شهید حسن باقری “نابغه جنگ” بی نظیر در نظم و انضباط

[ad_1]

دکتر امین باقری تاریخ دفاع مقدس حاوی درس های فراوانی برای پیروزی در شرایط سخت و بحرانی است. نکات جدیدی در فرآیند تصمیم گیری و مدیریت جنگ وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا ملت از فرصت ها استفاده کرده و در مسیر پیشرفت موفق باشد. فراز و نشیب های پیش روی رزمندگان هشت ساله دفاع مقدس می تواند سیر و سلوک ما را به پیشرفت و شکوفایی در بسیاری از عرصه ها برساند.

رفتار و نگرش شهید حسن باقری از فرماندهان دفاع مقدس هشت ساله نمونه ای از تلاش شبانه روزی برای رسیدن به موفقیت است که در نهایت در این عملیات ها خرد آفرید و نتایج شگفت انگیزی به همراه داشت. مسئول طراحی.

حسن باقری یکی از هزاران شهید سرافراز مهین عزیزمان است که پتانسیل زیادی برای یادگیری و آینده فراهم می کند. نسل ها .. شهید حسن باقری از فرماندهان بی نظیر سال های اولیه مقدس است که فتح عملیات های المبین، طریق القدس و بیت المقدس و نقش مهم در آزادسازی خرمشهر بار اصلی این طرح بود. . و نصر در کمپ مشغول فعالیت است.

پیروزی های به دست آمده در طول هشت سال دفاع، حاصل تلاش همه رزمندگان از هر قشر و مسئولیتی است و هر کدام همراه با فرهنگ ایثار و شهادت در راه رشادت ها و مرام کشور و شهید حسن باقری است. دریای جوشان سقوط مدرسه سربلندی و خون پروری و شهادت است. این شهید والامقام مانند سایر شهدا و رزمندگان به عنوان یکی از فرماندهان ارشد جنگ توانست نقش اساسی در طراحی عملیات های موفق سال های اول جنگ ایفا کند.

او دائماً اطلاعات مورد نیاز را از توانایی ها و امکانات خود و دشمن جمع آوری، تفسیر و استفاده می کند. بعد از هر عملیات با موفقیت و با تمام توان شروع به طراحی عملیات بعدی کرد. او اطلاعات و توصیه های بسیار خوبی را به فرماندهان ارشد و تصمیم گیران جنگ ارائه می کرد و به دلیل آگاهی از حقایق و توانمندی های عملیات در منطقه خود و امکانات و توانایی های دشمن، به آنها دست می یافت. تلاش، او با اطمینان کامل و با قدرت تمام از پیشنهاداتی که می کرد دفاع کرد.

او آن را معقولانه طراحی کرد و در بسیاری از جلسات به شدت با طرح ناقص مخالفت کرد. آنها بر اطلاعات ناقص تکیه نمی کردند و تمایلی به تصمیم گیری نداشتند. این نابغه نظامی پیش از عملیات اولیه والفجر در منطقه عملیاتی فقهی به مقام رفیع شهادت نائل آمد که اکنون یادمان این شهید والامقام محل اندیشیدن در مسیر فتوحات بزرگ و زیارتگاه دوستان است. و هواداران ایران اسلامی.

یادمان شهید حسن باقری در حوزه فقهی، همچون پادگان گلف در دوران جنگ، محل تفکر است. شهید حسن باقری در 9 بهمن 1331 به شهادت رسید. تاریخ جنگ نشان می دهد که تمام عملیات هایی که شهید باقری در آن حضور داشت، کشور ما را به پیروزی های قدرتمندی رساند. آنچه به شهید باقری به خاطر «هوش رزمی» او پاداش داد، سازماندهی خوب او در جنگ بود. امروزه مدیریت در عرصه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز حیاتی کشور برای یافتن بهترین راه حل است.

پر واضح است که بخشی از مدیریت با یادگیری حاصل می شود و بخشی را باید در حین کار و عملیات آموخت. شرایط جنگ و انقلاب فرصت های آموزشی و یادگیری رزمندگان را به حداقل رساند و این هنر بندگان خدا بود که در این شرایط موفق به خلق صحنه های موفق شدند. تمام پس انداز خود را در عملیات ها به کار گرفت و در پرتو فرهنگ و ذهنیت فداکاری برای کشورمان به نتایج مطلوب دست یافت.

شهید حسن باقری حتی فرصت شرکت در دوره های نوین فرماندهی و فن رزم را پیدا نکرد و هنرش آموختن دانشی بود که او و همکارانش در همین چند ماه آموخته بودند.

او توانست انبوهی از خلاقیت را در رهبری سازمان، استفاده بهینه از تمامی امکانات و مدیریت، و تمرکز بر طراحی های هدفمند، هدایت منابع و امکانات به سمت نتیجه مطلوب ترکیب کند. در واقع شهید حسن باقری در دوران فرماندهی خود، دانش و هنر مدیریت جنگ را در حد توان خود در هم آمیخت و نتایج عملیاتی که به وجود آورد مشخص است.

عملیات نظامی در واقع برای واحدها و واحدهای نظامی طراحی شده و توسط فرماندهان ارشد برای دستیابی به اهداف مشخص طراحی می شود. سبک برنامه ریزی و اجرای عملیات توسط شهید حسن باقری نشان می دهد که شهید باقری اساس طراحی واقعی خود را بنا نهاده و تمامی اطلاعات لازم را که شبانه روز در شرایط سخت به دست می آورد ثبت و تفسیر کرده است. طراحی عملیات فتح المبین، عملیات قدس و بیت المقدس و اهداف و فتوحات به دست آمده توسط رزمندگان و نقش کلیدی آنها در آزادسازی خرمشهر نشان می دهد که چگونه علم و هنر می توانند در کنار هم قرار گیرند. پیروزی های پیاپی.

هنر شهید حسن باقری که زاییده عشق و علاقه او به نظام و میهن است، نشان می دهد که در عملیات هایی که شهید حسن باقری در آن حضور داشته و طراحی کرده است، در پیروزی های رزمندگان تفاوت هایی وجود دارد و بعد از آنها نیز عملیات هایی وجود دارد. . که البته این ویدیو را یک شبه به یک حس تبدیل کرد.

تفاوت مهم در نحوه کار شهید حسن باقری، دقت در جمع آوری اطلاعات و استفاده هوشمندانه از اطلاعاتی است که ممکن است در نظر دیگران غیرعادی باشد و برای آن از توانایی ها و امکانات طرفین متخاصم آگاه بوده و تصمیم می گیرد. مجبور شد بر اساس این اطلاعات سازندگان را می گیرد.

شهید حسن باقری اطلاعات مورد نیاز را با اطمینان کامل به دست آورد و این افتخار ویژه او بود که بر گردآوری و تفسیر دقیق اطلاعات بر اساس اهداف مورد نظر تمرکز کند. پیروزی‌های غرورآفرین رزمندگان در سال‌های اول جنگ و در عملیات‌های طراحی شده توسط شهید حسن باقری نشان می‌دهد که در مدیریت، طراحی و عملیات، سبک خاصی داشتند و این سبک سرشار از درایت، تدبیر، عشق و علاقه بود.

در زمانی که جنگ بر سر مواضع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جریان دارد، پیروزی قدرتمند در جبهه نظامی کار را برای دیپلمات‌ها، اقتصاددانان تجاری و فرهنگیان در جبهه سیاسی بسیار آسان‌تر می‌کند. کاری که دانشمندان و دانشمندان هسته ای ما در سایر زمینه ها انجام می دهند، قدرت کشور را در همه زمینه ها افزایش می دهد و گامی در جهت افزایش اقتدار کشور است.

اولین آجر هر طراحی پروژه، اطلاعات آن پروژه است. اگر اطلاعات به درستی و قابل اعتماد جمع آوری نشود، هر پروژه ای بر اساس اطلاعات ناقص و نادرست، این معماری را به سمت ثریا متمایل می کند. شاید درسی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و باید از شهید حسن باقری بیاموزد این باشد که برنامه های خود را بر اساس اطلاعات دقیق قرار دهیم تا از صحت اطلاعات مطمئن شویم.

اطلاع رسانی دقیق برای تصمیم گیری در مدیریت شهید حسن باقری به قدری مهم بود که شهادت وی در دیده بان برای اطلاع از رفتار دشمن در طراحی عملیات والفجر اولیه صورت گرفت. در آن روزهایی که قدرت معظم کشور نیازمند نگرش انقلابی با فرهنگ ایثار و درایت بود، یاد و خاطره همه شهدا و جانفشانی های شهدای هشت ساله دفاع مقدس که نشانی زرین بر جای گذاشتند. با خرد برگی از تاریخ ایران را به مناسبت سالگرد فتح اسلامی بها می دهیم.

شهید حسن باقری ستاره ای درخشان در آسمان خرد و مجاهدت و چشمه جوشان عشق و علاقه به وطن است که هنر و زیبایی خود را برای همه انسان های آزاده ترسیم کرد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما