چند قبر نو و دست دوم؟

[ad_1]

در رفتن سنگ مرمر، سنگ هرات، سنگ نانو، سنگ گرانیت برزیلی، گرانیت نطنز، گرانیت توسکار، گرانیت سمن، سنگ شبق، سنگ ازنا، سرامیک و کریستال از مهم ترین سنگ هایی هستند که معمولا برای قبرها استفاده می شوند. صخره هایی که تا چند سال پیش خبری از ارزش کهکشانشان نبود. اما چند ماهی است که بحث افزایش قیمت آنها مطرح است.

به گفته فرارو، قیمت سنگ ها متفاوت است و بیشتر به استحکام، زیبایی و شفافیت آنها بستگی دارد. بنابراین هرچه مقاومت سنگ در برابر سرما و گرما بیشتر باشد، هر چه رگه ها کوچکتر و سطح آن روشن تر باشد، مقاومت آن بیشتر و هزینه آن بیشتر می شود. سنگ های مرمر معمولا چنین خواصی دارند و در رنگ های صورتی، نارنجی، سبز، کرم، قهوه ای و سفید یافت می شوند.

بررسی آگهی های منتشر شده در سایت های خرید اینترنتی نشان می دهد که قیمت سنگ های مرمر با توجه به رگه های ریز و سطح روشن آنها از 16 میلیون تومان شروع و گاه به 290 میلیون تومان می رسد. اما مرمرهای سبز محبوب تر و رسمی تر و در نتیجه گران تر از سایر مرمریت ها هستند.

سنگ های هرات، افغانستان و ازنا نیز از سنگ های گران قیمت هستند. در حال حاضر تعداد فروشندگان سنگ در هرات از مرز 12 میلیون نفر گذشته و در برخی موارد قیمت اعلامی آنها به 45 میلیون تومان نیز رسیده است. قیمت سنگ ازنا از 10 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان متغیر است.

پس از این سنگ ها، گرانیت برزیلی یکی از گران ترین سنگ ها است. فروشندگان سنگ قبر برزیلی 15 میلیون تومان قیمت دارند و با تعارفاتی ارقام بسیار عجیب و غریب 65 میلیون تومان را اعلام می کنند.

چند قبر نو و دست دوم؟

کدام مقبره ها ارزان ترند؟

سنگ های ایرانی مانند گرانیت نطنز و اصفهان، گرانیت تسارکان و گرانیت سمن گرانتر هستند. به عنوان مثال گرانیت اصفهان و سمن که محبوبیت بیشتری دارد از 6 میلیون تومان شروع می شود و به محدوده قیمتی 30 میلیون تومان می رسد.

گرانیت نازنز نیز بین 3 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد. نانوذرات از 6 میلیون تومان شروع می شود و در نهایت به 28 میلیون تومان می رسد.

اما شاید ارزان ترین مقبره سنگ قبر سرامیکی باشد. قیمت این نوع ضریح از 1 میلیون و 500 هزار تومان شروع می شود و در نهایت به 4 میلیون تومان می رسد. اما این نوع مقبره یک مشکل بزرگ دارد. در برابر سرما و گرما مقاوم نیست و این فرد احتمالاً یکی دو سال دیگر باید سنگ قبر را عوض کند.

چند سنگ قبر دست دوم؟

ماه هاست که فروش سنگ قبرهای دست دوم در دستور کار قرار گرفته است. ما با ده تبلیغ کننده Tombstone مصاحبه می کنیم تا Tombstone دست دوم را پیدا کنیم. اما تنها یکی از آنها مشکل را تایید می کند.

فروشنده مقبره که در جاده باغشهر – کهریزک در حوالی بهشت ​​زهرا تهران مغازه دارد، فروش ضریح دست دوم را تایید می کند و می گوید ضریح دست دوم وجود دارد، اما استاندارد نیست. آنچه شما می خواهید چون قدیمی هستند و عمر زیادی ندارند.

می گوید دو سنگ قبر دست دوم دارد و آن ها را 2 تا 3 میلیون تومان می فروشد. پیشنهاد می کند در صورت اصرار برای خرید قبر دست دوم، چند روزی به آن فرصت دهیم تا سنگ را جدا کرده و تمیز کنیم.

از او می پرسم این قبرهای دیگر از کجا آمده اند؟ از خارج وارد میشه یا از کشور خودمون؟ پاسخ داد که مال ایران است. از خارج خریداری می شود. یعنی کسانی که می خواهند سنگ قبر را تعویض کنند معمولا قبر قدیمی را به ما می فروشند و برای قبر جدید هزینه اضافی می پردازند.

شرایط مقبره اقساطی!

از این فروشنده سنگ قبر می پرسم که آیا شرایط فروش دارد؟ وی گفت: به معنای بانکی نیست، اما اگر جنبه مقبره بهشت ​​زهرا و تهران را می خواهید و چک دارید، آن را به صورت اقساطی می فروشیم.

از او می پرسم در چه شرایطی قسط می دهید؟ فروشنده پاسخ می دهد: برای این قبر دست دوم سه تومانی چقدر می توان پرداخت؟ من می گویم یک میلیون و پانصد هزار تومان. بعد میگه اگه چک داری پس موجودی رو یک ماه بپرداز.

بعد میگم شرایط قسط فقط یک ماهه!

می گوید نه، قیمت این سنگ زیاد نیست. اگر سنگ قیمتی حدود 4 تا 5 میلیون تومان باشد. نیمی از قیمت سنگ را نقدی و سه تای دیگر را در چک های یک یا دو ماهه می گیریم.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما