال ها در دولت های گذشته مجوز گرفته اند و وقتی فیلمنامه آن ها را می خوانیم تعجب می کنیم چه برسد به.

جبلی گفت: «سینما با بخش خصوصی مرتبط است. وی همچنین در نشستی با تهیه کنندگان این موضوع را مطرح کرد. از همین منظر، باید با کارگردانان و تهیه‌کنندگان همکاری کنیم تا ایده‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و افق‌هایمان را هرچه بیشتر نزدیک کنیم. علاوه بر خرید کپی رایت. مشارکت در ساخت آثار.
از تشکیل «کارگروه ویژه سینما و تلویزیون» استقبال می کنم.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: از پیشنهاد شما برای تشکیل کارگروه ویژه سینما و تلویزیون به گرمی استقبال می کنیم، در این زمینه تجربه خوبی در حوزه کتاب داریم، شهرک سینمایی اینجاست و من و شما می توانیم. بحث های مرکز داده می تواند بسیار مهم باشد و به راحتی می توان یک صندوق مشترک برای تولید اسناد و انیمیشن ایجاد کرد.
جبلی با بیان اینکه هزینه انیمیشن در خارج از کشور زیاد است، گفت: ما به همکاری در زمینه انیمیشن معتقدیم. ما در کار سرمایه گذاری و منابع شرکت خواهیم کرد و پس از آن موافقت می کنیم که آن را در جشنواره یا بعد از آن از رادیو و تلویزیون پخش کنیم. من واقعاً از ایده یک کارگروه استقبال می کنم. فرد مناسب برای خرید حقوق و کار و عرضه مشترک را در کارگروه شناسایی می کنیم و بر این اساس کارگروه را گسترش می دهیم.

جبلی گفت: «ما آماده‌ایم تا هر زمان که شما چنین بگویید، یک کارگروه راه‌اندازی کنیم. موضوعات مشترک زیادی وجود دارد که می توان ارائه کرد. این کارگروه با همکاری انجمن سینما به نوعی مرجع فیلمبرداری تلویزیونی نیز خواهد بود. در حال حاضر در بحث تیزرهای فیلم تصمیم گیری توسط اداره کل بازرگانی کشور گرفته شده است. البته اصل شورای محتوا و تفسیر همتا را دارند، اما منطقی تر است که رجوع به کارگروه مشترک باشد. این موضوع. سیمافیلم پیش از این هر سال 7 تا 8 فیلم تولید می کرد و آثار هنری ارزشمندی را در جشنواره ارائه می کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. این موضوع هم قابل احیا است اما امسال فیلم نانوایی مهدی هم داریم.

لزوم ادغام سینما و تلویزیون در جهت منافع ملی

محمد خزاعی رئیس انجمن فیلم در ابتدای این نشست گفت: مناطق حفاظت شده سینما و رسانه ملی بسیار به هم نزدیک هستند. گفتمان. می توانیم به سیاست های کلی برسیم.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از چالش های پیش روی این دو سازمان، چالش اینترنت و شبکه های ماهواره ای غیررسمی است که روز به روز در نقاط مختلف کشور در سطوح مختلف اجتماعی گسترش می یابد و این چالش حاکمیت و سیمای فرهنگی را تهدید می کند. .

رئیس انجمن فیلم خوشبختانه در این مقطع زمانی مدرنیته را هم در رسانه ملی و هم در سینما احساس می کنیم و خاطرنشان کرد: ما مقابل کشور بازی می کنیم.

معاون وزیر ارشاد فرهنگی تاکید کرد: اپوزیسیون داخلی و خارجی سعی در ایجاد فضای ناامید کننده برای سیاه نمایی و تخریب منافع ملی دارند. برای آبادانی کشور باید با تلفیق ویژگی ها و توانمندی ها، طرح ها و ایده های جدیدی داشته باشیم و به سمت منافع ملی حرکت کنیم. متأسفانه به نظر می رسد همه ما دچار انحراف فرهنگی از ریل منافع ملی هستیم.
“تعهد و ناامیدی که در برخی از آثار فرهنگی و تصویری ما احساس می شود نشان می دهد که ما بیش از هر زمان دیگری به برنامه ای استراتژیک، متمرکز بر پژوهش و گسترده نیاز داریم – نوعی همگرایی پایدار که مستلزم جلسات مشترک و در این شکل است.” خزایی گفت.

حذف بسیاری از سیاست های فرهنگی در حوزه تصویر

خزاعی با بیان اینکه ممکن است سازمان های صدا و سیما و سینما سیاست های مشابهی به ویژه در بحث تقاضا، عرضه و تولید داشته باشند، تاکید کرد: این تنوع سیاست های فرهنگی در حوزه تصویر باید از بین برود. زیرا باید با نسلی دست و پنجه نرم کند که آرام آرام دچار تضاد فرهنگی و بلاتکلیفی می شود.

رئیس انجمن سینما با اشاره به جایگاه چشمگیر کارگروه صدا و سیما و سینما گفت: سینما و رسانه ملی می توانند متقابل باشند.
وی درباره مطالبات سینمای صدا و سیما توضیح داد: یکی از این مطالبات خرید حق فیلم توسط سازندگان فیلم کوتاه، سینمای مستند و تجاری با قیمت های گزاف و افزایش معقول و معقول به دلیل افزایش تولید فیلم بود. ارائه پکیج تسهیلات حمایتی در زمینه هزینه، مشارکت در تولید و تبلیغات فیلم. برای اینکه سینما رونق بگیرد، خانواده ها و مردم با سینما سازگار شوند و سینما اقتصاد خود را تغییر دهد، تلویزیون باید پشت آن بایستد و نیاز به حمایت دارد.

به گفته وی، اگر بتوانیم در این موارد به یک استراتژی مشترک برسیم، قطعا نتایج مطلوب تری حاصل خواهد شد. همچنین صدا و سیما می توانند بسته های تشویقی را به سینماگران ارائه دهند و از فیلم هایی که از نظر محتوا و ساختار کیفی و سازگار با شرایط تلویزیونی و قابل پخش از این رسانه هستند، حمایت و تشویق جدی کنند.

خزاعی افزود: در این مدت در بنیاد سینمایی فارابی برای فیلم هایی با موضوعات مختلف از جمله خانواده های شاد و شلوغ، مسائل اجتماعی و طنز سالم، مضامین انقلابی، اخلاقی و راهبردی مشوق هایی در نظر می گیریم. بسته پیش بینی شده است، سوگیری و تحولات خوبی در حوزه فرهنگ و تصویر رخ خواهد داد.

وی گفت: سینما و تلویزیون با وجود اینکه هرکدام زبان و توانایی های خود را دارند، اما باید با حفظ کارکردهای زبانی و اجتماعی به آنها کمک کرد تا بر غنا و تحرک خود بیفزایند.

خزایی گفت: در چند سال اخیر به دلیل سهل انگاری یا نفوذ جریان نفوذ، نوعی بدنامی و بدنامی رشد کرده است. برخی از مسائل ارزشی و اخلاقی برای خانواده ها رو به افول است. موضوعی که گاهی خانواده ها را نگران می کند وارد سینما شده است. یا در برخی از سریال های خانگی دیده می شود. این تمرین یک بار در تلویزیون دیده شد. نهادهای سینمایی به تنهایی نمی توانند این را حل کنند، اگر تلویزیون کمک کند و سیاست های فرهنگی یکسانی داشته باشیم، به یک دیدگاه و سازوکار مشترک می رسیم.
وی با پیشنهاد سیاست های تبلیغاتی صدا و سیما خاطرنشان کرد: به عنوان یک شروع خوب پیشنهاد می کنم در همان جشنواره ملی فجر صدا و سیما با انتخاب چند فیلم در روز آخر و دادن حق پخش برای تلویزیون از آنها حمایت کند. کاردان

نهادهای فرهنگی، سینما و صدا و سیما نیاز به یک ستاد مشترک دارند

مسعود نقاشجاده دبیر جشنواره فیلم فجر در پایان این نشست گفت: در سال 1400 و در آغاز قرن جدید باید برای گسترش حوزه های متنوع فرهنگی کشور برنامه ریزی کرد. همه ما می دانیم که نهادهای مختلف فرهنگی در کشور چقدر کارآمد هستند. من فکر می‌کنم بخش مهمی از چیزی که من آن را عدم کارایی مناسب می‌نامم و در فرمایش مقام معظم رهبری نیز به کرات اشاره شده است، این است که تجهیزات هر کاری را به روش خود انجام می‌دهند. روند کار در خارج از کشور باید مورد توجه مدیران ارشد قرار گیرد تا منابع، امکانات و کار نیروهای موثر هدر نرود.

نهادهای فرهنگی، سینما و صدا و سیما در صورت نداشتن ستاد مشترک و بدون برنامه ریزی و اقدام راهبردی بخش قابل توجهی از توانمندی های خود را از دست خواهند داد. وی تصریح کرد: در عصر رسانه ملی از سازمان سینما و ارشاد فاصله گرفت و این خلأها یا به دلایل مدیریتی بود یا به دلیل مسائل اجرایی. فکر می کنم حضور آقایان اسماعیلی و خزایی می تواند فرصتی برای این رشد در حوزه مدیریت کلان باشد. البته این را به این دلیل نمی گویم که سازمان صدا و سیما همیشه حامی جدی سینما بوده، حداقل بوده و خواهد بود، اما بیشتر به عنوان دغدغه فرهنگی مطرح کرده ام.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: امسال ویژه جشنواره فیلم فجر است. بخش مهمی از آنچه از تولید فیلم به جشنواره رسید در دولت قبل با رعایت برخی از قوانین آن زمان انجام شد و امسال می خواهیم جشنواره در چارچوب دولت قبل ایجاد شود. من نمی گویم دولت قبل خیلی متفاوت بود. در نهایت، تفاوت در دیدگاه و دیدگاه، تنظیم این جریان را دشوار می کند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما نیز می تواند از ایام الله دهه فجر بهره مند شود، گفت: این روندی است که می تواند به گسترش فرهنگ جدیدی که تازه شروع شده کمک کند. در جشنواره امسال علاوه بر بخش رقابتی که معمولاً بخش اصلی همه جشنواره‌های دنیاست، بخش بسیار مفصلی به نام بخش فرهنگی ایجاد کرده‌ایم که شامل جلسات ویژه با اندیشمندان و بحث‌های مختلف درباره سینما و انقلابیون است. گفتمان

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما