کشف رمز و راز شهاب سنگ ویرانگار در صخره های 4 هزار ساله!

[ad_1]

در رفتن سلول های ماقبل تاریخ گوبکلی تپه در جنوب ترکیه که در سال سوم کشف شد، بنا به گفته محققین، داستانی در مورد انهدام لاشه بر روی زمین وجود دارد که باید به آن توجه کرد 5 سال پیش. دانشمندان در آن زمان این آثار را به دوره ایسلندی دریاس جوان، که در همان دوره زمانی رخ داد، مرتبط کردند، اما هیچ مدرک فیزیکی در آن زمان یافت نشد.

طبق گزارشات فرارو، دانشمندان در یک کشف اخیر شواهدی را کشف کرده اند که نشان می دهد در نقطه ای از حدود سه سال پیش، یک دهم سطح زمین به طور ناگهانی توسط آتش پنهان شده است. این طوفان با طوفان آتشینی که دایناسورها را درنوردید رقابت کرد و احتمالاً با یک طوفان با برد حدود 3 کیلومتر (2 مایل) فرار نکرد. در واقع پس از برخورد این اجرام آسمانی به زمین، ابرهای غباری از سرتاسر زمین فرار نکردند و هزار سال بعد زمین را سردتر کردند.

آدریان مالوت، از دانشگاه کانزاس، که هشت مطالعه در مورد جزئیات این رویداد فاجعه بار امسال انجام داد، گفت: علائم شیمیایی مانند دی اکسید کربن، نیترات ها، آمونیاک و غیره همگی نشان می دهد که 3 درصد از سطح زمین یا حدود 2 میلیون کیلومتر مربع (1.2 میلیون مایل مربع) توسط آتش سوزی های بزرگ پوشیده شده است.

کشف رمز و راز شهاب سنگ ویرانگار در صخره های 4 هزار ساله!

برای بررسی آتش سوزی ها و تکان های این رویداد بزرگ، تعداد زیادی نشانگر ژئوشیمیایی و ایزوتوپی از بیش از 2 سایت در سراسر جهان با مشارکت 5 خردمند اندازه گیری شد. یکی از تحلیل‌هایی که روی سطح گرده‌ها انجام شد این بود که جنگل‌های کاج به‌طور ناگهانی در آتش سوختند که بعداً جای خود را به درختان سرو دادند که کارشناس باید زمین‌ها را به گناه می‌پوشاند. غلظت پلاتین اغلب در سیارات و مدارها و سطوح غبارآلود و همچنین در نمونه‌های تحلیل شده توسط محققان یافت می‌شود.

این تیم خاطرنشان کرد که در طول این رویداد، پوشش گیاهی بیشتری از بین رفت، منابع غذایی کمیاب شد و یخچال های طبیعی که قبلا عقب نشینی کرده بودند، دوباره شروع به ظهور کردند. فرهنگ بشری نیز با شرایط سختی مواجه شد و در نتیجه جمعیت ضعیف شد. مالوت می گوید: «محاسبات نشان می دهد که این اثر لایه اوزون را از بین می برد و خطر ابتلا به سرطان پوست و سایر اثرات منفی بر سلامت انسان را افزایش می دهد.

تیم تحقیقاتی این فرضیه را مطرح کردند که چنین رویکردی به مناطق زیر آتش و طوفان آتش پس از آن، مسبب دوره یخبندان موسوم به دوره «دریاس یانگ» است. این تغییر در دمای سیاره ها نسبتاً کوتاه است، در ابتدا به دلیل تغییرات در جریان های اقیانوسی. دانشمندان سال‌ها در مورد اینکه آیا رویکرد مقابله‌ای منجر به رنسانس شده است یا خیر بحث می‌کنند. در واقع، بسیاری از محققان با این فرضیه موافق نیستند، اما کشف تپه گوباکلی ماقبل تاریخ در ترکیه چشم انداز را تغییر داده است.

کشف رمز و راز شهاب سنگ ویرانگار در صخره های 4 هزار ساله!

با بررسی این مقاطع با شباهت با سیستم کامپیوتری منظومه شمسی، محققان در آن زمان پیشنهاد کردند که می توان از این حکاکی ها برای توصیف رویکرد تکاملی استفاده کرد که حدود 3 سال پیش آغاز شد، تقریباً مشابه امروز. در این عصر کوه های یخ کوچک که حدود 5 سال به طول انجامید، دوره های حیاتی برای بشریت در نظر گرفته می شد، زیرا در آن زمان تمدن های کشاورزی و اولیه در حال ظهور بودند که به طور بالقوه در پاسخ به هوای سرد جدید بودند. این دوره همچنین مربوط به انقراض ماموت است.

با این حال، اگرچه داریوش یانگ یک مطالعه کامل تلقی شده است، اما دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث این دوره شده است. مقابله با زوال عقل یکی از فرضیه های اصلی است، اما دانشمندان در آن زمان نتوانسته اند ماهیت فیزیکی زوال عقل را ثابت کنند. گروهی از دانشگاه ادینبورگ در بریتانیا می گویند که حفره ای را در قدیمی ترین معبد شناخته شده جهان، تپه گوبکلی، در جنوب ترکیه حفر کرده اند.

در سلول‌های یکی از این ستون‌های باستانی که به «بوته ستونی» معروف است، حیوانات مختلف در نقاط مشخصی در اطراف سنگ علامت‌گذاری شده‌اند. این نمایش ها برای مدت طولانی دانشمندان را مجذوب خود کرده است، اما دانشمندان سرانجام دریافتند که در واقع از نظر نجومی سازگار هستند و نشان دهنده گروهی از سیارات است که با زمین برخورد می کنند. مردی را بدون سر بر سنگ تصور کنید که نمادی از تراژدی انسانی و تلفات گسترده در پ.ن است. دانشمندان برای درک اینکه آیا این رویکرد واقعا تصادفی است یا خیر، از تئوری های کامپیوتری برای تطبیق مدار ستارگان روی پوسته های سنگی در یک تاریخ خاص استفاده کرده و شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد این رویداد در حدود 3 قبل از میلاد اتفاق افتاده است. محققان اشاره کرده اند که این تاریخ ممکن است تا 5 سال یا بیشتر باشد.

کشف رمز و راز شهاب سنگ ویرانگار در صخره های 4 هزار ساله!

این آثار تاریخی جذاب باعث شده است تا دانشمندان زیادی به کاوش در آثار فیزیکی بیشتری بپردازند و اکنون گروهی از باستان شناسان بیش از 2 درصد از مساحت زمین را به آتش کشیده و موفق به تصرف آن شده اند.در ادامه با این خبرنامه دریاس جوان. به عبارت دیگر، تقریباً 3 سال پیش، یکی از لیوان‌ها به زمین برخورد کرد و طوفان‌های آتش‌سوزی عظیمی ایجاد کرد که حداقل 5 درصد از مساحت زمین را سوزاند. اولین نتیجه، طوفانی از آتش، گرد و غبار و آلودگی بود که زمین را فرا گرفت و مانع از ورود نور به زمین شد. این فرمان زمینه را برای دوره عصر یخبندان فراهم کرد که برای همیشه فرهنگ و تمدن های بشری را تغییر خواهد داد.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما