آیا نوروز 1401 هم وضعیت قرمز است؟

[ad_1]

علیرضا ناجی کارشناس ویروس شناس گفت: پس از محو شدن هشت شهر آبی از نقشه کرونای کشور، اکنون رنگ این نقشه ترکیبی از قرمز و نارنجی است که قطعاً رنگ قرمز شهرها بر آن غالب است. پیش بینی می شود موج کرونا حداقل تا پایان اسفند ادامه داشته باشد و آمار روزانه جان باختگان از سوم اول این ماه بیشتر از رقم فعلی خواهد بود و پیش بینی می شود که تا پایان نیز ادامه داشته باشد تا مانند نوروز 1399 و سال 1400، نوروز 1401 نیز با شرایط بد کرونا همراه است و بسیاری از خانواده ها همچنان با مرگ دلخراش عزیزان خود عید را جشن می گیرند، اما برخی از افراد جامعه می گویند که آمکرون آخرین جهش کرونا است و اوج جدیدی در کار نخواهد بود. و هیچ جهت جدیدی پس از گذر از جزر و مد وجود ندارد.اما نسخه نهایی یارو وجود ندارد و قطعا جنبه های دیگری نیز خواهیم داشت، زیرا تا زمانی که این ویروس در جهان در حال گردش است، انواع جدیدی ظهور خواهند کرد.

به گزارش جام جم، باید از پیشینه کوید در دنیا درس بگیریم و بدانیم که هیچ دلیلی وجود ندارد که این ویروس خودش را بکشد. بنابراین انتظار داریم نوع بعدی بدتر باشد. تجربه نشان داده است که در دنیای ویروس ها بارها این اتفاق افتاده است، یعنی ویروس ها اگرچه در مدت زمان بسیار کوتاهی تغییر کرده اند، مانند ویروس آنفولانزا یا ویروس HIV. مطمئناً هیچ ویروسی در جهان به اندازه کووید-۱۹ تغییر نکرده است و شیوع آن زیاد نشده است که از این نظر حائز اهمیت است.

نکته مهم در مورد Quaid این است که با چه سرعتی می چرخد ​​و چند بار باعث جهش در ویروس می شود. بنابراین خلاص شدن از شر این ویروس مهمترین کاری است که می توان انجام داد. برای این کار دو راه وجود دارد که شامل اقدامات درمانی و غیر درمانی می شود، روش های غیر درمانی همان توصیه هایی است که بارها بر آن تاکید شده است مانند استفاده از ماسک، رعایت فواصل، شستن دست ها، پرهیز از تجمع و تهویه در فضای بسته.

البته اقدامات دولت ها در زمینه اقدامات غیرپزشکی نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا این دولت ها هستند که باید شرایط را برای اجرای اقدامات غیرپزشکی و رعایت آن توسط مردم و تعیین کننده و تعیین کننده فراهم کنند. قانونمند تصمیم گیری های مناسب برای

اما در زمینه پزشکی مهم ترین نکته واکسینه شدن است. بیشتر سویه های جدیدی که پدید آمده اند از کشورهایی هستند که هم مراقبت های بهداشتی کافی و هم واکسیناسیون منظم ندارند. در نتیجه ویروس آزادانه به گردش در می آید و بین انسان و حیوان در حالتی به نام حرکت پینگ پنگ گردش می کند که باعث جهش می شود. آمیکرون نمونه مهمی از تعامل ویروس بین انسان و حیوان است که بیشتر جهش ها در موش ها اتفاق می افتد. بنابراین باید گردش ویروس را کاهش دهیم که در این صورت نظارت ژنتیکی و واکسیناسیون ویروس بسیار مهم است. با این حال، تا کنون، تصورات غلط در مورد واکسیناسیون در سراسر جهان تا حد زیادی ویروس را تغییر داده است.

الان هم باید کاری کنیم که با شرایط فعلی مقابله کنیم. از جمله، ما باید یک استراتژی خوب در برابر کووید 19 داشته باشیم. راهبردی شبیه به راهبردی که برای آنفولانزا داریم، تغییر واکسن برای مطابقت با جهش‌های ویروس است. البته در مورد واکسن ها همه دنیا باید استراتژی منسجم و یکسانی داشته باشند و واکسن باید در دسترس همه مردم دنیا باشد چرا که همه ما در یک کشتی هستیم.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما