کمک به بی نظیر فناوری فلج چهار دست و پا

[ad_1]

خبر ایسنا: یک فرد فلج با چهار دست و پا که کمترین حرکت و احساس را در بدن خود دارد، برای اولین بار بعد از 5 سال می توانید با کمک یک جفت بازوی رباتیک خودش را تغذیه کند و جالب اینجاست که این فرد از آن استفاده می کند. این کار توسط خود ذهن انجام می شود.

کمک به بی نظیر فناوری فلج چهار دست و پا

«رابرت «بوز» چمیلوسکی» مرد جوانی بود که در جریان یک موج جزر و مدی فلج شد. با این حال، در سال پنجم جراحی، 3 ساعت طول کشید تا پزشکان الکترود را برای کنترل تک بازوی بازوی رباتیک کنترل کنند.

جانز هاپکینز، پروفسور پزشکی، اکنون با کمک محققان می تواند هر دو بازو را به صورت مصنوعی عمل کرده و به طور جداگانه برای انجام وظایف حرکت دهد و به عنوان مثال می تواند از یک مشت از این کیک ها در دهان خود استفاده کند.

او گفت: خیلی جالب است که من از ایده دستور دادن به رباتیک و انتقال آنها برای تغذیه خودم استفاده می کنم.

کاش می توانستم بیشتر از این کار کنم. او 7 ساله بود که یک موج جزر و مدی در مریلند به او برخورد کرد و باعث شد از پایین شانه فلج شود.

اما در 7 سالگی داوطلب شد تا با جانز هاپکینز تحقیق کند. فوریت این عمل که در سال پنجم جراحی او انجام شد، با هدف بهبود حس خوب و افزایش توانایی او در کار با بازوهای رباتیک مصنوعی بود.

کمک به بی نظیر فناوری فلج چهار دست و پا

اندازه هر نما دو و نیم اینچ مربع و زیر لب کوچک است. این سه الکترود به بازوهای چپ و راست متصل می شوند و بقیه به اطراف مغز متصل می شوند تا حسگر حسی به نوک انگشتان منتقل شود.

تنها چند ماه پس از جراحی، او توانست بازوهای رباتیک را از طریق مغز و مغزی که توسط آزمایشگاه فیزیک جانز هاپکینز (APL) ساخته شده بود، کنترل کند.

پابلو سلنیک، مدیر طب فیزیکی و توانمندسازی دانشگاه و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی، می‌گوید: «این نوع تحقیقات که به مغز و مغز (BCI) معروف است، بیشتر بر روی یک ناحیه متمرکز است و در اینجا تمرکز می‌شود. روی یک بازو بود که مغز را از یک طرف کنترل می کند.

دانشمندان قصد داشتند یک سیستم حلقه ای طراحی کنند که هوش مصنوعی، رباتیک و مغز و مغز را با هم ترکیب کند.

با استفاده از این سیستم، مرد قادر است دو بازو را دستکاری کند و حرکت کند و عملکردهای مختلفی را انجام دهد که شامل قرار ندادن کیک در بشقاب و مسواک زدن آن و سپس اجازه دادن به بازوی دیگر برای خوردن غذای خود است.

دیوید هندلمن، متخصص ارشد رباتیک، گفت: با ترکیب سیگنال‌های بین مغز و مغز با رباتیک و هوش مصنوعی، به انسان اجازه می‌دهیم تا روی مهم‌ترین بخش‌های مغز تمرکز کند.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما