احتمال اصابت بخشی از موشک روسیه به زمین!

[ad_1]

بخش کوچکی از ماهواره نظامی روسیه و موشک حامل آن ممکن است در این هفته به زمین اصابت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، نسل جدید موشک باری سنگین آنگارا A-5 در 27 دسامبر در حالی که محموله های مصنوعی را از پایگاه فضایی پلستسک حمل می کرد به فضا پرتاب شد.

قرار بود این موشک در مداری در فاصله 22000 مایلی زمین قرار گیرد، اما به دلیل شعله ور شدن در بالای موشک، در نزدیک ترین مدار به زمین فرود آمد.

کارشناسان تخمین می زنند که 20 تن محموله آن 14 ساعت زود یا دیر بامداد پنجشنبه در جو زمین می سوزد و قطعات کوچک آن با زمین برخورد می کند.

به گفته کارشناسان ردیاب موشک، احتمال برخورد در اقیانوس آرام وجود دارد، اما هنوز زود است که به طور قطعی بگوییم کجا فرود آمده است.

موشک مدرن Angara A-5 برای هدف روسیه برای پرتاب ماهواره های ناوبری پیشرفته شناسایی و تسلیحاتی به فضا در سال های آینده بسیار مهم است.

علاوه بر این، این پرتابگر سنگین نقش کلیدی در دستیابی به دیگر اهداف روسیه برای ارسال ربات ها و در نهایت انسان به ماه با همکاری چین ایفا می کند.

آنگارا و پرسی یک ماهواره باری خیالی را برای آزمایش پرواز به مدار می آورند. به نظر می رسد پرتاب موشک به خودی خود بی عیب و نقص بوده است، اما 12 دقیقه پس از پرتاب مشکلی در مرحله بالایی پیشرانه پرس وجود داشت.

این به این معنی است که پیشران هایی که برای جابجایی محموله به خارج از مدار نزدیک به زمین باید چرخانده می شدند، کار نمی کنند و محموله در 150 مایلی از سطح زمین باقی مانده است.

در این مدار ارتفاع محموله به سرعت کاهش می یابد و برای چند روز تا چند هفته روی زمین می افتد. انتظار می رود این قطعات روز پنجشنبه وارد جو زمین شوند.

ماهواره ها و موشک های زیادی وارد جو زمین می شوند اما ورودی های کنترل شده ای دارند و مکان و زمان دقیق فرود آنها برای سازمان فضایی مشخص است، اما در مورد نیروی پیشرانه زیاد این اتفاق نمی افتد و قابل پیش بینی نیست. فرود این قطعات تا آخرین لحظه.

روزنامه آنلاین Cosmolenta گزارش داد که پرسی در طول آزمایش مجبور شد 5 بار موتور خود را روشن کند، اما پیشرانه در مرحله دوم شکست خورد.

دیمیتری روگوزین، از دستیاران نزدیک پوتین و رئیس آژانس فضایی، در پیامی توئیتری به خاطر پرتاب موفقیت آمیز اخگرها تبریک گفت، اما افزود که باید منتظر باشیم تا مطبوعات وارد عمل شوند.

انتظار می رود بیشتر این موشک های 20 تنی با ورود به اتمسفر بسوزند و قطعات کوچکتر زیادی روی سیاره ما فرود بیایند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما