حداقل دستمزد چقدر باید باشد؟

[ad_1]

در رفتن مقامات ایالتی و مجلس نمایندگان با توجیه افزایش 2 تا 3 درصدی تعداد کارگران و کارمندان در سال آینده، درصدد افزایش تورم و رشد با هزینه بسیار بیشتر در سال و تنها با 5 درصد هستند. نرخ در سال آینده افزایش می یابد.

به گزارش فرارو، مسعود میرکاظمی رئیس برنامه و بودجه این سازمان درباره سیاست رئیس دولت درباره افزایش میزان حقوق و دستمزد می گوید: این رویکرد بهتر از افزایش 5 درصدی حقوق و افزایش 2 درصدی تورم کشور است. بدون منبع دولتی حقوق 5 درصد افزایش می یابد در واقع ما مردم جامعه خود را محروم می کنیم و باید هزینه آن را بپردازیم. یک میلیون به حقوق افراد اضافه شده اما ۳۱ میلیون دیگر از جیب خارج شده است.

علی اقتصاددان ترکمن و کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش درصد نیروی انتظامی و کارمندان امکان پذیر نیست. در رفتن وی با بیان اینکه در سه سال اخیر با تورم بسیار شدیدی مواجه بوده ایم که منجر به کاهش شدید قدرت خرید اکثریت جامعه شده است، گفت: حرکت کرده است.

وی افزود: بنابراین اگر دولت بخواهد تقاضای نیروی کار را تنها 3 درصد افزایش دهد، این موضوع با مقاومت های زیادی مواجه شده و تبعات اجتماعی جدی خواهد داشت، بنابراین دولت مجبور به این کار خواهد شد. به 5 درصد

ترکمن مذهبی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد با این استدلال که تورم و تورم افزایش می یابد، همین کار را انجام دهد، سیاست خود را بدون هیچ حرفی انجام می دهد، تورم آغاز افزایش تعداد حقوق بگیران است. دولت باید برای کنترل تورم گام های بیشتری بردارد نه اینکه قیمت دستمزدها را تا حد لازم افزایش دهد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: بازی با افزایش تورم شروع شد نه افزایش دستمزد، اما اگر دولت چنین کاری نکند دست مردم با فقر زیاد نرم می شود که اقتصادی جدی خواهد داشت. پیامدهای اجتماعی و سیاسی

حداقل دست خط  دولت فقط 5 درصد دستمزد کارگران را افزایش می دهدحداقل دستمزد چقدر باید باشد؟
حمید حاجی اسماعیلی از اعضای سابق شورای عالی است گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه دولت قانوناً نمی تواند حداقل دستمزد کارگران بدون حقوق را تعیین کند، گفت: طبق ماده 5 قانون، دولت، کارگران و کارفرمایان باید حداقل دستمزد را به صورت یک طرفه تعیین کنند، اما دولت این کار را نمی کند. نقش نظارتی، همیشه حداکثر یک نقشه را به همراه دارد و کار را به نمایندگانی که قطعنامه تعیین حداقل را امضا می کنند، محول می کند.

وی افزود: این اقدام خلاف قوانین کشور هر سال تکرار می شود و در عوض دولت نقش خود را در این زمینه کاهش می دهد و با توجه به اینکه دولت با توجه به ابعاد باشکوه خود بزرگترین کارفرما و یکی از دلایل آن است. چرا نمی توان حداقل دستمزدها و دستمزدها را به حدی افزایش داد که تورم نمی خواهد تشدید شود.

حاجی اسماعیلی تاکید کرد: حداقل دستمزد باید بر اساس دو مولفه تورم و معیشت تعیین شود، اما متاسفانه همان نرخ اعلامی که اعلام می شود با هیچ یک از عناوین غیر از آمار مرکز و همچنین سالانه مطابقت ندارد. نرخ تورمی که از سوی شورای عالی تحقیق و تفحص اعلام می‌شود واقعی نیست و قیمت آن طبق قانون اساسی اعلام شده است. در این شرایط کارگران به دلیل نداشتن شرایط کاری قوی و تشکل های صنفی نمی توانند در شرایط برابر با دولت اقدام کنند.

این کار فعال تاکید می کند که خط فقر و قیمت زمین باید مورد توجه شورای عالی اقدام قرار گیرد، ما نگاه جدیدی به وضعیت داریم و نگرش وضعیت گذشته ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای تغییر نگرش باید سه مرحله طی شود، خاطرنشان کرد: کارگران حقوق دریافت می کنند و حداقل دستمزد سالانه را می توانند تعیین کنند، در دور سوم نیز باید از ابزار، امکانات و آمار رسمی استفاده کنند. که در کشور وجود دارد، خط فقر و حداقل دستمزد مشخص می‌شود. نان‌آور باید زندگی معتدل و حداقل نوعی معیشت داشته باشد.

حاجی اسماعیلی با اشاره به اینکه دولت به طور میانگین 5 درصد تعداد کارگران خوداشتغالی را افزایش می دهد، اظهار داشت: برنامه مرشد برای تعیین حداقل دستمزد کارگران نیز همین موضوع را دارد و دولت تمایلی به افزایش حقوق و حقوق ندارد. دستمزد بیش از 5 درصد اما در این زمینه دولت برخلاف قانون عمل می کند و در عین حال افزایش نرخ تورم حداقل دستمزد کارگران را افزایش نمی دهد.

این کارشناس با اشاره به اینکه استدلال دولت در رابطه با عدم افزایش نرخ رشد دستمزد به این دلیل کافی است که رشد ناشی از تورم هیچ عنوانی از سوی اعراب در این زمینه ندارد، تصریح کرد: سیاست های اقتصادی فعلی در این زمینه وجود دارد. که چند سالی است دولت روی آن کار می کند، اما منبع اصلی تورم بوده و نقدینگی فعلی با محوریت دلالی و تجارت در بازارها از مرز 1200 میلیارد تومان فراتر رفته است و شاهد انواع مختلفی هستیم. افزایش روزانه در حجم این جریان نقدی.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه، خود دولت عامل اصلی تورم است، در این رابطه بین قانون نجومی که مدیران دولتی به دنبال آن هستند و همچنین سایر منابع رشد، دلیلی وجود ندارد که دولت نتواند قیمت کالا را افزایش دهد. حقوق و دستمزد تنها 5 درصد، با توجه به اینکه امروز معیشت کارگران در معرض تهدید جدی قرار دارد و در صورت تصمیم دولت برای افزایش 8 درصدی حداقل دستمزد، در سال آینده تعداد کارگران در حال تردد کاهش می یابد و قدرت خرید آنها به دست می آید. پایین ترین سطح آن

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما