چرا احمدی نژاد به داووس می رود؟!

[ad_1]

نماینده مردم تبریز در مجلس از سفر احمدی نژاد در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمدعلی رضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان نزدیک محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران است که رئیس جمهور سابق ایران را در سفر به ترکیه همراهی کرد. وی درباره این سفر گفت: احمدی نژاد به دعوت دانشگاه فنی بیزانت ترکیه و به عنوان شهردار آقای احمدی نژاد و در دوران ریاست جمهوری ایشان در زمینه های عمرانی، زیرساختی و مسکن حضور داشت که با تشکر از زحمات. . او اکنون استاد کل دانشگاه علم و صنعت است. از این دانشگاه مدرک افتخاری یا دکترا اعطا شد.

خبرنگار تبریز افزود: همچنین این سفر یک پیروزی برای تبادلات علمی بین دانشگاه های ما و اساتید دانشگاه های ترکیه و همچنین با خبرهای مهم از ترکیه برای آقای احمدی نژاد بود و امکان مصاحبه نیز فراهم شد. آژانس ها. ” از دیگر اتفاقاتی که در این سفر رخ داد، حضور آقای احمدی نژاد در نماز جمعه استانبول و همچنین دیدار با رهبر مسیحیان ترکیه بود. وی همچنین در بازار سرپوشیده استانبول که نمادی از پیوندهای فرهنگی بین مردم ایران و ترک است، حضور یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احمدی نژاد اکنون در دانشگاه کلاس دارد و آیا به کلاس می رود؟

علی رضا بیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی می گویند این رفت و آمدها سیاسی است، چون احمدی نژاد صدایش به جایی نمی رسد و خریدار حرفه اش نیست، می گویند این رفت و آمدها به خارج از کشور می روند تا بفهمند. ” وی گفت: امروز اساساً فاصله جای خود را از دست داده و قدرت رسانه به حدی است که اگر این حرف ها در داخل و خارج از کشور زده شود به راحتی مخاطب خود را پیدا می کند. فرصت و پتانسیلی برای جمهوری اسلامی ایران که بتواند با جهان پیرامون خود و جهان خارج ارتباط برقرار کند و از آن ظرفیت ها برای کشور استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای خارجی احمدی نژاد بیشتر جنبه سیاسی دارد یا جنبه دیپلماسی علمی و فرهنگی دارد، گفت: این دو را می توان با هم جمع کرد، نه اینکه بگوییم هر کدام از این جنبه ها متفاوت است، آن را نفی یا محدود می کند. طبیعی است که آقای احمدی نژاد به عنوان استاد دانشگاه و تحصیلکرده در رشته فنی مورد قبول مجامع علمی بین المللی قرار گرفته است. او می تواند از این فرصت برای ایجاد روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استفاده کند و بسیار ارزشمند است، هرکس این توانایی را داشته باشد می تواند این توانایی را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

علی رضا بیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره فردی مانند آقای خاتمی که جایگاه بین المللی اش مشخص است و قبل از سال 88 به کشورهای مختلف سفر کرده و اکنون محدودیت هایی برای استفاده از این قابلیت ها دارد چیست؟ صورت؟ ” وی خاطرنشان کرد: همچنین می تواند سفر کند و از توانایی های خود استفاده کند. برای آقای احمدی نژاد محدودیت هایی وجود داشت و وقتی گذرنامه اش مشکل دارد یا امنیتش به خطر می افتد، محدودیت هایی برایش ایجاد می شود اما در نهایت آقای احمدی نژاد ثابت قدم و مصمم است و به فضل خدا حفظش کند. آنها را ببر بیرون.

وی در ادامه افزود: آقای خاتمی می تواند اینجا پشتکار خود را نشان دهد و وارد عمل شود. باید خوب باشد که از موقعیت و اعتبار خود برای کشور استفاده کند. در این راستا نباید مانعی برای کسانی که در نهایت 8 سال بر کشور حکومت کردند و سپس در سطح جهانی و جامعه جهانی اعتبار یافتند، وجود داشته باشد. ما باید اجازه دهیم از این ظرفیت ها برای پیشبرد دیپلماسی عمومی استفاده شود.

علی رضا بیگی در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای خارجی احمدی نژاد ادامه خواهد داشت و آیا برنامه مشخصی در این زمینه وجود دارد؟ وی در پاسخ گفت: «آقای احمدی نژاد در اجلاس داووس شرکت خواهد کرد.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما