توصیه هایی در مورد واکسن کرونا در دوران بارداری

[ad_1]

محققان و کارشناسان به مادران توصیه کرده اند پس از انجام مطالعات لازم واکسن کرونا را در دوران بارداری دریافت کنند.

به گزارش پرشیا، محققان آمریکایی روز سه شنبه گزارش دادند که واکسیناسیون زنان باردار در برابر ویروس کرونا می تواند به جلوگیری از بستری شدن نوزادان در بیمارستان کمک کند، به خصوص اگر مادران باردار باردار هستند. دیرتر واکسینه شوید.

این نتایج مزایای واکسیناسیون در دوران بارداری را نشان می دهد، از جمله وضعیت نوزادانی که برای دریافت واکسن خیلی جوان هستند.

محققان چندین بیمارستان کودکان و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) کودکان زیر شش ماه را بین جولای 2021 تا ژانویه 2022 مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه داده های 379 نوزاد بستری در بیمارستان، 176 نوزاد طمع 19 نوزاد و 203 نوزاد بستری شده در بیمارستان به دلیل مشکلات دیگر را تجزیه و تحلیل کرد. این مطالعه نشان داد که واکسن کووید 19 به طور کلی 61 درصد در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان در کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری واکسینه شده بودند، مؤثرتر بود.

آمار همچنین نشان می دهد که هنگامی که مادران 21 هفته تا 14 روز قبل از زایمان واکسینه شدند، محافظت 80 درصد افزایش یافت. اثربخشی واکسیناسیون برای کودکانی که مادران آنها قبل از بارداری واکسینه شده اند به 32 درصد کاهش یافته است.

دانا مانی دلمن از CDC به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که مادر و نوزاد را از طریق واکسیناسیون ایمن نگه داریم.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، زنان باردار در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری شدید کووید 19 هستند و عفونت کووید در دوران بارداری می‌تواند خطر زایمان زودرس، مرده‌زایی و سایر عوارض احتمالی بارداری را افزایش دهد.

CDC توصیه می کند که زنان باردار، شیرده، تلاش برای باردار شدن، یا ممکن است در آینده باردار شوند، واکسینه شده و با واکسن کووید واکسینه شوند.

مطالعات قبلی نشان داده است که واکسیناسیون کووید در دوران بارداری با زایمان زودرس یا تولد نوزادان کم وزن مرتبط نیست.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما