ترس پنهان از افسر کنترل دوپینگ زن!

[ad_1]

در شرایطی که افسر زن روسی کنترل دوپینگ در ایران حضور دارد و از برترین ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی در لیست RTP نمونه برداری می کند، اما موضوع با حواشی پنهان و انتقاد برخی از ورزشکاران مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش اعلام شد که عوامل وادا که اهل روسیه هستند جمعه گذشته به سراغ وزنه برداران تیم ملی ایران رفتند تا از آنها تست دوپینگ بگیرند. حضور این وزنه برداران در مقابل درب منزل تعدادی از وزنه برداران مایه شگفتی آنها بود چرا که قبلاً از آنها خواسته می شد برای تست دوپینگ به مجموعه آزادی بیایند و اگر ورزشکاران نتوانستند به محل نمونه گیری بروند، به محل مورد نظر مراجعه می کردند. به عوامل محل سکونت او اما این بار عوامل وادا مستقیم به خانه وزنه بردار رفتند.

پس از طرح این موارد، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) اعلام کرد که افسران کنترل دوپینگ ITA عامل WADA نیستند و توسط فدراسیون‌های بین‌المللی منصوب می‌شوند و در این راستا فدراسیون‌های بین‌المللی، حساب‌های ورزشکاران و آنچه بر اساس آن است. . آدرس باید ثبت شود

اما اکنون این سوال مطرح می شود که چرا برخی بازیکنان نگران حضور افسر دوپینگ آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) و مسائل مختلف مربوط به حضور این افسر زن روسی الاصل است که از پنجشنبه گذشته در ایران حضور دارد؟ آیا ورزشکاران ایرانی در لیست RTP در این آخر هفته نمونه دوپینگ دریافت خواهند کرد؟

چرا باید چنین اتفاقی را توطئه ای علیه بازیکنان یک رشته معطر و معطر تلقی کرد و چرا باید برای خوشبین نبودن آنها به این اتفاق دلیل آورد؟

نکته قابل توجه اینکه حضور افسر دوپینگ آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) در ایران به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) با حضور نخبگان در مسابقات تکواندو آغاز شد. آیا آن است. تا پایان هفته جاری از ورزشکاران رشته های ورزشی مانند دوچرخه سواری، شنا، تکواندو، وزنه برداری و … که در لیست RTP قرار دارند نمونه گیری دوپینگ خواهند شد.

اما چه بازیکنانی در لیست RTP قرار دارند؟ یکی از اختیارات سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) که به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نیز محول شده است، آزمایش یک ورزشکار در هر سطحی، صرف نظر از مدت محرومیت یا مصدومیت است. ، و کد را دنبال کنید. همانطور که در WADA آمده و این قانون استاندارد است، ورزشکاران فدراسیون های مختلف به ویژه فدراسیون های المپیک که اسامی آنها به WADA اعلام شده است در لیست RTP قرار دارند.

توجه به این نکته ضروری است که بازیکنی که نامش در لیست RTP باشد، در صورتی که سه تخلف در این زمینه مرتکب شده باشد، عملاً محروم می شود. یعنی اگر بازیکن دو بار آدرس را پر نکرد و ستاد مبارزه با دوپینگ با ارسال ایمیل اعلام کرد و یک بار افسر کادرفنی او را برای آزمایش معرفی کرد و در نهایت بازیکن پیدا نشد. برابر با سه برابر محرومیت..

موضوع بسیار مهم دیگری که قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به آن اشاره کرد، رد موضوعات مطرح شده از سوی فدراسیون ملی از جمله نامه ارائه شده به آژانس بین المللی کنترل دوپینگ (ITA) انجام شده است. . و کاملا اشتباه فدراسیون ملی در این زمینه نقشی ندارد و زمانی که بازیکن نمی خواهد مسئولیتی را به عهده بگیرد چنین مسائلی را مطرح می کند! چون این پروسه کاملا شخصی است و حساب فدراسیون جهانی ورزشکاران و معیارهای انتخاب، ورزشکاران نخبه و سرشناس تا ورزشکاران عنوان بیشتر زیر ذره بین باشند و هر وقت فدراسیون جهانی بخواهد تست دوپینگ بگیرند.

بنابراین، این تصور که افسر کنترل دوپینگ آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) فقط از خانه ورزشکاران خاصی در رشته خاصی بازدید کرده است، صحیح نیست و همین امر در مورد سایر ورزشکاران لیست RTP نیز صادق است.

سوال دیگری که باید در نظر گرفت این است که چرا یک ورزشکار باید به تست فراری اعتراض کند؟ آیا ماندن برای مدت معینی می تواند مجوز دوپینگ محسوب شود و ورزشکار مجاز به انجام دوپینگ و عدم دریافت الگوی کنترل دوپینگ باشد؟

قطعا ورزشکار در سطحی مانند المپیک، بازی های آسیایی و … یکی از ورزشکاران نخبه یک کشور است و زیر ذره بین فدراسیون های جهانی و سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) و استفاده از مواد و مواد و حرام نیست و باید پاسخگوی رفتار و اعمال خود باشد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما