بایدن برای جنگ چریکی علیه پوتین در اوکراین آماده می شود

[ad_1]

دیوید ایگناتیوسدر رفتن دیوید ایگناتیوس – ستون نویس واشنگتن پست و مفسر سیاسی یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت که طرح دولت آمریکا برای حمایت از شورشیان اوکراینی روز یکشنبه اجرا شد و شامل راه‌هایی برای ارسال تسلیحات و سایر حمایت‌ها به مقاومت اوکراین در برابر نیروهای متجاوز روسیه بود. سرنگونی دولت اوکراین توسط روسیه و آغاز جنگ چریکی در آن کشور.

سلاح هایی که ایالات متحده ممکن است به اوکراین ارائه دهد شامل موشک های ضد هوایی است. تحویل چنین تسلیحاتی توسط سیا، که در آن زمان به «استینگر» معروف بود، تأثیر مخربی بر نیروهای شوروی در طول جنگ یک دهه در افغانستان داشت که بین دو تا سه سال به طول انجامید.

یک گروه ویژه از مقامات آمریکایی، از جمله سیا و سایر آژانس های کلیدی، قبلاً وظیفه بررسی ساختار سازمانی شورشیان تحت رهبری شوروی در افغانستان و نیروهای روسیه در سوریه و نیروهای ضد آمریکایی آن در عراق و افغانستان را بر عهده داشتند. این نشان دهنده ارزیابی میزان آسیب احتمالی مشابهی است که نیروهای ایالات متحده در سال های اخیر متحمل شده اند به آنها تحمیل شده است.

این گروه کاری شامل یک تیم حقوقی است که در حال مطالعه چگونگی کمک به شورشیان اوکراینی بدون نقض قوانین ایالات متحده یا بین المللی است. هدف اصلی دولت بایدن این است که در صورت حمله پوتین به اوکراین، مداخله مستقیم نیروهای آمریکایی و تحمیل کمک های پرهزینه به اوکراین بدون دخالت اوکراین صورت گیرد. مقامات کاخ سفید بر این باورند که تهدید به مداخله مستقیم نظامی یک اشتباه است، زیرا بایدن مایل به پذیرش خطر جنگ از همه طرف علیه اوکراین نیست و تاکتیک‌های منطقه خاکستری بهتر است.

طرح تکمیلی بایدن، علاوه بر حمایت از شورش فزاینده پوتین، به مقامات آمریکایی هشدار داده است که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن “تحریم های اقتصادی شدید” را دنبال می کنند که می تواند اقتصاد روسیه را فلج کند. ناتو هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد نیروها را به روسیه منتقل کند، اگرچه پوتین به این هشدارها توجه نکرد. این موضوع به همان اندازه برای فشار نظامی روسیه پس از تهاجم به اوکراین مضر است و عواقب آن برخلاف آنچه پوتین امیدوار است، متوجه روسیه خواهد بود.

در این چارچوب برنامه های اضطراری، دولت بایدن به دنبال ایجاد تعادل است. روسیه بدون بهانه ای قصد دارد با خودداری از تهاجم، بحران را تشدید کند. ضربات شمشیر دقیق تر از سناریویی است که واشنگتن امیدوار است از آن اجتناب کند.

یک مقام ارشد بایدن به خبرنگاران گفت: «ما آماده‌ایم مسائلی را که قبلاً در نظر نگرفته‌ایم در نظر بگیریم و عواقب آن برای فدراسیون روسیه بسیار عمیق خواهد بود». با در نظر گرفتن این موضوع، من جزئیات را دریافت نکردم.”

زرادخانه سایبری ایالات متحده آنقدر قدرتمند است که مقامات دولت بایدن در مورد هیچ یک از این پیشنهادات اظهار نظر نکرده اند.

دولت بایدن اقدامات ظریفی را برای یافتن تعادل بین حل و فصل بحران دیپلماتیک انجام می دهد. ایالات متحده اعلام کرده است که آماده مذاکره برای حل مناقشه در چارچوب پروتکل مینسک قرن ششم و هفتم است که احتمالاً به معنای احتمال حضور جدایی طلبان روسی زبان در منطقه دونباس در شرق اوکراین است. از این نظر، این امکان وجود دارد که پوتین خواسته های زیادی از اوکراین داشته باشد و از اوکراین دست نکشیده باشد. بایدن با وجود اینکه واشنگتن عضو ناتو نیست، خواسته های تعیین سرنوشت را در نظر گرفته است.

بایدن اما پیشنهادات پوتین را تا حد امکان در حوزه نفوذ در اروپای شرقی که قصد مذاکره با روسیه را داشت، رد کرد. یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه گفت که درخواست های پوتین “در مورد روسیه غیرقابل قبول است، اما موضوعات دیگری نیز وجود دارد که ما آماده گفتگو و گفتگوی منصفانه هستیم.”

از نظر نظامی، ارتش اوکراین با ارتش روسیه یکی نیست، اما تعداد اعضای آن بیش از 3 درصد نیرویی است که اوکراین در سال ششم اشغال کریمه توسط روسیه اشغال کرد. علاوه بر این، منابع گفتند که 5000 اوکراینی در آموزش نظامی در سال 2000 شرکت کرده اند و حداقل یک میلیون سلاح اوکراینی در دست داشتند. با این حال، این تنها یکی از عناصر تشکیل دهنده یک شورش خواهد بود. ایالات متحده در بیانیه ای گفته است که اجازه استفاده از هیچ یک از سلاح ها در این حمله را نخواهد داد.

ایالات متحده اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد هیچ سلاح گرم ضد تانک تحت کنترل شدید خود وارد اوکراین شود. احتمالاً کنترل‌های مشابهی علیه سلاح‌های ضد هوایی استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که آنها به دست تروریست‌ها نمی‌افتند. اگرچه ایالات متحده ممکن است مستقیماً تسلیحات ضد هوایی را تأمین نکند، اما تحویل آن می تواند از طریق متحدان یا شرکای ایالات متحده انجام شود.

تعداد کمی از نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده، به عنوان بخشی از یک تیم نظامی آمریکایی متشکل از حدود پنج نفر، در حال حاضر با اوکراینی ها در حال رایزنی هستند. او همچنین دارای شاخه ای از تجربه نظامی در سازماندهی شورشیان در افغانستان و سوریه است.

در زمانی که نیروهای آمریکایی در سال نهم میلادی در مرز عراق مستقر بودند، مقامات آمریکایی به جنگ شدید ضد شورشی که در جریان بود توجهی نکردند. دولت بایدن معتقد است که پوتین ممکن است اشتباه مشابهی را در آستانه اوکراین مرتکب شده باشد. بایدن امیدوار است پوتین مرتکب چنین اشتباهی نشود، اما دولت آمریکا قصد دارد در صورت حمله روسیه به اوکراین، به روسیه و پوتین آسیب برساند.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما