انتخابات فدراسیون تکواندو باطل شد؟

[ad_1]

بنیامین شکوهفر وزیر امور خارجه انتخاباتی فدراسیون تکواندو، معاون حقوقی، مجلس و همکاران وزارت ورزش و جوانان فدراسیون های مشترک ورزش، فریمرز کیانی سرپرست فدراسیون و مجید نیر رئیس مجمع انتخاباتی. فدراسیون برای آمادگی برای المپیک ملی تشکیل شد.

در این جلسه 5 نفر حضور داشتند و سید محمد پولادگر، هادی ساعی، سیروس رضایی، هادی جمشیدی، حسین حسین زاده و حسین جمشیدی کاندیدای ریاست فدراسیون تکواندو بودند. در نهایت انتخابات با حضور دو کاندیدا برگزار شد و هادی ساعی با پنج رای به مدت پنج سال ریاست فدراسیون تکواندو را از آن خود کرد.

نکته جالب در این جلسه عدم شرکت شاکی معاون وزیر ورزش در رای گیری بود که اعلام شد دلیل تاخیر در ایجاد هرگونه تصمیمی اتخاذ شده است. محمد پولادگر نیز با کسب چهار رای در مجمع، پس از گذشت بیش از دو دهه به فعالیت خود در فدراسیون تکواندو پایان داد، اما چند روز پس از انتخابات، سایه های بیشتری ایجاد شد که احتمال ابطال آن وجود دارد.

در نهایت پس از رای گیری هادی ساعی 3 رای و سید محمد پولادگر نیز 2 رای کسب کردند. با توجه به اینکه 5 نفر در رای گیری شرکت کرده بودند، نیمی از آرای هادی ساعی علاوه بر یک رای به صندوق ها می آمد. مهم ترین موضوع این است که مجمع فدراسیون با 9 نفر حضور داشت و معاون وزیر از رای گیری ممتنع که در واقع می تواند به معنای ممتنع از رای گیری باشد.

در این حالت نیمی از عدد 1، 2.6 و نیمی دیگر 1.2 است. نکته اینجاست که برای انتخاب رئیس فدراسیون، فرد مافوق باید نیمی از کرسی ها را علاوه بر یک نفر از حاضران به خود اختصاص دهد. در واقع باید تعداد کل شرکت کنندگان در نظر گرفته شود نه تعداد آرای اخذ شده. بنابراین هادی ساعی که بر صندلی ریاست فدراسیون تکواندو نشسته است باید ۱.۲ رای کسب کند. نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که معتقدان معتقدند که این عدد باید در جهت مخالف باشد و معتقدان معتقدند که این عدد باید در مسیر صحیح قرار گیرد، اما با توجه به قانون اساسی جدید، انتخابات به عنوان یک قانون نوشته شده است. اما انتخابات فدراسیون تکواندو باطل اعلام شده و برنامه درسی تایید نشده است.

در صورتی که 1.2 در مسیر فوق پیش نرود، انتخاب ساعی به عنوان رئیس فدراسیون تایید می شود و وزارت ورزش باید در این خصوص انتصابی را تعیین کند. سینا کاهلر در بیانیه ای که امروز در اینجا صادر کرد، گفت: پس از انتخابات فدراسیون تکواندو عنوان شد: فارغ التحصیلان یا دارند رای می دهند یا رای نمی دهند یا هر چیز دیگری. صاحب تعداد انتخاب شده از شرکت کنندگان.

وی ادامه داد: به خصوص اگر نصف آرا باید در جهت درست یا پایین به صندوق ریخته شود، اختلاف نظر وجود دارد و بخش حقوقی نیز نظر خود را اعلام می کند. نتیجه نهایی از سوی وزارت ورزش به صورت رسمی اعلام خواهد شد. موضوعی که مشخص می شود تعداد شرکت کنندگان به عنوان معیار است، اما اگر نیمی از آرا را به ترتیب بالا یا پایین بیاورند، باید بخش قانونی جمع آوری شود.

هادی ساعی که رئیس فعلی فدراسیون تکواندو نیز هست در حاشیه جلسه کمیته ملی ورزشکاران اظهار داشت: اختلاف نظر وجود دارد اما در حال حاضر شکایتی وجود ندارد. وکلا باید بگویند هرگونه اعتراضی موجه است. همانطور که در مجلس حق رای دارند، حق پاسخگویی هم دارند. تاکنون هیچ کس نتوانسته است راه حل کامل را ارسال کند، که عجیب نیست.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که انتخابات چه مانع قانونی را برای فدراسیون تکواندو رقم خواهد زد. آیا انتخابات فدراسیون طبق ضوابط قانونی یا با حضور پولادگر با کمک وزارت ورزش یا هر موضوع دیگری باطل می شود؟

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما