دارایی های رومن آبراموویچ از چلسی تا سولاریس

[ad_1]

در رفتن از عمارت های لندن گرفته تا کشتی های تفریحی لوکس، بخشی از دارایی های رومن آبراموویچ متعلق به چلسی روسیه است. رومن آبراموویچ اکنون در خطر از دست دادن دارایی های خود است زیرا اموال الیگارشی های روسی در بریتانیا در جریان جنگ روسیه با اوکراین مصادره شد.

به گزارش گاردین، به نقل از فرارو؛ دارایی های الیگارش های روسی در بریتانیا از جمله چلسی مسدود شده است. یکی از دارایی های میلیاردرهای مرتبط با روسیه در بریتانیا همیشه برجسته بوده است: باشگاه فوتبال چلسی. پس از اینکه نام رومن آبراموویچ به فهرست تحریم های انگلیس اضافه شد، مالکیت این باشگاه انگلیسی روز پنجشنبه به طور رسمی به حالت تعلیق درآمد.

پیش از این وکلای آبراموویچ تاکید کرده بودند که دلیلی برای قرار گرفتن آبراموویچ در فهرست تحریم ها وجود ندارد، اما انگلیس که اکنون اولین متحد ناتو است، او را تحریم کرده است.

از میان تمام افرادی که دولت بریتانیا ادعا می کند با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رابطه دارند، آبراموویچ احتمالاً نزدیک ترین آنها به بریتانیا بود. با این حال، یکی از اعضای مجلس عوام مدعی شد که برای حفظ ثروت خود شروع به فروش اموال خود در بریتانیا کرده است و به دنبال فروش چلسی به مبلغ 42 میلیارد است.

علاوه بر چلسی، آبراموویچ سهامی در شرکت های فولادی Evraz و Norilsk Nickel که با نام Nornickel نیز شناخته می شود، دارد که هر دو در بورس لندن فهرست شده اند. معلق

بر اساس گزارش فوربس، ارزش کل آبراموویچ 49.4 میلیارد برآورد شده است. این روزنامه می گوید: «او یکی از معدود الیگارشی های دهه 1990 بود که شهرت خود را در دوران پوتین حفظ کرد.

ملک آبراموویچ در بریتانیا ظاهراً شامل یک عمارت 15 خوابه در باغ های کاخ کنزینگتون در مرکز لندن است که در سال 2009 به قیمت 90 میلیون خریداری شد. همچنین دارای یک پنت هاوس در نزدیکی رودخانه تیمز است که در سال 2018 به مبلغ 22 میلیون دلار خریداری شد.

با این حال، آبراموویچ دارایی هایی نیز دارد که از دسترس مقامات بریتانیا خارج است. این دارایی ها شامل یک ویلای بزرگ Chateau de la Croe در سواحل مدیترانه فرانسه است که زمانی متعلق به خانواده سلطنتی بریتانیا بود و ارزش آن 100 میلیون بود.

دارایی های رومن آبراموویچ  از چلسی تا سولاریس

آبراموویچ صاحب یکی از بزرگترین کشتی های تفریحی جهان به نام سولاریس 140 متری است که طبق گزارش ها می تواند حداکثر 36 مهمان را در خود جای دهد. این کشتی لوکس 600 میلیون ارزش دارد.

به گزارش وب سایت Marine Traffic Ship Tracking، این کشتی تفریحی روز سه شنبه بارسلون را ترک کرد و صبح پنج شنبه عازم سواحل جنوبی سیسیل بود. سخنگوی آبراموویچ پیشتر به رویترز گفته بود: ما هرگز در مورد حرکت یک کشتی تفریحی یا هر وسیله نقلیه یا کشتی دیگری اظهار نظر نمی کنیم.

گفته می شود که آبراموویچ صاحب یک ماه گرفتگی قدیمی اما بزرگ ۱۶۲ متری است.

آبراموویچ یک جت شخصی برای سفر با سرعت بالا نیز دارد. فوربس سال گذشته گزارش داد که آبراموویچ 350350 میلیون برای یک بوئینگ 787 دریم لاینر جدید هزینه کرده است. بوئینگ 787 معمولاً توسط خطوط هوایی به عنوان یک هواپیمای مسافربری دو راهرو برای حمل حداکثر 300 نفر استفاده می شود. با این حال، این نشریه بیان می کند که نسخه بوئینگ آبراموویچ می تواند حداکثر 30 مسافر و 20 خدمه را حمل کند.

به گزارش وب سایت ردیابی فلایت رادار24، هواپیمای متعلق به آبراموویچ در 4 مارس از مسکو به مقصد دبی پرواز کرد و سپس بازگشت.

تحریم‌های جدید علیه آبراموویچ به این معنی است که او نمی‌تواند سهام شرکت فولاد Oraz مستقر در لندن را که دارایی‌های بزرگی در روسیه دارد، بفروشد.

در پی اعلام تحریم ها، قیمت سهام این شرکت بامداد پنجشنبه 13 درصد کاهش یافت و برای توضیح تحریم ها دستور توقف معاملات صادر شد. ارزش سهام آبراموویچ در پایان سال 2021، 1.1.4 میلیارد بود، اما تا عصر چهارشنبه به 3320 میلیون کاهش یافت.

بورس لندن روز پنجشنبه هفته گذشته معاملات نورلیسیک نیکل را به همراه 26 شرکت دیگر که روابط قوی با روسیه دارند، به حالت تعلیق درآورد. روز بعد، هشت شرکت دیگر به دلیل روابط مشابه تعلیق شدند.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما