افزایش ابتلا به “سندرم قلب شکسته” در دوران کرونا

[ad_1]

با توجه به تحقیقات انجام شده در چندین مرکز بزرگ پزشکی ایالات متحده، به نظر می رسد در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، بروز «سندرم قلب شکسته» به ویژه در میان زنان در حال افزایش است.

به گزارش ایندیپندنت به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، این سندرم که یک «عارضه قلبی بالقوه کشنده به دلیل اضطراب» است، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در حال افزایش است.

مارک کی ایبرامسون، 63 ساله، اخیراً به این بیماری مبتلا شد که از نظر پزشکی به عنوان کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو شناخته می شود و تجربیات خود را با IBS News در میان گذاشت.

او گفت: «احساس می‌کردم قلبم می‌خواهد از سینه‌ام بیرون بیاید. متوجه شدم که خون به سرعت به قلبم نمی رسد.

او افزود که پزشکانش از او پرسیده بودند که آیا تحت استرس بیش از حد است یا خیر و خاطرنشان کردند که عروقش سالم به نظر می رسد. وی در توضیح گفت که به دلیل مشکلات ناشی از بیماری همه گیر از اضطراب شدید رنج می برد.

او به پزشکانش گفت: «آره، کمی. سه ماه است که در مرخصی اجباری هستم. کاود همچنان قوی است. میدونی من نمیتونم برم بیرون سر کار ما در قرنطینه هستیم. “پس بله، من خیلی ناراحت و ناراحت بودم!”

به گفته پزشکان، این وضعیت به دلیل سیل هورمون ها ناشی از اختلالات شدید عاطفی یا جسمی ایجاد می شود. این عارضه می تواند کشنده باشد زیرا توانایی قلب برای پمپاژ خون را کاهش می دهد.

دکتر نوئل بری مریت، مدیر مرکز قلب باربارا استرایسند در بیمارستان Cedars-Sinai در لس آنجلس، در مصاحبه ای با شبکه، خواستار تعیین اینکه آیا افزایش تعداد بیماران نتیجه مستقیم این همه گیری بوده است یا خیر. بیشتر مورد نیاز است.

او گفت: “من واقعا نمی دانم تا چه حد می توان کواد را مقصر دانست.” [افزایش این پدیده]دانستن یا فقط افزایش تعداد تشخیص ها به این نتیجه رسیده است. اما بیماری قلبی بزرگترین قاتل زنان در تمام سنین از جمله نوجوانان، زنان میانسال و زنان مسن است. این فقط بخشی از این قاتل بزرگ است. بنابراین این واقعاً موضوعی است که باید به آن رسیدگی کنیم.»

افزایش قابل توجهی در تشخیص این سندرم وجود دارد. دکتر بری مرتیس گفت که در دهه گذشته، افزایش 10 برابری در مردان و زنان جوان در زنان میانسال و مسن مشاهده شده است.

یک مطالعه در سال 2021 توسط انجمن قلب آمریکا نشان داد که بیشتر این موارد در زنان بین 50 تا 74 سال مشاهده شده است. این مطالعه نشان داد که 88.3 درصد از حدود 135000 نفر، زنان مسن‌تر بودند.

این عارضه جدی می تواند به هفته ها بستری شدن در بیمارستان منجر شود تا قلب بتواند عملکرد کامل خود را بازیابد. می تواند کشنده باشد، اما خوشبختانه نادر است.

تحقیقات دکتر بر رابطه بین مغز و قلب متمرکز است. این سندرم در اثر پاسخ فیزیکی به محرک های عاطفی ایجاد می شود.

وی گفت: ما متخصصان قلب همیشه معتقد بوده ایم که قلب مهمترین عضو است. اما مغز اصل کار است. این مغز است که همه چیز را کنترل می کند.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما