ادعای آمریکا و آلمان درباره مذاکرات وین

[ad_1]

آنالینا بیرباوک، وزیر امور خارجه آلمان و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی وی روز پنجشنبه بار دیگر اتهامات خود مبنی بر دیپلماسی با جمهوری اسلامی ایران را تکرار کردند.

به گزارش فارس، بایربوک در نشست خبری مشترک با همتای آمریکایی خود در آلمان گفت: امروز درباره بورژوازی صحبت کردیم.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: از سوی دیگر در زمان مذاکرات، ایران به پیشرفت در برنامه هسته ای خود ادامه داده است و به همین دلیل پنجره فرصت برای راه حل در حال بسته شدن است. مذاکرات به مرحله تعیین کننده ای رسیده است و ما باید فوراً در این مذاکرات پیشرفت واقعی داشته باشیم، زیرا در غیر این صورت نمی توانیم به توافق برسیم.

بلینکن در کنفرانس خبری با Bearback گفت: ما همراه با بریتانیا، فرانسه، آلمان و جوزف بورل به عنوان نمایندگان اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات جاری خود با ایران و تعهد متقابل خود به اجرای کامل برجام صحبت کردیم.

وی گفت: ما در یک لحظه حساس هستیم. ما می‌توانیم این بحث را به نتیجه موفقیت‌آمیز برسانیم و نگرانی‌های همه طرف‌ها را برطرف کنیم، اما زمان رو به اتمام است.»

بلینکن گفت: «اگر هفته آینده توافقی حاصل نشود، ادامه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران که پس از خروج ما (ایالات متحده) از سر گرفته شده است، بازگشت ما به آژانس را غیرممکن می‌کند.

وی گفت: «بنابراین ما به تفصیل بحث کردیم که چگونه می‌توانیم به یک تفاهم مشترک در وین برسیم و اگر ایران به تعهدات برجام عمل نکند، چه کاری باید انجام دهیم».

بلینکن در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادامه مذاکرات در وین گفت: اکنون در میانه هشتمین دور مذاکرات وین هستیم و همانطور که هر دو گفتیم به مرحله اضطراری رسیده ایم. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به روسیه می رود. وی گفت: «هرچه مذاکرات طولانی‌تر شود، برنامه هسته‌ای ایران که بر اساس برجام به حالت تعلیق درآمد و از توافق ما از سر گرفته شد، پیشرفته‌تر می‌شود».

وزیر امور خارجه مدعی شد: هر چه زمان می گذرد زمان حرکت ایران کوتاه تر و کوتاه تر می شود، اکنون زمان آن است که ایران مواد کافی برای بمب اتم آماده کند.

بلینکن افزود: “من به همتایان خود گفته ام که هنوز امکان بازگشت به تعهد متقابل وجود دارد.” در هفته‌های اخیر پیشرفت نسبی در بحث صورت گرفته است، اما ما در جایی که باید باشیم، نیستیم.»

او گفت: “اگر به زودی به این نقطه نرسیم، باید مسیر خود را تغییر دهیم.” ما در بحث امروز این موضوع را با شرکا و متحدان خود مطرح کردیم و در مورد اینکه در صورت عدم پایبندی ایران به توافق، چه اقداماتی را انجام خواهیم داد، صحبت کردیم.

بربوک با تکرار ادعای بلینکن گفت: مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران به مرحله تعیین کننده ای نرسیده، بلکه به مرحله تعیین کننده رسیده است.

وی گفت: هدف ما حفظ این توافق است [هسته‌ای] این و مهمتر از همه، تضمین عدم افزایش ظرفیت غنی‌سازی ایران».

وزیر امور خارجه آلمان افزود: قبل از کریسمس، تروئیکا نامه ای به ایران صادر کرد که من دو روز پیش موضوع را با همتای روس خود در میان گذاشتم و امروز با همتایان چینی خود این موضوع را در میان گذاشتیم.آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه. نقشی ایفا نمی کنند، اما همه ما در یک جهت کار می کنیم.”

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما