ادیسه فوتبالیست های برزیلی زیر بمباران کیف – بازی سوم

[ad_1]

کد خبر: 1812805 |
8 اسفند 1400 ساعت 14:37 |
3,956 بازدید |

0
نظرات

بازیکنان برزیلی شاختار و دیناموکیو سرانجام به مرز رومانی رسیدند و موفق به فرار شدند.

به گزارش “ورزش سه”، اوکراین چند روزی است که دوران سخت و پرتلاطمی را زیر حمله نظامی ارتش روسیه سپری می کند. به غیر از مردم اوکراین، وضعیت فوتبالیست های خارجی شاغل در لیگ اوکراین به ویژه برزیل مورد توجه رسانه های بین المللی نیز قرار گرفت.

پس از چند روز تحریک آمیز، برزیلی های دیناموکیف و شاختار دونتسک با انتشار عکسی از ورود خود به این منطقه خبر دادند. ایستگاه قطار، در دو کیلومتری هتل آنها در کیف، در حال حاضر خانه بازیکنان و خانواده هایشان است. در توضیح این عکس آمده است: «ما سالم هستیم.

در میان این فوتبالیست‌ها، وضعیت جونیور موریس خاص‌تر بود، زیرا او پاسپورت اوکراینی داشت و می‌ترسید که به جنگ فراخوانده شود.

عکسی از فوتبالیست های برزیلی که پس از بمب گذاری توانستند پایتخت اوکراین را ترک کنند برای روزنامه نگار آرتور کازادا ارسال شده است.

انتشار ویدئویی از این برزیلی ها در ابتدای حمله روسیه به اوکراین با استقبال رسانه ها مواجه شد و در آن از ما خواستند آنها را به خانه ببریم و نجاتشان دهیم. فوتبالیست ها مجبور شدند به هتلی پناه ببرند تا اجازه خروج پیدا کنند.

اوایل جنگ به صورت شیفتی می خوابیدند و نگهبانی می دادند. موقعیتی دراماتیک که هیچکس تصورش را نمی کرد.

ماجرای جونیور موریس مهاجم 34 ساله که به دلیل تابعیت برزیلی-اوکراینی می توانست به جنگ برود نیز بسیاری از مردم را برای نجات او حساس کرده است. بر اساس بیانیه ارتش اوکراین، همه مردان 18 تا 60 ساله برای خدمت سربازی فراخوانده شده اند، اما موریس تبرئه شده است.

در نهایت با کمک کارکنان سفارت برزیل، بازیکنان و خانواده هایشان با چندین وسیله نقلیه توانستند به ایستگاهی در دو کیلومتری هتل برسند و سپس با قطار به چرنیوتسی در مرز رومانی رفتند.

او را یک گروه 50 نفری از پناهجویان همراهی می کردند. پس از روزها آشفتگی و پریشانی، برزیلی ها بالاخره توانستند به امنیت برسند و از مرگ بگریزند.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما