آیا طرح حفاظتی به دادگاه بازخواهد گشت؟

[ad_1]

مصوبه غیرقانونی کمیسیون تلفیق درباره کلیات طرح حفاظت با نظر کارشناسی نایب رئیس مجلس و هیئت رئیسه مجلس لغو شد تا تلاش ها برای بازگرداندن این طرح به دادگاه ادامه یابد.

به گزارش شرق، اگرچه انابستانی نماینده موافق طرح سدسازی در پاسخ به نظر معاون حقوقی مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن مصوبه کمیسیون تلفیق، گفت: «نماینده مجلس زیاد گفته و مجلس اصلا نمی روم!» اما او مصمم است در کنار اقلیت افراطی بایستد و از وضعیت موجود بهارستان دفاع کند. تاکنون 167 نماینده مجلس دادخواست قانونی را برای بازگرداندن طرح امنیتی به دادگاه امضا کرده اند که می تواند نقش اساسی در منصرف کردن تندروهای پارلمانی از اجرای طرح مسدودسازی اینترنت داشته باشد.

اما علیرضا پاکفترات نماینده شیراز در مجلس گفت: تندروهای مجلس اجازه بررسی طرح امنیتی را به دیگر نمایندگان مجلس نمی دهند. وی در این خصوص گفت: «در اولین روزی که طرح حمایت از مصرف‌کننده در فضای مجازی در مجلس مطرح شد، فکر کردیم که این طرح «مدیریت فضای مجازی است» و از آن استقبال کردیم، زیرا فضای مجازی در ایران خالی است و مردمی را در بر می‌گیرد. بسیاری از مقالات بدون همکاری در مناطق مختلف توزیع می شوند.

وی افزود: برخی تصور می کردند که اگر اصل هشتاد و پنجم تدوین شود، به صورت تخصصی بررسی می شود، اما بعداً متوجه شدیم که مشکل محدودیت اینترنت است و گفتیم این چیزی در شأن نیست. مردم و باید پیگیری شود «نماینده مجلس هشدار داد: تندروها در مجلس آشوب می کنند اما باید بدانند که اغتشاشات علمی ندارد. هیچ نماینده ای بر دیگری برتری ندارد.

پیش از این، مهرداد گودرزندچیگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفته بود که «بازنگری در طرح حفاظتی اصل 85 قانون اساسی یکی از مواردی است که توهین های زیادی به مجلس وارد کرده است.» از ایشان می خواهم به این موضوع رسیدگی کنند. در صحن علنی مجلس برنامه ریزی کند تا جلوی این توهین به همکارانش گرفته شود.» نمایندگان با آگاهی از آثار منفی نهایی شدن این طرح، به شرط شنیده شدن فریاد تندروهای مستبد، برای بازگرداندن این طرح به دادگاه، اقدامات قانونی را انجام دادند.

در حالی که افکار عمومی رفتار غیرقانونی در تصویب طرح کلی 10 دقیقه ای رزرواسیون را به شدت محکوم می کند، امام جمعه موقت تهران نیز در دفاع از ممنوعیت اینترنت گفت: طرح حفاظتی نه مؤثر است و نه مؤثر. نتیجه پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و برخی می گویند خیانت و بی صداقتی است؟ در همین حال سید حسن خمینی با انتشار کلیپی از اظهارات هشداردهنده بنیانگذار جمهوری اسلامی به مسئولان به تصمیم اقلیت تندرو در مجلس واکنش نشان داد و به «طرح حفاظت از فضای مجازی» در مجلس واکنش نشان داد و گفت: آنجاست. مردمی هستند که باید از آنها محافظت شود.

مزيني، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس دهم نيز با اشاره به صداي تندروها در مجلس، گفت: هر كه صداي بلندي دارد مدعي اصلاح طلبي مي شود و جامعه را سردرگم مي كند. به دلیل تنگ نظری و سوء مدیریت جریان اصلاحات در دوران تشکیل دولت، نهاد مجلس در 10 دقیقه دیوار حفاظی را از اطراف مردم می کشد. رشدی کوچی سخنگوی اپوزیسیون که برای احقاق حقوق ملت تلاش می‌کند، گفت: امیدواریم این پروژه که مربوط به زندگی ۸۰ میلیون نفر است، به‌طور شفاف مورد آزمایش قرار گیرد.

آفرودیت: نه من و نه هیچ کس دیگری در کشور مخالف سازماندهی مکان های متروکه و پورنوگرافی مجازی نیستیم. رشدی با استقبال از لغو مصوبه کمیسیون گفت: نظر هیئت رئیسه مجلس نشان می دهد که کمیسیون تلفیق ظرفیت و اختیار بررسی طرح امنیتی را ندارد. به برخی از دوستان می گویم که دیگر تگ نکنید. من نه مخالف ساماندهی فضای مجازی هستم، نه مخالف فرمایش حضرت آقا هستم و نه ضد انقلاب هستم. پاسخ منفی به ممنوعیت اینترنت که به دستور یک اقلیت تندرو انجام می شود همچنان ادامه دارد و حداقل نمایندگان مردم باید روند فعلی احیای این طرح را اصلاح کنند. طومار حذف این لایحه از اصل 85 رو به افزایش است و با انتشار اسامی نمایندگان ملت، شاهد روند روشنی برای مبارزه با ممنوعیت اینترنت هستیم.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما