اسفند دیوانه است!

[ad_1]

Crazy March یک عبارت جنجالی بود که اخیرا توسط یک هواشناس به کار برده شد و جنجال زیادی به پا کرد. حالا شاید این عبارت در مورد مهارت های آنها صدق نکند، اما مطمئناً می توان از آن در یک کورس قهرمانی سخت بین پرسپولیس و استیگال استفاده کرد. هفته بیستم لیگ برتر فوتبال برگزار شد. استقلال پس از 6 پیروزی متوالی در این هفته با تساوی بدون گل مقابل نساجی متوقف شد و البته پرسپولیس با برتری 3 مسی از رفسنجان فاصله خود را از بالای جدول به سه رساند. تنها سه بازی تا پایان فصل باقی مانده است. سه مسابقه که آخرین آن دربی تهران است. شاید این سه هفته در مورد سرنوشت کل فصل تصمیمات زیادی بگیرد.

زمان بد برای آزادی

از همان ابتدا مشخص بود که استیگال مقابل یک تیم سرسخت نساجی کار آسانی نخواهد بود. جایگاه نساجی در جدول رده بندی شاید تک رقمی نباشد اما واقعا تیم خوبی است و رقبا را بسیار آزار می دهد. نساجی هم مقابل پرسپولیس تیم توانمندی بود و متاسفانه نتوانست امتیاز بگیرد. در نتیجه هیچ کس تعجب نکرد که او از این آزادی استفاده کرد. بازی به گونه ای پیش رفت که نتیجه حاصل از مجموع صفر، واقعیت های فنی آن را نشان نمی داد. هر دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند. استقلالی ها در چند صحنه غرق درخشش علی رضا حقی و بی تدبیری مهاجمان خودش شد. دروازه بان نساجی عملکرد فوق العاده ای داشت به خصوص زمانی که ضربه سر رودی گستد به عقب برگشت. به هر حال با اتفاقات مشهد اشغالی نتوانست هفتمین برد متوالی خود را کسب کند و با 48 امتیاز بیشتر نگران نزدیک شدن پرسپولیس به خود است. پس از این دیدار انتقادات از رودی زستد بیش از پیش بلند شد. بازیکنی که علیرغم اینکه بازیکن موثری در خط حمله این تیم است، در کل فصل تنها دو گل به ثمر رسانده و خیلی ها فکر می کنند که ارسلان مطهری به جای او حق حضور در تیم مرکزی را دارد. با این حال، تا پایان دهه 1400، ایستگال سه بازی دیگر داشت که هر کدام حساسیت خاص خود را داشتند. آبی ها ابتدا باید در خانه به مصاف گل گهر سرجان بروند که هر دو تیم سرسختی هستند و با توجه به اختلاف شخصی امیر زلهنوی با فرهاد مجید، تشویق مضاعفی خواهند داشت. او سپس بار دیگر در ورزشگاه استقلال آزادی با نفتا علیرضا منصوریان دیدار خواهد کرد و در نهایت باید برای دیدار با پرسپولیس در آخرین پنجشنبه سال آماده شود.

صعود طولانی پرسپولیس

پرسپولیس که نتیجه بازی استقلال را می دانست و می دانست در این دیدار پیروز شده و خود را به رقیب سنتی خود نزدیک کرده است، مقابل مس رفسنجان به میدان رفت. در نتیجه بازی را با اشتیاق بسیار بالایی آغاز کرد و در نهایت 3 بریک برتری قابل توجهی به دست آورد. این بازی یکی از نمایش های دفاعی پرسپولیس در لیگ بیست و یکم بود. عیسی آل کثیر که به طور کامل در خانه نگه داشته شده است، پیش از بازی در یک اتفاق عجیب مصدوم شد تا مهدی عبدی تنها گزینه پرسپولیس در خط حمله باشد. بازیکنی که تماشاگر را خیلی حریص می کند اما معمولا کارش را انجام می دهد. در این دیدار عبدی دو گل و گل دوم سرخپوشان را کمال کامباینیا به ثمر رساند. البته مشکلات دفاعی پرسپولیس همچنان پابرجاست. احمد گوهری که در این دیدار بر حمید لاک ترجیح داده شده بود عملکرد متزلزلی داشت و در مرحله اول نتوانست امتیاز قبولی بگیرد. پرسپولیس همچنان به راحتی گلزنی می کند و این صدای یحیی گل محمدی را در می آورد. با تمام این تفاسیر پرسپولیس در پایان هفته بیستم موفق شد مجموع امتیازات خود را به 45 برساند و سایه سنگین خود را بر سر لیدر بیندازد. سرخپوشان در سه بازی آخر سال ابتدا باید دو بازی رفت و برگشت مقابل نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان برگزار کنند و در نهایت در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلالی ها بروند. علیرضا منصوریان رقیب مشترک قرمزها قبل از دربی است. همچنین برای جلوگیری از فروریختن نفت مسجد سلیمان باید امتیاز کسب کرد. هفت بازی آخر این فصل سال آینده خواهد بود. در حال حاضر، سوال این است؛ کدام تیم در رتبه 1400 قرار می گیرد؟

منبع: دنیای اقتصاد

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما