احتیاط در قیمت دلار در بورس تهران

[ad_1]

در هفته دوم معاملات اسفند، بورس همچنان انرژی لازم برای افزایش میانگین موزون قیمت ها را نداشت. در نتیجه شاخص کل بورس 0.6 درصد کاهش یافت. این زمانی بود که همین شاخص در مدت مشابه بیش از یک درصد افزایش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از از دست دادن ظرفیت قانونی برای حمایت از سهام بزرگ بازار، ترس از دلار توافق هسته‌ای بار دیگر بر بازار سهام ایران غلبه کرده و منجر به افزایش قابل توجه تقاضا در بازارهای بین‌المللی شده است و نمی‌تواند منجر به توسعه شود. شاخص بورس در هفته های اخیر ارزش معاملات خرد نیز حاکی از رکود در بازار بود و خروج سرمایه واقعی، هرچند با سرعت کمتر، ادامه یافت.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر می توان گفت بورس تهران تا حد زیادی نسبت به رشد کالاهای جنگ زده و قیمت اجناس در اروپای شرقی بی تفاوت است و درب آن همچنان بر پاشنه برجام است. مذاکرات

برخورد شاخص بورس

هفته ای پس از دیگری می گذرد و 1400 بورس کم کم در حال تعطیل شدن هستند. هفته دیگر عدم قطعیت عرضه و تقاضا در بازار سهام روز چهارشنبه به پایان رسید و بورس تهران پس از پیاپی کشمکش های مثبت و منفی در طول هفته با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. به همین مناسبت آخرین روز معاملاتی این هفته با افت 0.6 درصدی شاخص کل بورس نسبت به هفته قبل به پایان رسید. شرایط بین رقبا تفاوت چندانی نداشت. دلار طی هفته گذشته در بازار ارز تهران 0.38 درصد کاهش یافت و در بازار طلا هر قطعه سکه امامی با افت بیش از یک درصدی به کانال 11 میلیون تومان بازگشت. هفته دوم اسفند.

همانطور که آمار و آمار نشان می دهد، سردرگمی ایجاد شده توسط فرآیند طولانی مذاکرات هسته ای باعث شده است که گروه های مبتنی بر کالا از محبوبیت کمتری در میان دلالان سهام برخوردار باشند. بسیاری بر این باورند که در شرایط کنونی با توجه به افزایش قیمت های جهانی در سایه تورم و جنگ در اروپای شرقی، افزایش اخیر قیمت سهام بازار دلاری بخشی از زیان روزها و ماه های اخیر را جبران کرده است. فرصت ملاقات با این حال، با وجود افزایش سریع قیمت کالاها در سراسر جهان، بورس ها همچنان از افت قیمت در بازار ارز و این سقوط احتمالی با نشانه های متاثر از دلار بیم دارند.

لازم به ذکر است که این ترس در نمادهای ریالی وجود ندارد و انعکاس مثبت برجام در این نمادها منجر به افزایش همین شاخص حتی در هفته معاملاتی کمتر از هفته قبل شده است. هفته اول اسفند. آمارهای ثبت شده در بورس نشان می دهد که عملکرد همین شاخص طی هفته گذشته با شاخص کل متفاوت بوده و توانسته 1.2 درصد افزایش یابد. در حال حاضر گفته می شود شرکت های بازاری در بازار می توانند از دستیابی به توافق و احیای برجام به دو صورت کوتاه مدت و بلندمدت سود ببرند. بر این اساس می توان گفت که بازار در وضعیت تحلیلی دوگانه قرار دارد که انتظار می رود تقاضا از سوی صنایع داخلی افزایش یابد و امید است در صورت ثمربخشی مذاکرات هسته ای وضعیت آنها بهبود یابد و صنعت دلار نیز تحت تاثیر قرار گیرد. . اگر قیمت ارز به صورت احساسی کاهش یابد، با کاهش قیمت روبرو شوید. این امر باعث شده است که دیدگاه بازار برای این دو نوع نماد متفاوت باشد.

جنگ و صلح

با نگاهی به روند پیشرفت هفته اخیر می توان دریافت که اگرچه تغییر چشمگیری در حوزه معاملات سهام رخ نداده است، اما در روزهای کاری هفته گذشته که کوتاه مدت و کوتاه مدت هستند، تغییراتی در سیاست بین الملل و اقتصاد جهانی رخ داده است. در بلندمدت بورس تهران نیز متاثر خواهد شد. جنگ اوکراین و روسیه به‌عنوان دو بزرگ‌ترین تامین‌کننده غلات جهان، با تأثیرات بر بازارهای انرژی آغاز شد و بسیاری از تحلیل‌گران بازارهای جهانی و محلی را مجبور کرد منتظر موجی از پیشرفت در صورت‌های مالی شرکت‌ها باشند. در تجربه برجام از ابتدای مذاکرات تا پایان آن در سال 92 تا 94، در حال حاضر بسیاری از فعالان بورس تنها نظاره گر نتیجه مذاکرات وین هستند. در سطح بین المللی نیز، تحولات ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی و تأثیرات بلندمدت آن بر بودجه نظامی، بسیاری از ناظران را وادار به تغییر دیدگاه های تحلیلی خود کرده است. این تغییر در بودجه به دلیل تغییر در مخارج کلان دولت می تواند بر بازارهای کالایی نیز تأثیر بگذارد. در حال حاضر ترکیب این عامل با ضخیم شدن ترازنامه بانک های مرکزی اقتصادهای بزرگ جهان، انتظارات تورمی در بخش کالایی را افزایش داده است و بسیاری از تحلیلگران این بخش معتقدند که روند قیمت کالاهای اساسی در بازارهای جهانی افزایش خواهد یافت. میان مدت دیروز قیمت نفت در محدوده 110110 در هر بشکه بود. همین چند ماه پیش، در آگوست 2012، قیمت طلای سیاه حدود 62 لیر در نوسان بود.

افزایش قیمت نفت و گاز انتظارات برای افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و فرآورده های پالایشی را افزایش داده است که در صورت تداوم می تواند تاثیر بسزایی بر شرکت های فعال در بورس کشور داشته باشد. جدای از اینها، روند تجارت در بخش فلزات اساسی و فلزات غیرآهنی نیز رو به افزایش است. پیش بینی می شود قیمت محصولاتی مانند روی، آلومینیوم، مس و فولاد افزایش یابد. طبیعتا تمامی محصولات مذکور در بورس تهران در هفته های آتی تاثیر مثبتی بر این روند صعودی خواهند داشت و اگر فرض کنیم هر یک از مذاکرات هسته ای برای احیای بازار سهام و کارگران آن تا حدودی رستگاری خواهد داشت. یافت می شود. بورژوازی، می‌توان انتظار داشت که این تحولات بر صورت‌های مالی شرکت‌ها و قیمت سهام آنها در بورس و فرابورس تأثیر بگذارد. با این حال، نتیجه مذاکرات هسته ای که در آخرین روزهای هفته گذشته در اظهارات مذاکره کنندگان اروپایی ظاهر شد، نشان می دهد که به دلیل اختلافات ایران و آمریکا همچنان بر سر برابری هسته ای سردرگمی وجود دارد. . این امر احتمالاً باعث ترس بازار از کاهش شدید نرخ ارز در روند پیشرفت بازار جهانی خواهد شد و در هفته آینده نخواهیم توانست تأثیر نوسانات قیمت در بازارهای بین المللی را آنطور که باید بر روی قیمت سهام داخلی مشاهده کنیم. بررسی تجارت کالاها نیز نشان می دهد که با وجود بهبود در بازارهای جهانی، قیمت های داخلی افزایش نیافته است. ترس از سقوط دلار باعث توقف پیشرفت در سیلور هال شده است. اگرچه بر اساس محصولات پتروشیمی افزایش جزئی قیمت ها مشاهده شده است، اما خرید از این بازار همچنان برای کارگران جذابیت کافی ندارد.

احتیاط و رکود در سالن شیشه ای

بررسی اعداد ثبت شده در بورس نشان می دهد که به غیر از برخورد دو شاخص کلی و تعادلی، عوامل دیگری مانند تغییر مالکیت سهام و ارزش معاملات خرد همچنان در گذشته مطلوب نبوده است. بورس تهران روز شنبه را در حالی سپری کرد که تقاضای ضعیف در بازار، ارقام کمتری را در ارزش معاملات خرد ثبت کرد و خالص خریدهای واقعی را در سطح پایین‌تری نگه داشت. تقسیم ارزش معاملات خرد به 5 روز کاری در هفته اول اسفندماه نشان می دهد که از این روزها ارزش معاملات خرد در بازار سهام تنها در دو روز از مرز 20 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. این ارقام در حالی ثبت شد که همان عملکرد ضعیف بورس تهران در هفته گذشته قابل تکرار نبود. در 4 روز پایانی هفته، حتی یک روز معاملات خرد سهام به رقم بیش از 20 هزار میلیارد تومان نرسید. به همین مناسبت هفته دوم اسفندماه در حالی به پایان رسید که میانگین ارزش روزانه معاملات خرد بورس تهران با بیش از 15 درصد کاهش نسبت به هفته اول به 1639 میلیارد تومان رسیده است. اما جدای از این معیار مهم، آزمون خالص تغییر مالکیت نشان می دهد که با وجود مهاجرت مداوم سهامداران خرد از معاملات سهام، میزان خروج سرمایه کاهش یافته است. به این ترتیب در مجموع 4 روز کاری هفته منتهی به 10 اسفند ماه 93، سهامی به ارزش 2866 میلیارد و 442 میلیون تومان از سبد واقعی سهام به سبد معامله گران عمده بورس تهران منتقل شد که کمترین مقدار را داشت. از اواسط نوامبر

سازگار با صنایع بورسی

در هفته جاری در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 0.6 درصد از نظر ارتفاع افت کرد، 24 صنعت از 38 صنعت فعال بورس در وضعیت بهتری نسبت به این نماگر قرار گرفتند و 20 صنعت با میانگین رشد سهام قرار گرفتند. قیمت شرکت های تابعه خود در این میان، گروه های کوچک همچنان به افزایش قیمت سهام ادامه دادند. در این راستا، سه گروه معدنی دیگر نساجی و کاشی و سرامیک به ترتیب 18.3، 9.6 و 5.5 درصد نسبت به خودروسازان افزایش قیمت داشته اند که به همین دلیل امید بازرگانان به بهبودی ناامید شد. با توجه به رشد تقاضا و قیمت، میانگین قیمت ها در هفته گذشته 6.1 درصد کاهش یافت. نگرانی بورسیه ها در مورد احتمال به تعویق افتادن مذاکرات ترمیم به دلیل تشدید درگیری ها در اروپای شرقی و البته شناسایی سود، از دلایل اصلی کاهش ارزش این گروه بود.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما