آیا Oppo Find N بهترین گوشی تاشوی جهان است؟

[ad_1]

در رفتن شرکت Oppo چند روز پیش جستجو در OPPO N اولین گوشی تاشو خود را با امکانات و قیمت قابل توجه عرضه کرد. این عینک باعث شده بسیاری از کارشناسان فناوری این تازه وارد را بهترین گوشی تاشوی امروزی دنیا بدانند، اما آیا OPPO Find N واقعاً شایسته آن است؟

به گزارش فرارو، تاشو Oppo Find N بدون شک عناصر طراحی هیجان انگیزی دارد، اما هنوز هم نمی توان گفت که بی عیب و نقص است. این گوشی در اولین دقایق عرضه خود در چین رکورد بی سابقه ای را ثبت کرد و تقاضا برای خرید بیشتر به سرعت در حال افزایش بود. سازنده این دستگاه اکنون ادعا می کند که بهترین است، اما این ادعا چقدر می تواند صحت داشته باشد؟

آیا Oppo Find N بهترین گوشی تاشوی جهان است؟

بیایید این ادعاها را بررسی کنیم و ببینیم تا چه حد می توان به آنها استناد کرد. فلکسیون لنگه یک پیروزی بزرگ برای Oppo Find N است که چین و چروک های صفحه را کاهش می دهد. دسته بندی احتمالی دیگر اندازه و نسبت صفحه نمایش است که شامل صفحه نمایش 5.49 اینچی 18:9 (60 هرتز) و صفحه نمایش داخلی 7.1 اینچی (120 هرتز) می شود. ما آن را “بالقوه” می نامیم زیرا ممکن است برای برخی بسیار کوچک باشد، اما برای برخی دیگر بسیار بزرگ است. با این حال، هیچ دستگاه تاشوی از دیگر سازندگان با این اندازه وجود ندارد. نکته خوب دیگر این است که اوپو یک باتری 4500 میلی آمپری در گوشی دارد (فضای زیادی در قسمت تاشو برای باتری وجود ندارد). 100 میلی آمپر ساعت بزرگتر از ظرفیت باتری گلکسی زد فولد 3 است و با سیستم 33 واتی در زمان بوت شدن سریعتر شارژ می شود.

اما داستان به این موارد محدود نمی شود; Oppo Find N در برابر آب مقاوم نیست و اکثر گوشی های تاشو این عیب را دارند اما سامسونگ این مزیت را ارائه می دهد. یکی دیگر از اشکالات این است که Oppo Clamshell از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده می کند که هنوز یک تراشه قدیمی است. همچنین با وجود سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (سنسور 1.56 اینچی)، 13 مگاپیکسلی تله فوتو (فقط بزرگنمایی 2 برابر) و سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض، تنظیمات دوربین آن چیز خاصی نیست، اگرچه این یک مشکل رایج در تمام گوشی های تاشو است. گوشی ها .

از طرف دیگر، Galaxy Z Fold3 دارای صفحه نمایش داخلی بزرگ تری است (11.٪ بیشتر)، اما صفحه نمایش صفحه نمایش 6.2 اینچی با نسبت تصویر 25: 9 (نرخ تازه سازی 120 هرتز) است. دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی این گوشی خیلی هیجان انگیز به نظر نمی رسد، اما در عمل بسیار خوب عمل می کند و بله، دارای گواهی IPX8 برای مقاومت در برابر آب است.

آیا Oppo Find N بهترین گوشی تاشوی جهان است؟

تاشو شیائومی Mi Mix Fold دارای صفحه نمایش داخلی حتی بزرگتر (23٪ بیشتر) و صفحه نمایش 6.52 اینچی 27:9 است. دوربین اصلی دارای یک سنسور تله فوتو منحصر به فرد با سنسور 108 مگاپیکسلی (1.52 اینچ)، یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 8 مگاپیکسلی و یک لنز مایع است که به آن دامنه 3 برابری (80 میلی متر) و توانایی کار همانطور که دوربین می دهد. دارای باتری بزرگ و سیستم شارژ سریع (5020 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 67 وات) اما بدون شارژ بی سیم.

Huawei Mate X2 دارای بزرگترین نمایشگر داخلی در این محدوده است (27٪ مساحت بیشتر) و صفحه نمایش نسبتا خوب 6.45 اینچی 21: 9 (نرخ تجدید 90 هرتز) را ارائه می دهد. همچنین دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ (1.28 اینچ)، دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو پریسکوپ 8 مگاپیکسلی و دوربین فرابنفش 16 مگاپیکسلی است. باتری این دستگاه شبیه Find N است، باتری 4500 میلی آمپری دارد اما شارژ سریع 55 واتی را ارائه می دهد. برخلاف سه مدل دیگر (که همگی از اسنپدراگون 888 استفاده می کنند)، این گوشی از تراشه Kirin 9000، 5G استفاده می کند.

مشکل رایج گوشی‌های اوپو، شیائومی و هواوی این است که در خارج از چین در دسترس نیستند و سامسونگ تنها گزینه جهانی موجود است، بنابراین Z Fold3 در بیشتر نقاط جهان غیرقابل مقایسه است. به عبارت دیگر، اگر فرض کنید Oppo Find N در بازار جهانی عرضه نمی شود، چه تفاوتی برای مصرف کنندگان در سراسر جهان دارد که ویژگی های کلیدی این گوشی چیست؟ با این حال، مقایسه انجام شده در همان مقاله نیز نشان می دهد که اولین گوشی تاشوی اوپو هنوز در برخی ویژگی ها ایده آل نیست. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که ویژگی های اسمی این گوشی چقدر با واقعیت مطابقت دارد.

منبع: gsmarena

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما