اعضای فقیه شورای نگهبان: موضوعات علمی ما در دنیا خریداران زیادی دارد

[ad_1]

آیت الله اعرافی عضو شورای نگهبان فقها گفت: از منظر فردی که بیش از 40 سال با کشورهای خارجی در ارتباط بوده و به 100 کشور جهان سفر کرده است، می خواهم بگویم که موضوعات علمی ما دارای یک موضوع است. خریداران زیادی در دنیا

به گزارش ایسنا، اعرافی یکی از اعضای شورای نگهبان در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت:

وی در ادامه گفت: کمیسیون مالی کمیسیون محترمی است و با توجه به شرکت در جلسات سایر کمیسیون ها، این کمیسیون را از نظر علمی، حساسیت و اهمیت بالا می دانم و برای شما آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

عضو پزشکی قانونی شورای اولیا همچنین درباره روند جابجایی سمینارها در سال های آتی تصریح کرد و گفت: درازمدت و پتانسیل در این زمینه تعریف شده است.

اعرافی در ادامه گفت: اولین محوری که در این 3 یا 4 سال انجام شد، تدوین حدود 20 سند بلندمدت برای برنامه ریزی نظام بصیر و فراگیر برای حوزه انتخابیه است.

وی گفت: بر اساس این اسناد بلندمدت، برنامه پنج ساله اول حوزه را تدوین کرده ایم؛ جالب است بدانید که برنامه پنج ساله اول به تازگی تدوین شده است، اما جامعه المصطفی(ص) در حال اجراست. برنامه چهارم آن حدود 300 تا 400 اقدام بر حسب زمان و با توجه به امکانات ارائه شده اجرا خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه گفت: در محور سوم نیز حدود 100 پروژه بسیار مهم و تحول آفرین پیش بینی شده است که برای اولین بار در حوزه علمیه اجرا می شود و مدیران عالی رتبه و مسئولان از این امر ابراز خرسندی کرده اند. پروژه.” مثلاً 800 استاد برتر چهار سال کار کردند و برای اولین بار سامانه ای از دروس حوزوی ایجاد کردند که من آن را درخت دروس ویژه حوزه اعلام کردم که یک ماه پیش اعلام کردم. در این درخت 400 رشته مقطع برآورد شده و تا 500 رشته قابل گسترش است.

اعرافی افزود: موضوع بعدی راه اندازی دفتر فقه معاصر است که در قالب این طرح تدریس حدود 30 درس خارج فقه اجتهاد را آغاز کرده و هفته آینده 10 جلد از این دروس جدید منتشر خواهد شد و تدریس کرده است. فقه پزشکی

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه خود قصد تفویض اختیار به استان ها و شهرستان ها را دارد اما استان ها علاوه بر پیشرفت کمی، ارتقای کیفی را نیز مد نظر دارند.

عضو قضایی شورای نگهبان تصریح کرد: به موازات حوزه علمیه، دستگاه های دیگری نیز از نظر ساختاری مستقل هستند و به منظور هماهنگی بین این دستگاه ها، جلسه شورای هماهنگی با حضور رئیس جمهور تشکیل می شود.

اعرافی افزود: به دنبال تقویت پژوهشکده شورای نگهبان هستیم تا این معاونت علمی-پژوهشی در موضوعی که موثر است بتواند به شورای اولیا کمک کند. از منظر فردی که بیش از 40 سال با کشورهای خارجی در ارتباط بوده و به 100 کشور جهان سفر کرده است، می خواهم بگویم که موضوعات علمی ما در دنیا خریداران زیادی دارد، اما باید عملکرد ثابت تری داشته باشیم. .

وی خاطرنشان کرد: باید تجربه جهانی اصلاح قانون انتخابات را در نظر بگیریم و باید معایب فعلی را به حداقل برسانیم و در قالب قانون جدید انتخابات از مزایای قانون انتخابات حداکثری کنیم.

وی وظیفه خود را برگزاری سمینارهایی در حوزه اقتصاد به صورت منظم و علمی دانست. طرح جدید مواهب زندگی جدید و ایجاد منابع پایدار است که فرهنگ کشور را تقویت می کند. در واقع برای حمایت از علم و فرهنگ باید موهبت های زندگی جدید یافت.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما