طرز تهیه آن ملایم، شیرین و جذاب است

[ad_1]

در رفتن حلیم بادمجان یکی از غذاهای سنتی و دوست داشتنی ایرانی است که سابقه پخت طولانی در ایران دارد و از مواد مغذی مانند گوشت، آجیل و غلات برای پخت و پز استفاده می کند. علت نامگذاری حلیم بادمجان این است که ظاهراً این غذا بعد از پختن شباهت بیشتری به گندم حلیم دارد. حلیم بادمجان در بسیاری از شهرهای ایران مانند اصفهان، کرمان، کاشان و … با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود.

گزارش شده توسط فرارو حلیم بادماجان هر چند وعده غذایی کامل محسوب می شود بیشتر مهمانان مانند کاساوا و بادام نیز قبل از غذا سرو می شوند. در همین راستا طرز تهیه حلیم بادمجان مجلسی و خوشمزه به همراه نکات مهم و آثار مرتبط به شما پرسنل گرامی تقدیم می گردد.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان

بادام: 1 عدد
گوشت بدون چربی: * داغ
لنز: ۲۰۰ گرم
کشک: 1 لیوان
لکه پیاز: نصف فنجان
تور: ۳ حبه
پیاز: 3 عدد
چوب دارچین: 5 عدد
نمک، فلفل، زردآلو: لازم است
لکه نعنا: به مقدار لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

کشک

نکات مربوط به کشک

کوشک کالری بالایی دارد. اگر اضافه وزن دارید، مراقب خرج کردن آن باشید. سایر کاترپیلارها درصدی نمک دارند. بنابراین، پس از افزودن نمک به رژیم غذایی، حتماً به رژیم غذایی خود نمک اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که کوشک خیلی به سرعت فاسد می شود و مسمومیت از این هم شدیدتر است. حتما از کیسه های بسته بندی شده و پاستوریزه استفاده کنید. البته شیرینی های محلی خیلی شیرین ترند.

اگر می خواهید از کشک محلی استفاده کنید، حتما از محل آن اطمینان حاصل کنید. کوشک با این بسیار مقوی است اما نفخ و هضم است. اگر بخشی از فرد مشکل آفرین است، مراقب خرج کردن آن باشید. استفاده از نعناع خشک به همراه کشک به هضم غذا کمک می کند.

نکات مربوط به بادام

بادام ها

همانطور که می دانید بادام سبزی مورد علاقه ما در ایران است، بنابراین ما از آن در رژیم غذایی خود استفاده زیادی می کنیم. شاید جالب باشد بدانید که بادام سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و ضد بیماری های قلبی است. هنگام خرید بادام سعی کنید ابتدا از بادام چینی استفاده کنید. زیرا بادام دوم و سوم چین معمولاً روی دانه و تلخ است. حواستان باشد که بادام آسیبی نمی بیند. هنگام خرید بادام به این نکته توجه داشته باشید که هر کدام از بادام ها تندتر است، نشانه شیرین بودن آن است. اگر در خرید بادام همه این نکات را در نظر بگیرید، باز هم احتمال تلخ بودن بادام وجود دارد. اگر بادام تلخ بود به بادام تلخ روی می آوردید.

برای گرفتن پوست بادام تلخ اما به هیچ وجه دست از تلاش برندارید. آنها را متمایز کنید سپس ظرف یک ربع تا نیم ساعت ظرف آب نمک که بسیار کوتاهتر از حد معمول است در نظر گرفته شود. نمک را بعد از آبیاری بردارید. برای خلاص شدن از شر نمک و آب اضافی دست خود را فشار دهید. چیزی به نام بادام طعم دار وجود ندارد، بلکه روغن بادام تلخی است و قرمز شدن روغن آن جذابیت کمتری نسبت به روغن بادام دارد.
راه دیگری که می توانید با استفاده از آن از شر بادام خلاص شوید این است که بادام را به روغن و تلخی آن بیفزایید این کار برای بادام بعد از قرمز شدن است. سپس آب را خارج کرده و بکشید. دوباره آب را عوض کنید و آن را بجوشانید و انجام دهید.

نکات مربوط به لکه پیاز

لکه پیاز

لکه پیاز برای غذا بسیار مفید است. اما نکته مهم این است که لکه های پیاز باید کاملا خشک شوند. برای ایجاد لکه پیاز، پیاز خشک را خرد کرده و در یک قلم موی ظریف خرد کنید. سپس روغن فراوانی را که قبلاً لکه دار شده است قرمز کنید. به خاطر داشته باشید که پیاز را باید در روغن خیس کنید. بنابراین نباید حجم پیاز را در یک مرحله افزایش داد. پیازها پس از قرمز شدن، سیاه می شوند تا روغن اضافی آن کاملا جذب شود. سپس یک سینه قرار دهید. باز هم وقتی این سرخ کردن را انجام می دهید، پیازهای جدیدی که قرمز شده اند، لکه های جلوی پیاز از بین می روند. زیرا می توان آن را از قبل چاق کرد. علاوه بر این، لکه های پیاز می تواند باعث عفونت قارچی شود.

طرز تهیه مرحله به مرحله حلیم بادماجان

حلیم بادمجان

1. ابتدا لنز را روشن کنید و سپس یک لیوان نمک و یک لیوان آب بنوشید.

2. گوشت را بخورید و چرخ کنید و در ظرفی بریزید. سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید. سپس گوشت را به قابلمه اضافه کنید. مقدار کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه روی گوشت بپاشید و چند عدد چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید. حالا یک و نیم پیمانه آب جوش داخل قابلمه بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم بجوشد تا گوشت نرم و لطیف شود.

ـ ز ـ ـ ـ سپس عدس و گوشت پخته شده را به همراه آب کمتری به آن اضافه کنید. حالا همه این مواد را می توان با گوشت کوب سرخ کرد یا با چرخ گوشت چرخ کرد تا مواد کاملا مخلوط شوند.

ـ نمک، فلفل، هسته زردآلو و ادویه پیاز را در این مرحله به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس سیلندر گاز را روی سر آن بچرخانید و حرارت را کم کنید. حدود نیم ساعت تا 5 دقیقه طول می کشد تا بادام های ملایم بجوشد و روغنی شوند. در این فاصله چندین بار با حلیم بادماجان نیز ملاقات خواهید کرد. وقتی بادام های ملایم خوب آبکش شدند، داخل قابلمه قرمز رنگی قرار دهید و با لکه نعنا و لکه پیاز تزئین کنید. نوش جان.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما