گرد و خاک و کم دید در غرب کشور

[ad_1]

سامانه بارشی مستمر در شمال غرب و غرب کشور رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات اقلیم و مدیریت بحران امروز و فردا (20 و 21 اسفند) دامنه های جنوبی البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد و سواحل نسبتاً کم دما شمال کشور و همچنین گرد و غبار در غرب کشور گزارش شده است.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 اسفندماه) بارش در شمال غرب و غرب کشور در دامنه های جنوبی البرز در قزوین ادامه داشت. استان، بخش‌هایی از استان سمنان و دامنه زاگرس مرکزی در خوزستان و لرستان وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات رگبار و بارش برف همراه با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش باران در ارتفاعات چهار محال و بختیاری، شرق لارستان، تهران و قزوین شدیدتر است و در ارتفاعات یزد، خراسان جنوبی و کرمان بارش پراکنده پیش بینی نمی شود.

به گزارش شیان، از بعدازظهر پنج شنبه همزمان با جاری شدن جریانات شمالی بر روی دریای خزر، بارش باران و کاهش نسبی دما در سواحل شمالی کشور نیز پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات اقلیم و مدیریت بحران روز شنبه (۲۱ اسفند) با اشاره به نوار شمالی و شمال غرب کشور افزود: در شمال و در یزد، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی رضوی و کرمان شمالی پراکنده خواهد بود.

وی با اشاره به تداوم بارندگی ها در شمال غرب کشور گفت: از روز یکشنبه (21 اسفند) و روز دوشنبه (23 اسفند) در غرب، سواحل خزر، اردبیل و نواحی شمالی از شدت و وسعت بارش ها کاسته می شود. در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و استان‌های شمال فارس پراکنده باران خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز پنجشنبه (19 اسفند) در غرب کشور روند گرد و غبار کاهش کیفیت هوا و تابش افقی را به همراه خواهد داشت و روز پنجشنبه نیز وزش باد شدید در مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق کشور خواهد بود و در جنوب غربی روزهای جمعه و شنبه. مناطق حساس غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور دچار گرد و خاک می شود.

وی افزود: از روز شنبه (21 اسفند) در نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. همچنین از بعدازظهر پنجشنبه تا شنبه دریای خزر و نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (20 اسفند) ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد شدید و رعد و برق تا ساعاتی دیگر ممکن است. با زرق و برق راه بروید حداقل 13 درجه سانتیگراد و حداکثر 20 درجه سانتیگراد در روز شنبه (21 اسفند) رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود و دمای هوا می تواند 9 و حداکثر دما 17 باشد. پیش بینی درجه سانتیگراد

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (18 و 18 اسفندماه) بندرعباس با دمای 29 درجه سانتیگراد و حمدان با 1 و 8 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان هستند.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما