ادامه پاسخ به انتشار فایل صوتی فرمانده سابق سپاه

[ad_1]

درست یک هفته پس از انتشار یا پس از انتشار مجدد این فایل صوتی، این خبر همچنان وجود دارد، اگر داغ ترین اخبار سیاسی نباشد، حداقل باید بپذیریم که داغ ترین خبر است. خبرها حاکی از آن است که در این 7 روز جدای از واکنش خشم آلود شخصیت های مختلف سیاسی و نظامی، فراز و نشیب های زیادی نیز در این سفر 7 روزه رخ داده است.

به گزارش اعتماد، همچون 24 ساعت اول که رسانه های برون مرزی به آن پرداختند و به آن پرداختند، رسانه های داخلی چندان به آن توجه نکردند و اغلب به موضوعات دیگری پرداختند. اما پس از آن که بالاخره سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و یکی دو چهره اصولگرا فضای رسانه ای آب را منجمد کردند، موجی از واکنش نیروهای سیاسی چپ، راست و میانه آغاز شد. رفت و در آن 7 روز، در حالی که محتوای این فایل صوتی یک پرونده مفاسد جدی اقتصادی بود که گاهی با نام برخی از شخصیت های مهم سیاسی و نظامی مرتبط می شد و در نتیجه عده ای با افتخار درباره آن صحبت می کردند. صوتي كه در فايل موجود است گرفته شده است، هر چند در مورد حوادث متعدد تخلفات اقتصادي و فساد در سپاه و همچنين فرماندهان سپاه و سپاه است، دلايلي براي مقابله با فساد وجود دارد. . علاوه بر این، دو چهره نظامی که صدایشان را در فایل صوتی می شنویم، همانطور که گفته شد، سردار محمدعلی جعفری فرمانده وقت کل سپاه و سردار صدیقه ذوالقرنیا معاون وقت وزیر اقتصاد و سازندگی هستند. هر دو به نام خود بر مبارزه با فساد اصرار دارند.

در این بین اما پس از چند روز گمانه زنی در مورد محتوای این فایل صوتی و تشکیک مفسران به بسیاری از مسائل حتی در مورد صحت و سقم این فایل صوتی، سرانجام خبرگزاری فارس به ادامه مطلب اشاره کرد. با اتکا به سپاه از طریق منابع مختلف صحت فایل صوتی را تایید کرد و در این مدت موضع رسانه ها و نیروهای سیاسی وابسته به جناح راست نیز تغییر کرد و سیاست قبلی سکوت و بی تفاوتی را کنار گذاشت. روز و اظهار نظر فعال در این زمینه، سعی کنند دیدگاه های خود را در این زمینه به اطلاع عموم برسانند.

این نظریه با اشاره به فلسفه تشکیل جلسه که ظاهراً گزارش تخلفات معاونت اقتصادی و سازندگی وقت سپاه به فرمانده کل قوا بوده است، به سایر دستگاه ها و مسئولان توصیه می کند که از وی الگوبرداری کنند. سپاه و فرماندهان آن و همچنین طیفی از نیروهای سیاسی دیگر و البته برخی مقامات دولتی، رقبای سیاسی خود و با برخی جریانات مخالف دولت، رقبای خود را هدف قرار داده و در جهت مبارزه با فساد گام برمی دارند. به مبارزه پیوسته اند.

به عنوان مثال، سید محمد حسینی، فعال سیاسی تندرو که قطعاً در حال حاضر معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران است، به اصلاح طلبان حمله کرد و فایل های صوتی فرماندهان سابق سپاه را لو داد و من آنها را جزو متهمان قرار دادم. جالبتر اینکه این عضو دولت سیزدهم در توئیتی نوشت: «افراد اصلاح طلب علنا ​​با بی بی سی، صدای آمریکا، رسانه های صهیونیستی، عربستان سعودی، منافقین و رژیم های سلطنتی همکاری کرده اند! و حتی مدعی شد که «گزارشی برایشان ارسال شده است.» پس از انتشار در خارج از کشور، متحد شدند و حمله کردند!» افزود.

اما جدای از این نگرش، طیفی از رادیکال‌ها و این نگرش رسانه‌ها و البته علاوه بر ضعف آشکاری که در تیترهای بالا به چشم می‌خورد، اخیراً یکی از روزنامه‌نگاران رادیکال با تجربه نیز در این خصوص یادداشت کوتاهی کرده است. کانال تلگرامی او منطقاً و البته بر خلاف اکثر تندروها، از لزوم اصلاحات به گونه‌ای می‌نویسد که در هر صورت، چه تحت تعقیب قرار گیرند و چه نباشند، این‌ها اقتصادی منجر به فساد شده است.

محمد مهاجری که در این یادداشت خطاب به «سردار عزیز جعفری» یا به عبارت دقیق‌تر نامه سرگشاده، در بند 8 آنچه از خود و اطرافیانش می‌داند بیان کرده است تا به این مکان برسد. نادان هست و نمی فهمد.

مهاجری اولین نفری بود که تاکید کرد: «رادیو فردا به خاطر دلسوزی با مردم ایران فایل صوتی را منتشر نکرده است»، «این فایل صوتی هم 2 سال پیش منتشر شده است» و «بعضی دوستانه یا غیررسمی» اما در یک جلسه غیرعلنی. ، می توان گفت: “گاهی اوقات شفاف نیست و نسبت هایی دارد که آن را روشن نمی کند.”

وی همچنین می نویسد که می داند «آنچه در فایل صوتی مشخص است این است که اطلاعات دقیقی از نخبگان سردار ذوالقدرنیا وجود دارد و قطعاً قصد نشر اکاذیب نداشته اند» و همچنین می داند که «بزرگان بوده و هستند. مردانی در سپاه که در دوران دفاع مقدس بودند و بعد جانشان را به جان هم انداختند، … افتخار ملت است»، «بعضی ها بهانه حساب باز کردند، پیدا کرده اند و شروع کرده اند. آمیختن حقیقت و دروغ «و البته» ساده ترین و پربارترین سخن سردار عزیر صاحب است.

وی بر این اساس پیشنهاد کرد «از گروهی از اصحاب رسانه که آزاد هستند و از کسی دستور نمی‌گیرند و قلم خود را نفروخته‌اند و پولی به ایران و دولت نداده‌اند دعوت کنید و به شفاف‌سازی تشویق کنید». چپ و راست را انتخاب نکنید و در بند هشتم تاکید کرد که می دانند با مردم راهی جز صداقت و شجاعت نمی توان گفت و به فرمانده سابق کل ارتش گفته شد که نباید فلانی فرمانده و شهردار را در نظر بگیرید و نوشت: عکس گرفتن با جنازه شهید حاج قاسم هم از او «مرد میدان» نمی شود. “

در پایان این یادداشت، مهاجر به نکته ای که از آن بی خبر است اشاره می کند و می نویسد: آیا می توانیم از آن استفاده کنیم؟ و آیا غفلت را عمداً به نفع ملت و نظام در پیش می گیریم؟ یا هنوز راه را برای شایعات بیشتر درباره توطئه و تهمت هموار می کنیم؟

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما