fastescobanner

استارتاپ آمریکایی می خواهد گوشت تازه از هوا بسازد – Zomit

[ad_1]

لیزا دایسون و جان ریداولی فیزیکدان و دومی دانشمند مواد، در آزمایشگاه برکلی وزارت انرژی ایالات متحده با هم کار می کردند و هدف مشترکی داشتند: آنها می خواستند به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کمک کنند و راهی برای انجام آن می دانستند. راه حلی که از یک سو به بشقاب غذای روزانه اکثر مردم روی زمین گره خورده است. وزارت کشاورزی مسئول یک چهارم کل انتشار گازهای گلخانه ای سالانه در جو زمین است.

کشاورزی نسبت به کل صنعت حمل و نقل سیاره ما آلاینده های بیشتری را در جو منتشر می کند و در بخش های مختلف صنعت کشاورزی، صنعت گوشت بیشترین سهم را در انتشار گازهای گلخانه ای دارد. با این حال، داشتن یکی از آنها هنوز از توان یک فرد معمولی خارج است. مصرف جهانی گوشت حدود 350 میلیون تن در سال است و این رقم روز به روز در حال افزایش است. طبق یک تخمین، جمعیت جهان تا سال 2050 به 10 میلیارد نفر خواهد رسید. این افزایش به این معنی است که در آینده باید پروتئین بیشتری را برای جمعیتی که در جمعیت فعلی زمین قرار می‌گیرند فراهم کنیم.

اما در ابتدای سفر، این دو دانشمند کاملا مطمئن نبودند که چگونه این کار را انجام دهند. یک روز، در طول تحقیقات خود، یک مطالعه ناسا را ​​پیدا کردند که در دهه 1960 انجام شده بود و بعدها آن را فراموش کردند. یک سند در سال 1967 نمونه های غذای فضانوردان را در سفرهای فضایی طولانی بررسی کرد. یکی از ویژگی های مهم سفرهای فضایی این است که منابع در طول سفر کمیاب و محدود هستند. یکی از ایده‌های یک مطالعه ناسا در طول سال‌ها این بود که میکروب‌ها را با دی اکسید کربنی که فضانوردان برای تولید غذا منتشر می‌کنند، مخلوط کرد.

گوشت قرمز

از آنجایی که برنامه سفر فضایی ناسا در آن زمان هرگز به مریخ نرسیده بود، این ایده هرگز به طور کامل اجرا نشد. دایسون و رید تصمیم گرفتند مفهوم اصلی این مطالعه را درک کنند و از آن برای اجرای نقشه خود برای هدف دیگری بر روی زمین استفاده کنند. دایسون می گوید:

از جایی که آنها متوقف کردند ادامه دادیم.

در سال 2008، مفهوم چند دهه قدمت دایسون و ری را بر آن داشت تا منع آمد و شد را تنظیم کنند. کاری پروژه ای است که از دی اکسید کربن بازیافتی برای تولید محصولاتی مانند جایگزین های مبتنی بر میکروبی برای روغن نخل و روغن لیمو استفاده می کند.

در سال 2019، او همچنین یک استارتاپ به نام Air Protein را در کالیفرنیا تأسیس کرد که یک پروژه فرعی است. هدف این استارتاپ تهیه گوشت از هوای رقیق بود. این شرکت دی اکسید کربن (گاز گلخانه ای مخربی که سیاره ما را گرم می کند) جذب می کند و آن را به یک استیک آبدار یا صاف ماهی سالمون تبدیل می کند! این فرآیند شبیه به تهیه ماست از شیر است.

مقاله مرتبط:

پروتئین هوا، میکروب های هیدروژنوتروفیک در مخازن تخمیر رشد می کند و آنها را با مخلوطی از دی اکسید کربن، اکسیژن، مواد معدنی، آب و نیتروژن تغذیه می کند. نتیجه نهایی یک خمیر غنی از پروتئین است که دارای همان خواص اسید آمینه پروتئین گوشت است. یک سوال که ممکن است به ذهن شما خطور کرده باشد این است که چگونه می توان طعم گوشت هدفمند را تغییر داد؟ به عنوان مثال، آیا می توان دی اکسید کربن را به سینه مرغ تبدیل کرد؟ دایسون دره فوق را توصیف می کند:

با استفاده از ترکیبی از تکنیک‌های فشار، دما و پخت، ما فقط تکنیک‌های پخت و پز را به‌جای بافت، وارد فرآیند می‌کنیم. [گوشتی] ظاهری متفاوت به شما بدهد.

این فناوری دو جنبه تاب آوری در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. جنبه اول این است که این فرآیند به طور طبیعی کربن صفر است. زیرا همانطور که توضیح داده شد بر اساس استفاده از دی اکسید کربن برای ساخت پروتئین است و پروتئین هوا قصد دارد از طریق گیاهانی که این گاز را مستقیم و کارآمد می کنند به دریافت دی اکسید کربن ادامه دهد راههای جذب از جو زمین.

طرف دیگر ماجرا این است که فرآیند جدید به زمین بسیار کمی برای تولید گوشت گاو نیاز دارد. در واقع، 1.5 میلیون برابر زمین مورد نیاز برای تولید همین مقدار گوشت گاو. این فناوری جدید همچنین میزان آب مصرفی در تهیه گوشت را 15000 برابر کاهش می دهد.

مقاله مرتبط:

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا این فناوری می تواند از نظر هزینه مقرون به صرفه با روش های سنتی رقابت کند؟ در واقع مهمترین بخش مشکل رقابت پذیری این فرآیند با صنعت گوشت سنتی و حتی امکان رقابت با جایگزین های گوشتی دیگر مانند سویا و مایکوپروتئین است. دایسون خاطرنشان می کند که فناوری شرکت او به هیچ پایه و اساس نیاز ندارد، از حداقل منابع استفاده می کند و به انرژی های تجدیدپذیر متکی است که همیشه ارزان تر است:

تکنولوژی کنونی به ما اجازه می دهد که از ابتدا کار کنیم، نه فقط هزینه. اما ساختار هزینه پیش روی ما به کاهش ادامه خواهد داد.

این استارتاپ مورد توجه سرمایه گذاران نیز قرار گرفته است. در اوایل سال 2021، آنها بیش از 30 میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند ADM Ventures، Barclays و GV جمع آوری کردند. دایسون می گوید:

ما در تلاش هستیم تا نحوه تولید گوشت را دوباره تعریف کنیم. من شخصاً هیجان زده هستم که بخشی از چنین جنبشی هستم.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما